BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z odpalaniem 525i-źle odpala (zimna i ciepla)
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 00:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
Witam ...

Mam kłopocik z moją BMW 525i E34 .

paliwo : BENZYNA + LPG.


Jeszcze do niedawna na beznzynce odpalała super ( będąc zimna i ciepła ) fakt iż raz za ruski rok miała kłopot ale jestem pewny że względu na gaz ( mieszanke )

Od pewnego czasu ( pare dni wstecz ) jest duży kłopot z rozruchem ( na zimnymi ciepłym silniku. Jak już odpali to przez chwilke przerywa i po 2 ...3 sekundach chodzi jak należy.

Świece wyglądają na OK ( BMW BOSCH ) teraz wyczyszczone, pzrewody ( nie kopią, są czyste ) a kopólka od nowości ( fakt jest troszke zaśnierdzaila ale czyścilem papierem ściernym i smarowałem taką pastą specjalną ( niepamiętam jak sie nazywa ).

i dalej to samo ....

CZEGO TO MOŻE BYĆ WINA ????

Jeszcze taki szczegół... prawdopodobnie mam coś z silnikiem krokowym ( elektrozawór powietrza ) bo gdy silnik jest zimny to zaraz po włączeniu obroty falują ( im zimniej tym mocniej ) ale po chwili obrotki sie normują .

POMOCY !!!


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2006, 00:50 przez wojt-kamikaze, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 00:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
nie wiem, ale może pompa paliwa

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 01:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sprawdz tez czujnik połozenia wału i wtyczke skrzynki z kompem silnika

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 01:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
:) Wszystko fajnie ...

Gdzie sie znajduje taka czujnik ??? i wtyczka ....

( nie jestem zbytnio znawcą tych aut )

thx za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 01:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Obstawiam pompe... jezdzilo sie na LPG, a benzynka na rezerwie... nie ma co grzebac przy wtyczce od ECU, czujniki tez bym odpuscil..
ps. filtr paliwa wymieniony ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 02:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
reserved, zauwaz,ze pompa nie tylko przy odpalaniu wymieka ale zwłaszcza przy ostrym dawaniu w pedał w trakcie jazdy...

A wtyczki lubią płatac psikusy (patrz przypadek Kota Sylwestra w 635...)...czujniki zresztą tez

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
Ale moja E34 jak już odpali to normalnie chodzi na BENZYNIE I NA GAZIE !!!

żadnego klopotu niema ....

tylko przy tym odpalaniu ( czasami robi tak żę już chce odpalać ale nie umi ) i po dlugim kręceniu zabiera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 13:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Problem podobny do mojego:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3190

Spróbuj moim sposobem:
1. Przełącz na gaz i zakręć (możliwe, że załapie i zgaśnie).
2. Przełącz na benzynę i kręć - powinno załapać dość szybko.

Uwaga: Jeśli masz plastikowy kolektor to radzę uważać, aby nie deptać zbyt mocno pedału gazu na gazie, bo po przełączeniu na benzynę może być wystrzał i silnik do roboty.
Podobnie jak gasisz silnik na gazie, to bardzo złym nawykiem jest wkręcanie go na obroty przed wyłączeniem - zauważyłem taki nawyk u niektórych kierowców - między innymi u brata. Dobrze, że nie jeździł moim na gazie lecz na benzynie.

Jeszcze nie udało mi się ustalić przyczyny takich problemów. Powodem jest śnieg połączony z brakiem zimowych opon (i felg, na które można by je założyć). Najbliższy mechanik ma czas zajęty do nowego roku. Dalej na letnich się wolę nie wybierać - szkoda auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
Co do odpalania na gazie to w moim przypadku jest to niemozliwe ( jak narazie )

Mechanik ustawił tak komputer że zawsze odpala na beznzynie ( żeby nie zarżnąć pompy ) i jak przegazuje ( powyzej 2500 obrotow ) to wskakuje na gaz .

no i mam kłopot z tym odpalaniem .... kiedyś tego nie było ( od 2 tyg. sie dzieje )

Jak kręce to już chce zapalić ale nie umi ....

i po kilku ( kolo 5s ) odpala ..... przerywa nierowno pracuje ... ale po chwili wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
W piątek próbowałem pojeździć na benzynce CHODZI SUPER !! nic sie nie dławi, nie przerywa ( nawet przy ostrej jezdzie )

A dalej mam klopot z odpalaniem !! ( na zimnym i ciepłum silniku !! )


Czy jest możliwość zapchania filtra paliwa skoro w czasie jazdy pracuje normalnie ??

Ostatnio doszly mnie sluchy, że ECO może mieć błedy.... mam LPG w aucie .


Prosze o pomoc !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Prudnik/Opolskie
Sprawdź czujnik temperatury ten od kompa, możesz zmierzyć rezystencje (jak znajdę wielkości to podam) przy uszkodzeniu czujnika na 100% są problemu z uruchomieniem zimnego silnika, jeżeli chodzi o ciepły, to ręki nie dam sobie obciąć :D

_________________
Pozdrawiam
PaweÂł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 01:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Frank napisał(a):
reserved, zauwaz,ze pompa nie tylko przy odpalaniu wymieka ale zwłaszcza przy ostrym dawaniu w pedał w trakcie jazdy...

A wtyczki lubią płatac psikusy (patrz przypadek Kota Sylwestra w 635...)...czujniki zresztą tez


Ostatnio mialem pad pompy ( przegrzala sie i rozszczelnila ). Cisnienie na listwie mialem 1.7bara (przy kreceniu rozrusznikiem).. samochod ledwo odpalal, jak odpalil to nim zatelepalo i gasl... ale jak juz odpalil to jezdzil i wcale go nie dlawilo. Nawet jak cieply postal 30minut to byl problem z odpaleniem... wsadzilem nowe VDO, cisnienie wrocilo do normy i lalka pali na dotyk :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2006, 10:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jeśli chodzi o komputer, to można to można go odłączyć na dłuższą chwilę i podłączyć z powrotem (najprościej odpinając akumulator). Komputer się zresetuje, przejdzie w tryb awaryjny. Gdy podłączysz, to będzie od nowa się "uczył".

Jest jednak w samochodzie tyle innych bardziej awaryjnych części, że od obstawiania komputera był bym daleki. Nie mniej jednak sprawdzić można.

Ponieważ mam podobny problem, to nazbierałem długą listę podejrzanych:
- filtr paliwa
- pompa paliwa
- silnik krokowy
- czujnik położenia wału
- czujnik temperatury
- świece
- cewki
- kable WN

Myślę, że po sprawdzeniu w/w przyczyna powinna się znaleźć . Ja z braku warunków (garażu) jeszcze nie znalazłem przyczyny. Na chwilę obecną stosuję sztuczkę z poprzedniego posta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RYBNIK
I już po kłopocie !!!

Moja betka odpala na dotyk !!!!!

A problem byl we FILTRZE PALIWA !!!

Założylem NOWY i opala super :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL