BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zbiornik Paliwa E36
PostNapisane: 21 listopada 2008, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
Witam.

Jest to podobny temat do tych które już na forum się pojawiły ale mam nadzieje że w tym rozwiążemy wszystkie wątpliwości użytkowników którzy mieli lub mają podobne problemy.

Mam problem z moim E36 1.8i z 1991r. Gdy poziom paliwa w baku spada poniżej 15litrów i jest na pograniczu rezerwy (czyli miedzy 15 a rezerwą) auto zachowuje się tak jak bym wcale nie miał paliwa. Początkowo myślałem że jest to wina pompy paliwa że nawaliła, a póżniej przekażnika od tejże pompy ale podobno może to być wina samej konstrukcji baku. Mam tu na myśli to iż zbiornik jest dwukomorowy a pompa paliwa jest umieszczona tylko w jednej z komór (strona prawa patrząc z perspektywy kierowcy). Zmierzają do sedna sprawy jeżeli miał ktoś ten problem i jakoś go rozwiązał lub jeżeli posiada ktoś przekrój zbiornika paliwa z opisem w jaki sposób paliwo przemieszcza sie miedzy komorami prosiłbym o zamieszczenie go w tym temacie.

Za wszelkie info i schemat z góry dzięki. :D

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
wpisz sobie tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do
ostatnie siedem liter i cyfr numeru nadwozia poszukaj zbiornika i wszystko zobaczysz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
Dzięki kolego rewelacyjna stronka można samemu znależć sobie wszystkie częći i zobaczyc jak wyglądają i już nigdy nie kupi się nie tej części co nie potrzeba :ok: .
Tylko dalej nie wiem dlaczego nie wyrównuje mi się poziom paliwa w obu komorach i co zrobić żeby się wyrównywał :/

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Kolno
kolego prawie w kazdej bmw jest taki problem najlepszym rozwiazaniem jest miec około 20 litrow paliwa i problem bedzie rozwiazany!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
czyli można powiedzieć że w tym konkretnym przypadku konstruktorzy z BMW się nie popisali. Po co w takim układzie robić rezerwę paliwa w aucie skoro nie mamy możliwości z jej skorzystania :mur:. Musi być jakiś sposób aby pozbyć się tego uciążliwego problemu, przecież nikt nie będzie ciągle woził w bagażniku bańki z paliwem jadąc w dłuższą trasę.

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli ktoś pisze że wszystkie BMW tak mają to jest w błędzie
rezerwa paliwa działa jak należy tylko jego poszczególne elementy muszą być OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
hej u mnie tesz wszystko działa jak należy przy każdej ilości paliwa i nie karzda ma taki feler.Musisz mieć coś niesprawnego skoro tak się dzieje.W moim poprzednim e36 też było ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Zbiornik zbudowany jest z dwóch przegród w jednej jest pompa z pływakiem, a w drugiej części jest sam pływak. (za kierowcą pływak, za pasażerem obok kierowcy pompa z pływakiem)
Najpierw sprawdź, jak już nie masz paliwa i auto gaśnie czy w zbiorniku w obu jego częściach jest paliwo.
Jak nie będzie paliwa to musisz sprawdzić poprawność działania pływaków.
A jeżeli będzie inaczej to pisz.

Może być tak że w jednej części jest paliwo a w drugiej nie... ale to później.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
do Boryskrystian
No właśnie jest tak ze w jednej komorze jest paliwo a w drugiej niema. paliwo zostaje w tej komorze w której jest sam pływak bez pompy, i pokazuje ze w zbiorniku jest jakieś 10 litrów. gdy dolejemy jakąś ilość paliwa silnik pali na dotyk i niema problemu. działanie pływaków jest napewno prawidłowe gdyż jak zaleje zbiornik do pełna to wchodzi tylko 50 litrów paliwa bo te cholerne 10 zostaje i nieda się z niego skorzystac

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
[ Dodano: 23 Listopad 2008, 17:18 ]
raf954 napisał(a):
kolego prawie w kazdej bmw jest taki problem najlepszym rozwiazaniem jest miec około 20 litrow paliwa i problem bedzie rozwiazany!!!


jesli byloby tak w prawie kazdej beemce to temat bylby poruszany na forum non stop..sa przypadki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 18:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Paliwo z jednej części do drugiej przelewa się za pomocą podciśnienia.
Jak tankujesz samochód po odkręceniu korka wlewu słychać takie zassanie powietrza?
Jak nie to musisz sprawdzić czy korek i rura którą wlewa się paliwo do baku jest szczelna.
Sprawdź też czy uszczelki są dobrze założone, element numer 5 http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M43/ECE/L/M/1993/04/mg-16/ill-16_0317/#7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Kolno
mam e34 jest taki problem mialem e30 i e36 i wkazdej bylo tak samo wiec to nie jest zadna usterka tylko zle rozwiazanie zbiornika wiec trzeba miec 20 litrow paliwa i bedzie wszystko ok.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 06:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
Panie kolego Boryskrystian chyba niespecjalnie masz pojęcie o czym mówisz i o czym ja mówie więc chyba te twoje tłumaczenia są zbędne. we wtorek mam zamiar ta sprawę rozwiazać wiec wyjaśnie wszystkim na forum gdzie leżał problem.

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 11:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
kkulasiewicz napisał(a):
Panie kolego Boryskrystian chyba niespecjalnie masz pojęcie o czym mówisz i o czym ja mówie więc chyba te twoje tłumaczenia są zbędne. we wtorek mam zamiar ta sprawę rozwiazać wiec wyjaśnie wszystkim na forum gdzie leżał problem.


Jak wolisz, napisz jak rozwiążesz problem.

[ Dodano: 24 Listopad 2008, 15:13 ]
poczytaj to:
http://img529.imageshack.us/img529/4747/stron1ns3.png
http://img386.imageshack.us/img386/7083/stron2bl6.png


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL