BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kłopot z chłodzeniem ?
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Witam. To mój pierwszy post na forum Smile

I już tyczy się problemu z autem, bynajmniej mi wydaje się, że to problem. Chodzi o temperature i niedogrzewany silnik. Wiem, że tematów było dużo bo przeszukałem ale nie wszystkie problemy można kwalifikować pod jeden worek.

Auto, które posiadam to e36 (320i) po lifcie (97 r.) - m52b20

Przykładowo rano po przejechaniu 5 km, wskazówke temperatury mam ok 3 mm za niebieskim polem. Po 4 km zaczyna lecieć jakieś tam słabe ciepłe powietrze, jak dojeżdzam na miejsce leci już takie średnie ciepłe, gaszę silnik, 2 minuty później odpalam grzanie - leci chłód, żeby wskazówka stanęła na środku potrzeba (ok. 10 km w lato) (i 15 km w zime)


Drugie zjawisko to takie, że mam strzałke pionowo (zawsze 3mm przed pionem bo to max już możliwości) podjeżdzam na stację - tankuję, wraz z opłatą będą jakieś 3 minuty. Po 3 minutach - wskazówka jest już między niebieskim polem a pierwszą kreską.


Trzecia sprawa to taka, że ciągle mam pełno pary, która się skrapla pod korkiem wlewu oleju. Nawet 50 km jazdy, na ciepłym silniku (do 5000 obr) nie wystarcza, żeby masło zniknęło z pod korka. Płyn nie ucieka, wszystko jest w porządku, ale na korku wiecznie masło. Na bagnecie też mam odrobine masła ale na samym końcu miary (tuż przed metalowym prętem) cała miara ogólnie jest czyściutka bez masła.


pomożecie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Sunny napisał(a):
Na bagnecie też mam odrobine masła
kiedys czytałem artykuł na temat takiego masła i są dwie hipotezy na temat jego powstawania
1 woda w oleju ( peknieta tuleja cylindra, uszczelka lug głowica )
2 niewłasciwy olej ( zła klasa )
co do wymienionych u ciebie problemów z grzaniem to sprawdzałes termostat ? układ masz odpowietrzony ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Nie ma objawów, które mówią o pęknięciu głowicy bądz uszczelki. Słyszałem, że nie dogrzany silnik też powoduje tworzenie się maz (robię 2 x 5 km dziennie z przerwami 8 godzinnymi).
Nie kopci w ogóle i nic nie wskazuje na głowice/blok.

To są 3 malutkie kropelki mazi na samym końcu bagnetu, a jak wspomniałem miara jest czysta jak łza. Olej to SynPower 5W40.

Termostatu nie sprawdzałem bo nie wiem jak poruszać się w temacie mechaniki. Przy wymianie termostatu trzeba wlać nowy płyn chłodzący ?

Czy odpowietrzony ? nic nie wskazuje na to, żeby był zapowietrzony, mimo wszystko po jakimś czasie (dużym) jest to ciepłe powietrze - no gdyby nie to, że po zgaszeniu silnika 2 minut później już leci chłód.

Czy to normalne, że np po przejechaniu 5 km podnosi się stan płynu chłodzącego w zbiorniku ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Ja Ci powiem tak:
co do nie dogrzewania silnika to pewnie wina termostatu(mi się udało złapać płyn z chłodnicy jak wymieniałem termostat i w sumie dolałem może z 0,5l)
Sunny napisał(a):
Czy to normalne, że np po przejechaniu 5 km podnosi się stan płynu chłodzącego w zbiorniku ?

musi się trochę podnieść ponieważ zwiększa się objętość cieczy po jej zagrzaniu się
co do tej mazi to faktycznie robi się gdy silnik jest cały czas nie dogrzany (koniecznie sprawdź i ewentualnie wymień termostat)
Jeżeli miałbyś wydmuchaną uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę samochód byłby strasznie słabawy i szybko by się grzał ponieważ "majonez pozatykał by kanały którymi przepływa woda i samą chłodnicę. Widziałem już efekt pękniętej głowicy - wszystko było pozatykane...masakra :przestraszony:
Podsumowując: koniecznie "zbadaj" termostat. Moja bunia przy walniętym termostacie osiągała prawidłową temp. po ok. 18km....teraz po 3 km
Powodzenia :ok:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 12:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
wodzu6 napisał(a):
pękniętą głowicę samochód byłby strasznie słabawy
jeszcze pozostaje kwestia gdzie jest peknięcie , wiec rżne moga byc objawy peknięcia

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Wiem jak wygląda pęknięta głowica, bo mi pękła w poprzednim aucie (m50b25).

Korek był cały w majonezie - to całkiem inna konsystencja, kolor itd.

Po za tym uciekał płyn. Miałem problem z odpalaniem auta (woda na tłokach, silnik nie miał siły przelać wody), pęknięcie było mikro, ale od razu wykryto między 5 a 6 cylindrem. Nagle się zagotowała, wskazówka skoczyła do końca skali i koniec, zaczęła pożerać wielkie ilości wody.

Miarka też była kompletnie cała w majonezie. Tu jest w ogóle inny temat. Np. na bokach korka wlewu jest takie małe masełko a na środku po przejechaniu 15 km jest skroplona woda (taka jak parują szyby w domu)

Wezmę się za termostat.

a co z odmą ? słyszałem, że jej nie drożność też nie wróży niczym dobrym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL