BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318is Nierówne obroty na biegu jałowym .
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam!!!
Jestem tutaj nowy i mam problem który męczy mnie z moja bawarką od prawie 3 miesięcy.
Mam silnik 1,8 is 140KM benzyna gaz. (ja wiem że w Bmw gaz nie pasuję ale taki juz kupiłem).
Problem mój polega na tym że po odpaleniu auta na benzynie obroty silnika wahaja się od 500 do 1100 i tak sobie skaczą. Po przełązeniu go na gaz jest identycznie tak samo nic sie nie zmienia.
Byłem juz u 3 mechników miałem robioną diagnostyke, z której wynika, że wszystko jest OK. Każdy czujnik, przepływomierz itp jest OK. Nawet ostatni z mechaników u którego byłem kazał mi sonde zmienić ale to ni nie pomogło.
Także nie wiem co robić??? :(
Dodam że w pomiarze parametrów pracy silnika na wolnych obrotach pokazuje że ma juz silnik obciążenie co za tym idzie ma zapłon wyzszy czy inny (tak mi mówił mechcnik ja sie na tym nie znam). Dodam jeszcze że jeżeli auto chodzi na wolnych obrotach to tak leje benzynę że aż czuć ją z tłumnika. wtrysi cały czas leją, a leja dlatego że komputer na wolnych obrotach ma jakieś tam obciążenie i większy zapłon i dlatego daje więcej paliwa. Świece niedawno wymieniałem a jak wykręciłem to takie czarne jakby z 3 lata były nie wymieniane. jak dodam gazu to z tłumnika aż benzyna sie leje.
Na gazie tez są takie same objawy pray silnika ale to spowodowane jest tym obciążeniem i zapłonem o którym wzesniej pisałem.

Co moze by odpowiedzialne za podawanie informacj do komputera o tym obciażeniu na wolnyh obrotach i automatycznie większym zapłonie???

Bo to przez ten sygnał co dostaje komputer ten samochód tak chodzi.

Komputer był podmieniany od innego auta i niebyło żadnych zmian.
Dolot jest szczelny sam go uszczelniałem chociaz nie wymieniałem jeszcze tej usczelki bezposrednio przy głowicy co uszczelnia dolot. Silniczek krokowy był czyszczony i podmieniany.

Ale czy to może by spowodowane łapaniem lewego powietrza???

Rozrząd na 100 % jest ok.

Zastanawiam sie czy to nie żadna masa chociaż nie wiem czy masa ma coś wspólnego??
A tak przy okazji mam pytanie co to za masa która znajduje sie na zawasie maski połączona z karoserią długość ok 15cm. Na lewym zawiasie się znajduję jak sie maske otowrzy bo ją mam po części urwaną???

Zastanawiam sie jeszcze czy to nie czujnik temp chociaż na kompie pokazywał dobrze temp na diagnostyce???
Czy jest jeden czujnik temp?? Jak go mozna sprawdzić np miernikiem???

Może on w pomiarze parametrów i w liczniki podaje temp dobra a do komputera silnika np pokazuje -30 i wtedy bedzie tak chodził???

Jeszcze jedno przychodzi mi do głowy że może jest gdzieś zwarcie w instalacji elektrycznej??? Może terzeba to sprawdzić???
Może jakiś sygnał ginie??? Ale to na kompie żadnych błędów by nie wywaliło??
Chociaz mówi nam o obciązeniu jakimś na wolnych obr kótrego nie powinno być i kącie zapłonu.

Także nie wiem!!!


Jak ktoś się na tym zna i myślę że dobrze opisałem mój problem to proszę bardzo o pomoc od zego mam zacząć???
Bo czasami nachodzą mnie takie myśli że to juz nic nie da się zrobić!!!

Byłbym bardzo wdzięczny jakby mnie ktoś poprowadził przez ta męke!!!


Jestem skłonny nawet zapłacić jeżeli ktoś mi pomoże w skutecznej naprawie!!!

Z góry Wam dziękuję!!!

Życzę cierpliowści w czytaniu!!!!

POZDRAWIAM!!! ;) ;) :(


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2007, 01:09 przez zielok23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: podlasie
podobne problemy ... pozdrawiam i zycze powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 00:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
Witam ja mam podobne problemy tylko że mam automatyczną skrzynie i na dodatek nie przełączają mi się bieg czasami ale tes mam problem z obrotami. Jak uda mi się coś naprawić dam Ci znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 17:14 
witam mam identyczny problem wymieniłem silniczek krokowy czujniki temp rozbierałem coły dolot dałem nowe uszczelki i nic w przyszłym tygodniu jade do specjalistów od bmw mam im zostawić auto jeśli tylko zrobią zaraz dam znac co to było. Jeszcze mam pytanie kiedy się to u ciebie zaczęło i jak????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam!!!
U mnie sie to zaczęło gdzieś tak od września października. A masz gaz???
U mnie jest nieraz tak ze nie faluje ale rzadko nawet bardzo rzadko.
jak bedziesz cos wiedział to daj znac jak najszybiej???

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Katowice
Mam gaz.
Monteży od gazu kazali mi wymienić termostat i zmieniłem filt z stożkowego na zwykły w obudowie bo powiedzieli że za dużo powietrza dosaje i zła mieszanka jest.
A dokładnie jeśli chodzi o obroty - jak zapale auto na zimnym na benzyie jest wszystko ok aż nagle po rozgrzaniu gdy włącze gaz zaczyna falować. Nawet jak go zgasze i zapale spowrotem na benzynie i na niej bede jeździł też faluje. Tak podskoczą obroty od 2-7 raz i stoi ale wydaje mi się ze jak by miał za małe oborty bo lekko się auto trzęsie. Musze znaleść jakiś dobry specjalistów od gazu bo wszysy mi mówią że to tego wina.

Aha. Auto miewa czasami odchyły i silnik równo pracuje biegi się dobrze zmieniają ale bardzo żadko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 19:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
a ja wam powiesz wszystkim tak
znajomy mniał tak samo jak piszecie i u niego był zapieczony wtryskiwacz paliwa na wolnych chodzil jak chcial


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318is Nierówne obroty na biegu jałowym .
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 01:44 
Witam. ja walczylem z tymi obrotami długo, ale dałem rade trzeba pamietac by sprawdzic 3 podstawowe rzeczy

1. Odpowietrzenie silnika ( taka podłużna rurka zaczyna na samej gorze głowicy silnika naprzeciw korka) musi być drożna i dobrze uszczelniona)
2. świece zapłonowe, zobaczyc czy nie są ponadpalane najlepiej co jakiś czas wymieniac na nowe

3 !!!!!!!!!!!NAJWAZNIEJSZE !!!!!!!!! Guma spiralna łącząca filtr powietrza i kolektor. problem polega na tym ze najprawdopodobnie macie ja popękana, na pierwszy rzut oka nic nie widać dopiero jak sie ja zdejmie i rozciagnie widać dziury. to bardzo ważne bo do gaznika dostaje sie syfiaste zanieczyszczone lewe powietrze.

jesli to nie pomoże dopiero bawić sie w jakieś silniczki krokowe albo inne regulacje.

Jesli np na gazie sekwencja działa wam super a na benzynce szaleje to znaczy ze macie walnietą ta gumową rure co łaczy filtr z kolektorem wymiana ok 50 zł

Po tych w/w czynnosciach nie pomoże dopiero można bawić sie w dalszę badania.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318is Nierówne obroty na biegu jałowym .
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 11:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: BMW 318ti comapct
u mnie znow od czasu do czasu falowala ale nic sobie z tego nie robilem do puki jak raz ja odpalalem to mi strzelila i teraz bardzo faluje i tak cos dziwnie ja slychac chodzi jak czolg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318is Nierówne obroty na biegu jałowym .
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: bmw coupe 318is
witam.ja mam tez silnik 18is i mam ten sam problem z falowamiem obrotów tylko ze jak odpale ja z rana gdy jest zimna to faluje i na gazie sekwencja i na benzynie i tez nie chce wchodzic na obroty bo strasznie ja muli jak dodawac gazu a gdy sie juz nagrzeje faluja tylko na gazie i na obroty juz wchodzi i tez nie mam pojecia co to moze byc:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL