Witam!!!
Jestem tutaj nowy i mam problem który męczy mnie z moja bawarką od prawie 3 miesięcy.
Mam silnik 1,8 is 140KM benzyna gaz. (ja wiem że w Bmw gaz nie pasuję ale taki juz kupiłem).
Problem mój polega na tym że po odpaleniu auta na benzynie obroty silnika wahaja się od 500 do 1100 i tak sobie skaczą. Po przełązeniu go na gaz jest identycznie tak samo nic sie nie zmienia.
Byłem juz u 3 mechników miałem robioną diagnostyke, z której wynika, że wszystko jest OK. Każdy czujnik, przepływomierz itp jest OK. Nawet ostatni z mechaników u którego byłem kazał mi sonde zmienić ale to ni nie pomogło.
Także nie wiem co robić???
Dodam że w pomiarze parametrów pracy silnika na wolnych obrotach pokazuje że ma juz silnik obciążenie co za tym idzie ma zapłon wyzszy czy inny (tak mi mówił mechcnik ja sie na tym nie znam). Dodam jeszcze że jeżeli auto chodzi na wolnych obrotach to tak leje benzynę że aż czuć ją z tłumnika. wtrysi cały czas leją, a leja dlatego że komputer na wolnych obrotach ma jakieś tam obciążenie i większy zapłon i dlatego daje więcej paliwa. Świece niedawno wymieniałem a jak wykręciłem to takie czarne jakby z 3 lata były nie wymieniane. jak dodam gazu to z tłumnika aż benzyna sie leje.
Na gazie tez są takie same objawy pray silnika ale to spowodowane jest tym obciążeniem i zapłonem o którym wzesniej pisałem.
Co moze by odpowiedzialne za podawanie informacj do komputera o tym obciażeniu na wolnyh obrotach i automatycznie większym zapłonie???
Bo to przez ten sygnał co dostaje komputer ten samochód tak chodzi.
Komputer był podmieniany od innego auta i niebyło żadnych zmian.
Dolot jest szczelny sam go uszczelniałem chociaz nie wymieniałem jeszcze tej usczelki bezposrednio przy głowicy co uszczelnia dolot. Silniczek krokowy był czyszczony i podmieniany.
Ale czy to może by spowodowane łapaniem lewego powietrza???
Rozrząd na 100 % jest ok.
Zastanawiam sie czy to nie żadna masa chociaż nie wiem czy masa ma coś wspólnego??
A tak przy okazji mam pytanie co to za masa która znajduje sie na zawasie maski połączona z karoserią długość ok 15cm. Na lewym zawiasie się znajduję jak sie maske otowrzy bo ją mam po części urwaną???
Zastanawiam sie jeszcze czy to nie czujnik temp chociaż na kompie pokazywał dobrze temp na diagnostyce???
Czy jest jeden czujnik temp?? Jak go mozna sprawdzić np miernikiem???
Może on w pomiarze parametrów i w liczniki podaje temp dobra a do komputera silnika np pokazuje -30 i wtedy bedzie tak chodził???
Jeszcze jedno przychodzi mi do głowy że może jest gdzieś zwarcie w instalacji elektrycznej??? Może terzeba to sprawdzić???
Może jakiś sygnał ginie??? Ale to na kompie żadnych błędów by nie wywaliło??
Chociaz mówi nam o obciązeniu jakimś na wolnych obr kótrego nie powinno być i kącie zapłonu.
Także nie wiem!!!
Jak ktoś się na tym zna i myślę że dobrze opisałem mój problem to proszę bardzo o pomoc od zego mam zacząć???
Bo czasami nachodzą mnie takie myśli że to juz nic nie da się zrobić!!!
Byłbym bardzo wdzięczny jakby mnie ktoś poprowadził przez ta męke!!!
Jestem skłonny nawet zapłacić jeżeli ktoś mi pomoże w skutecznej naprawie!!!
Z góry Wam dziękuję!!!
Życzę cierpliowści w czytaniu!!!!
POZDRAWIAM!!!
