BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Przekładnia kierownicza - luz ... naprawiać :?:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Witam, ostatnio wyczuwam luzy w przekładni kierowniczej i i chciałbym ją zregenerować dobrze a najlepiej tanio i dobrze, ale tak sie nie da wiec dobrze zregenerowac w Bydgoszczy. Czy tak jak znalazlem na google to koszt ok 500zł?? I gdzie najlepiej się tym zająć??? Mam e34 525i M50B25 bez vanosa z 1991 roku. Wspomaganą oczywiście. Dzięki z góry za pomoc

_________________
Kiedyś E34 525i M50
Obecnie E39 530dA M57

https://www.youtube.com/watch?v=JwiFB8MAaJQ


Ostatnio edytowano 21 grudnia 2008, 20:16 przez pavulonstudio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
pavulonstudio, przekładnię w e34 można regulować ... jest tam śruba na klucz ampułowy...tylko nie przesadź ze skręceniem :) bo będzie sie kiepsko prowadziła i szybko padnie przekładnia jak będzie za ścisło :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Obrazek
Shot with K800i at 2007-07-02

Luzujesz nakretke z czerwona kropka ktora wykreca sie razem ze sruba z zlota kropka. Pozniej dokrecasz srube z zolta kropka wzgledem nakretki i jako calosc dokrecasz spowrotem. Uwazaj , luzu nie mozna skasowac do zera bo slimak zacznie sie kompletnie scierac. Jesli poczujesz , ze kierownica ciezej sie kreci, ma tendencje do niewracania do pozycji na wprost w trakcie jazdy, lub bedzie sie ciezko ruszac z pozycji srodkowej a pozniej coraz lzej im bardziej skrecone kola, to swiadczy to o nadmiernym dokreceniu sruby z czerwona kropka.

Jesli uda Ci sie tak ustawic, ze luz jest minimalny i nic z wyzej wymienionych nie wystepuje to nie ma potrzeby wymiany przekladni (o ile nie ma innych wad). Jesli zawsze albo jest za duzy luz albo wystepuja powyzsze probelmy to slimak jest juz zajezdzony.

Przepis kolegi z innego forum ;) Robiłem ten zabieg u siebie, 5 min roboty zero luzu. Dokręcaj powolutku o pół obrotu śruby i sprawdzaj na kierownicy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Jednak nie ampułowy :zawstydzony:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 20:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
biały napisał(a):
Jednak nie ampułowy :zawstydzony:


Były różne śrubki :) Jedne z nacięciem na śrubokręt jak ta a inne na ampul. Ja miałem spory luz jakieś 2-3cm.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Bobby_Valentino napisał(a):
Były różne śrubki :) Jedne z nacięciem na śrubokręt jak ta a inne na ampul. Ja miałem spory luz jakieś 2-3cm.


tak mi się kojarzyło jak robili w mojej e34 i to chyba ampuł 13 :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
Ja tez usuwałem ostatnio leki luz w kierownicy i też w E-34, musiałem troszkę pocudowac bo było chlodzenie alternatora i musialem przedłużkę zastosowac do odkrecenia śruby, u mnie nie ma na śrubokręt tylko na imbus, także kolego do roboty i pisz jak wyszło bo u mnie nie lata teraz po drodze po takim zabiegu, pozdr i zapraszam na spoty w bydgoszczy :D:D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 00:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Chłopaki a da się takie cóś zrobić też w E36 ?? :niepewny: ;) 320i Sedan 1991r. M50b20
Bo ja jak na nieodpalonym silniku kręcę szybko kierownicą w prawo i lewo to słyszę taki stukot w maglownicy co to może być ?? czyżby już do wymiany się nadawała :kwasny:

Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 00:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
Hej kolego wydaje mi się że ty masz maglownicę ale mogę wie mylić, i chyba u wymiana jej tylko pomoże ale nie jestem pewien, a tak poza tym to chyba każde auto na postoju ma luzy, a jak się włączy wspomaganie to sie reguluje, a ty mowisz że na włączonym masz luzy, niech ktos poradzi jak się myle ale coś racji mamm :D:D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 07:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Koledzy :) A ktos dysponuje zdjeciem gdzie owa srubka znajduje sie na maglownicy w E39...u mnie kiera troszke ciezko jakby chodzila, no i slabo powraca do pozycji wyjsciowej ;) Znaczy to, ze za mocno ta srubka jest wkrecona??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 11:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kisiel24 napisał(a):
Koledzy :) A ktos dysponuje zdjeciem gdzie owa srubka znajduje sie na maglownicy w E39...u mnie kiera troszke ciezko jakby chodzila, no i slabo powraca do pozycji wyjsciowej ;) Znaczy to, ze za mocno ta srubka jest wkrecona??


E39 i E36 ma maglownicę a nie przekładnię kierowniczą i tam żadnej śrubki niema, jak jest luz to trzeba albo kupić nową albo oddać do regeneracji.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kisiel24, sprawdź krzyżak na kolumnie kierowniczej... ja wymieniłem , pompe wspomagania, maglownicę i dupa... okazało się że krzyżak na kolumnie sie zapiekł i cięzko chodziło...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
biały napisał(a):
Kisiel24, sprawdź krzyżak na kolumnie kierowniczej... ja wymieniłem , pompe wspomagania, maglownicę i dupa... okazało się że krzyżak na kolumnie sie zapiekł i cięzko chodziło...

Hmmm, czyli trzeba sciagnac oslone pod kierownica zgadza sie??A jak to sprawdzic, wzrokowo bedzie jakas to widoczne... :niepewny: :niepewny: , czyms psiknac moze tam??
Dzieki Tomku za info...a jaki koszt tego krzyzaka jesli u siebie wymieniles??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 12:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kisiel24 napisał(a):
Hmmm, czyli trzeba sciagnac oslone pod kierownica zgadza sie??A jak to sprawdzic, wzrokowo bedzie jakas to widoczne... :niepewny: :niepewny: , czyms psiknac moze tam??
Dzieki Tomku za info...a jaki koszt tego krzyzaka jesli u siebie wymieniles??


Osłony nie trzeba ściągać bo to w komorze silnika jest... musisz rozkręcić to od maglownicy i poruszać ... krzyżaka samego nie kupisz i nie wymienisz ... koszt używanej kolumny z tym krzyzakiem to około 150 zł a nowej w ASO to 500 zł :) Kup nową bo używane prawie wszystkie są do d...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Osłony nie trzeba ściągać bo to w komorze silnika jest... musisz rozkręcić to od maglownicy i poruszać ... krzyżaka samego nie kupisz i nie wymienisz ... koszt używanej kolumny z tym krzyzakiem to około 150 zł a nowej w ASO to 500 zł :) Kup nową bo używane prawie wszystkie są do d...[/quote]

A mam pytanie ile kosztuje nowa w ASO cała kolumna z przekładnią i krzyżakiem do E34??

Jak tysiaczek albo cos takiego to chyba lepiej odlozyc i zrobic wszystko porzadnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WrocÂław
Jeżeli regeneracja przekładni kosztuje z 500pln(nie wiem dokładnie ile) a kolumna nowa 500pln to nowy cały zestaw bankowo będzie droższy od tysiąca...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Katowice
Witam!! Jerzeli chodzi o krzyrzak na kolumnie do E36 to da sie kupić nową!!!! tylko oryginalnom ale koszt tego to 150zł (mowa o krzyrzaku giętkim) Niekupujcie starych urzywanych bo jak kupicie taką jak ja mialem 2 miechy temu to sie zabijecie. Dwa miechy temu między innymi sprawdzałem tą gume i wszystko było ok a dwa dni temu zerwała sie (całe szczęście że przy bardzo małej prędkości) bo idzie sie domyślić co sie stanie liczm jak stracimy kierownice przy 100km/h. Ja bez problemu dostałem i chodzi już oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL