BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Co odpowiada za włanczanie wisko??
PostNapisane: 25 grudnia 2008, 15:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Napiszcie prosze jaki element odpowiada za włanczanie się sprzęgła wiskotycznego (wiatraka), gdyż dzisiaj po chwili zauważyłem że wiatrak wskoczył na obroty niedługo po odpaleniu auta. Ostatnio wymieniłem termostat bo się zawiesił na dużym obiegu i teraz wszystko gra ale co z tym wiatrakiem...:/

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2008, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 83
Lokalizacja: Sieradz
u mnie kolego kreci sie caly czas.
pozdrawiam

_________________
podziwiajcie i oceniajcie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=446568#446568


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co odpowiada za włanczanie wisko??
PostNapisane: 25 grudnia 2008, 18:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
dadus18 napisał(a):
Napiszcie prosze jaki element odpowiada za włanczanie się sprzęgła wiskotycznego (wiatraka), gdyż dzisiaj po chwili zauważyłem że wiatrak wskoczył na obroty niedługo po odpaleniu auta. Ostatnio wymieniłem termostat bo się zawiesił na dużym obiegu i teraz wszystko gra ale co z tym wiatrakiem...:/


bimetal w visco.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2008, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
visco przez chwile po uruchomieniu silnika powinno chodzić potem się wyłączyć i załączyc ponownie jak silnik dogrzeje się intensywna jazdą czy staniem w korku :)

Za załączenie visca odpowiada właśnie bimetal o którym pisał kolega który załącza je przy dopowiedniej temperaturze może twoje visco jest już kaput??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 01:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Hmmm właśnie sam nie wiem,zauważyłem to dopiero dzisiaj zawsze od początku wisko normalnie u mnie się włanczało i tak sobie chodziło na "luzie" że można było palcami zatrzymać a dzis po jakichś 2 min po odpaleniu usłyszałem że wskoczyło na wyższe obroty bo to słychać dość, ale temp. trzyma cały czas dobrze.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 08:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Przeglądnij kolego ten temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906 jest tam visco opisane oraz problemy z nim związane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 00:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witajcie, dzisiaj wymieniałem płyn w chłodnicy i przy okazji zerknąłem za moje źle działające visco, spostrzegłem że z przodu jest taka blaszka z logo bmw,strasznie wygięta była do przodu (z mojej winy) :-) więc wyciąnąłem ją (za nią jest taki jakby mały bolec który można wcisnąć) wszystko potraktowałem wd-40, wyprostowałem blaszę i mocno wcisnąłem. Efekt .. ....... .... visco działa jak kiedyś i włancza się dopiero po nagrzaniu silnika...Sam jestem zaskoczony czy ktoś to wytłumaczy??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 11:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego ta blaszka to bimetal który pod wpływem temp. wygina się i naciska na ten bolczyk umożliwiając przepływ specjalnego oleju powodując zasprzęglenie Visko
lepiej przy tym nie dłubać bo efekty mogą zaskoczyć podczas jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 11:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ryszard55 napisał(a):
Kolego ta blaszka to bimetal który pod wpływem temp. wygina się i naciska na ten bolczyk umożliwiając przepływ specjalnego oleju powodując zasprzęglenie Visko
lepiej przy tym nie dłubać bo efekty mogą zaskoczyć podczas jazdy


Np. padnie w trasie, silnik się zagotuje i po japkach.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 14:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
A to już wiem czemu to nie działało, jak wymieniałem niedawno termostat to jakoś niechcący zachaczyłem o tą blaszke i wypadła stamtąd, potem nie mogłem jej spowrotem włożyć to wygiąłem ją troszke i włożyłem, dlatego też pewnie nie dociskała tego bolczyka bo była dość luźno i visco się źle włanczało. No narazie jest ok bede miał oko na temp. dzięki za info:-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL