BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] brak ABS-u
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E46 E91
witam. świeci mi się kontrolka z ABS-u i przestał działać.
jakie mogą być przyczyny? proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Dudi, w pierwszej kolejnosci czujniki do diagnozy, napewno ktorys z nich juz podziekowal za wspolprace ... stawiam na ktorys z przednich ... tam najczesciej w e36 padaja

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
a ja stawiam na padnięty akumulator :ok: jak spada napięcie chyba poniżej 11v to zapala sie kontrolka ABS i zostaje wyłączony. spotkałem sie z tym :ok: w mojej 318

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 22:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Prawdopodobnie uszkodzony któryś czujnik (stawiam na przedni prawy :hyhy: ), ewentualnie przewód do któregoś z nich, różne wielkości opon, coś z dalszą elektryką. Aku także może być za słaby, ewentualnie zbyt niskie napięcie ładowania, ale z tym różnie może być A tak wogle, to najpierw podepnij to pod kompa. ;)

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Dudi, a ja bym nie jechal nakompa tylko sam zrobil diagnoze ... kup sobie w sklepie elektrycznym 4 oporniki 1100 omow / jeden kosztuje 5 gr/ odpinasz pokoleji czujniki i wkladasz tam opornik i przekrecasz stacyjke i patrzysz czy Ci kontrolka zgasla / jak tak to znaczy ze to ten czujnik / jak juz kolega wyzej pisal
Lucass_81 napisał(a):
Prawdopodobnie uszkodzony któryś czujnik (stawiam na przedni prawy ),
ja tez to popieram - u mnie byl akurat ten walniety.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 19:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
marcellchen napisał(a):
Dudi, a ja bym nie jechal nakompa tylko sam zrobil diagnoze ... kup sobie w sklepie elektrycznym 4 oporniki 1100 omow / jeden kosztuje 5 gr/ odpinasz pokoleji czujniki i wkladasz tam opornik i przekrecasz stacyjke i patrzysz czy Ci kontrolka zgasla / jak tak to znaczy ze to ten czujnik / jak juz kolega wyzej pisal
Lucass_81 napisał(a):
Prawdopodobnie uszkodzony któryś czujnik (stawiam na przedni prawy ),
ja tez to popieram - u mnie byl akurat ten walniety.

Ja specjalnie kupiłem multimetr za 11 zeta, aby sprawdzić czujniki. :P Jakoś tak mi było wygodniej. :] Ale przy pomocy opornika od razu wyklucza się uszkodzony przewód. Także to plus.
A z kompem na dwoje babka wróżyła także. Niektóre pierwsze modele czasami mają problem w połączeniu sterownika od ABS-u do kompa. Od czego to zależy, to nie wiem. Ja tak miałem, a czytałem, że i inni tak mieli.
A na przedni czujnik postawiłem dlatego, że nasze cudowne i "nie dziurawe" szosy/drogi szybko potrafią załatwić nawet najlepsze zawieszenie. A co dopiero czujnik. :znudzony: Przy prawej krawędzi zawsze są jakieś niespodzianki. :31: U mnie także ten czujnik poleciał.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL