BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Wskazówka pod "czerwonym" i wywala płyn . co
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Jade autem nagle patrzę strzałką prawie na czerwonym wiec staję sprawdzam płyn w chłodnicy . odkręcam korek a mi wywala płyn. zakręciłem korek stoje chwile . Nie ma ogrzewania...nagle jest ogrzewanie i temperatura wraca do normy na połowę skali. Co jest grane? :( Dlaczego wywala płyn?? Silnik M43
POMOCY !!!

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2007, 17:57 przez areek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
sprawdz termostat czy sie otwiera .Na małym obiegu płyn niema sie gdzie rozejśc i go wywala .

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Jak sprawdzić czy termostat się otwiera???

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 18:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
wymontuj go i do wżątku wrzuć....będziesz widział czy sie otworzy...jeżeli nie zakładaj nowy

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 18:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
areek to ze wywalilo plyn po odkrceniu korka jest jak najbardziej normalne poniewaz pln pod wplywem temp sie rozszerza a wiec zwieksza swoja objetosc a zatym i cisnienie w ukladzie.odkrecajac korek dajesz temu cisnieniu mozliwosc "ujscia".

chwilowy brak ogrzewania to zapowietrzony uklad.

przyczyna grzania sie silnika moze byc:
-padnieta pompa wodna
-pekniety pasek napedzajacy pompe wodna
-padniete visco
-zablokowany i zamkniety termostat
-ewentualnie uszkodzona uszczelka pod glowica

milego szukania "dziury w calym"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
czesc. jezeli silnik bedzie juz cieply przytknij rure wydechowa przy wylocie szmatą i przegazuj silnik nastwpnie wez delikatnie posmakuj jezykiem czy jest słodka lub czy wyczowasz płyn chłodzacy.nastepnie wyjmij bagnet oleju i sprawdz czy olej nie zabarwił sie na kolor kawy z mlekiem ,jeszcze jedno zauwazalne zjawisko to bomblowanie w zbiorniczku wyrownawczym.
jesli cos z tego sie potwierdza moze to byc uszczelka i trzeba tozrobic jak najszybciej bo zniszczysz głowice .pozdrawiam serdzecznie i zapraszam do mojego warsztaciku,wszystko pod okiem klijeta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 21:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
zapraszam do lekturki:
Układ chłodzenia

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 00:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Hej!
A próbowałeś odpowietrzać chłodnicę? jeżeli jest zapowietrzony układ to tak właśnie bedzie się działo, (znam z autopsji) musisz nagrzać silnik i odkręcić odpowietrznik do momentu aż poleci z niego płyn (jeżeli będzie lecieć powietrze to znaczy że jest zapowietrzony) Jak nie pomoże sprawdź termostat i visco. Jak to nie pomoże to masz większy problem. Ale zapowietrzony układ zachowuje się naprawdę dziwnie i ciężko z nim dojść do ładu.
Powodzenia :super:

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
czesc . z pewnoscia moze byc wiele powodow dla ktorych grzeje sie twoj silnik,ale mozna to zweryfikowac . przede wszystkim nie odkreca sie nigdy korka gdy silnik jest ciepły .po d rugie jesli kompresja choc w niewielkim stopniu pompowana jest w układ chlodzenia poprzez uszkodzona uszczelke to nigdy nie odpowietrzysz ulkładu. sprawdzaj wszystko po kolei .
wymontuj termostat sprawdz czy bez niego dzieje sie to samo.
sprawdz visco tak jak pisze kolega. pompe .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
W BMW miałem podobne objawy gdy:

przetarty był wąż dolny idący do chłodnicy (nie było widać
wycieku, a układ jednak się zapowietrzał i powodował takie objawy)


W Oplu:

padnięta pompa wodna (płynu nie ubywało, ale układ się zapowietrzał,
powodując podobne objawy)

Czyli zapowietrzony układ/zapowietrzanie się ukłądu chłodzenia.

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Dziękuje za podpowiedzi Panowie :) Odezwę sie jak już dojdę do ładu

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
kempior napisał(a):
czesc . z pewnoscia moze byc wiele powodow dla ktorych grzeje sie twoj silnik,ale mozna to zweryfikowac . przede wszystkim nie odkreca sie nigdy korka gdy silnik jest ciepły .po d rugie jesli kompresja choc w niewielkim stopniu pompowana jest w układ chlodzenia poprzez uszkodzona uszczelke to nigdy nie odpowietrzysz ulkładu. sprawdzaj wszystko po kolei .
wymontuj termostat sprawdz czy bez niego dzieje sie to samo.
sprawdz visco tak jak pisze kolega. pompe .


a jak mozna sprawdzic czy kompresja nie idzie w uklad chlodzacy ???
Odpowietrzalem 2 razy uklad i przy odpowietrzaniu bylo dobrze, wskazowka pionowo i ogrzewanie bylo, ale po przejechaniu paru metrow/kilometrow wskazowka znow na czerwone i ogrzewanie slabe. Dodam ze wymienilem wczesniej pompe wody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 17:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Okazało się że uszczelka pos głowica padła. Ale juz jest ok. :)

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ile cie ta wymiana wyniosla? z wszystkim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL