BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wyciek oleju z obudowy filtra, obok czujnik
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam wszystkich,

Ostatnio po uruchomieniu silnika zauważyłem że pod samochodem szybko tworzy się plama oleju. Zlokalizowałem wyciek. Cieknie z obudowy filtra oleju, a dokładnie z tyłu tam gdzie jest czujnik ciśnienia oleju obok jest śruba na imbus jakaś zaślepka oraz taki śmieszny kapsel zabezpieczony pierścieniem sprężynującym tzw. segerem i to właśnie spod tego kapsla zaraz po uruchomieniu silnika dość szybko sączy się olej. Co to może być za co jest to odpowiedzialne? Dodam tylko że jest ten kapsel ruchomy tzn. mogę go delikatnie wcisnąć do środka. Proszę o pomoc bo nie wiem co to może być, czy to jest po prostu jakaś nie wykorzystana zaślepka w mojej wersji czy może ma to jakieś znaczenie. Silnik to M50B20 bez vanosa 92 rok.

Dodałem zdjęcie obudowy filtra z innego BMW tam gdzie u mnie cieknie zaznaczyłem na zółto

http://www.wrzuta.pl/obraz/5PFiZri8q7/dsc_101

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
widzę ze nikt ci nie pomógł.wiec może ja spróbuje bo właśnie się dziś z tym uporałem.
1.
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_0526/
2
wymontuj sobie obudowę filtra powietrza oraz rurę chłodząca alternator.
3
wykręć trzy śrubki na rys nr 10. jeśli dobrze pamiętam imbus 6.najlepiej długi z grzechotka wtedy łatwo odkręcisz i przykręcisz.nie wykręcaj czujnika cis. oleju
4
ściągnij ten dekielek na rys nr 8
5
wymień te uszczelkę na rys nr 9.w serwisie bmw 20 zł
6
zmontuj wszystko i powinno być ok.niestety nie mam fotek co jak robić.było zbyt zimno żeby cokolwiek kombinować.starałem się szybko skończyć żeby paluchy mi nie skostniały.
mam nadzieje ze pomogłem.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Tylko że u mnie nie jest to taka obudowa filtra jak z linku trochę się różni, obok czujnika jest zaślepka spod której to wycieka olej, zaślepka ta jest uszczelniona oringiem a w środku jest taki waek jakby jakiś zawór i nie wiem co to jest.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: belchatow
stary wyjmi ten seger i zobacz bedzie oring lub uszczelka
:szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
tak zrobilem, wyciągłem kapsel załozyłem oring który dopasowałem, złożyłem wszystko do kupy odpaliłem 3 razy nic nie cieknie, tak zostawiłem. Odpaliłem na drugi dzień, znowu k..wa leje. kapsel ruchomy, a oring wessany do środka

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 16:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
to u ciebie jakaś poważniejsza sprawa.dziwne ze wciąga ten oring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL