BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] czy to dobrze ustawiony rozrzad???
PostNapisane: 5 lutego 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
czesc wszystkim!

dzis rozgrzalem silnik i zdjalem pokrywe zaworow.i tak teraz moje obserwacje:

probowalem wcisnac ktoras ze szklanek,ale zadna nie dala sie wcisnac.a jesli juz to musialem uzyc ogromnej mocy nacisku a szklanka ugiela sie ledwie o jakies 0,5 milimetra- i to chyba dwie tylko takie byly...reszty nie udalo mi sie wcisnac wogole!

druga sprawa-podczas gdy kwadraty na koncach walkow rozrzadu byly ustawione otworami do gory i rowno z plaszczyzna glowicy (zaplon na 1 cylinder) to zauwazylem ze nastawnik vanosa jest odrobine wysunity o jakies 1,5 milimetra!

chcac ustawic nastawnik vanosa w takim polozeniu zeby sie nie wysunal,przesuwalem walek ssacy kluczem 24.nastawnik mi sie cofnal calkowicie ale za to walek ssacy zgubil polozenie na zaplon na 1 cylinder-byl cofniety

kolejna sprawa -przesuwajac walek ssacy kluczem 24 walek wydechowy nie przesuwal mi sie odrazu z walkiem ssacym ale dopiero z opoznieniem ,po tym jak przesunelam walek ssacy kluczem o kilka dobrych stopni

zauwazylem tez ze napinacz jest bardzo miekki,z latwoscia go wciskam i podczas przesuwania walkow dziwnie sie zachowywal,raz chowal,raz wysuwal,jakby byl za miekki i nie napinal dostatecznie...

czy tak wyglada dobrze nastawiony rozrzad???
moze on powoduje te dziwne dzwieki metaliczne i dzwonienie silnika tylko po dodaniu gazu na 2-4 tys rpm

pozdro
lukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
dodam ze lancuchy sa wymienione wszystkie na nowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 19:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
możliwe że coś źle ustawiłeś.
Sprawdź tu tu masz fajnie opisaną procedurę naprawy vanosa i ustawienia rozrządu.
http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL