BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Przyrząd do blokowania rozrządu
PostNapisane: 17 lutego 2009, 13:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ma może ktoś wymiary takiego przyrządu do blokowania rozrządu?? 2,5 vanos bo troche drogi taki przyrząd.

z góry dzięki

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: dodaję link, jak wymienić uszczelki na vanosie
PostNapisane: 17 lutego 2009, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tylu mechaników
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
No ładnie tylu mechaników na forum, znawców i wszechwiedzących a nikt nie ma takiego prostego przyrządu do blokowania rozrządu w M50B25 i tak trudno chwycić suwmiarkę w rękę i zwymiarować, narysować i wrzucić na forum, naprawdę dobrze że to takie trudne bo inaczej bym pomyślał że wszyscy mają to w poważaniu :P

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Samo blokowanie rozrządu nie jest problemem. Problem może stworzyć ponowne złozenie/ustawienie rozebranego Vanosa, ale to też na upartego da się ponoć zrobić.
Kolego a po co Ci takie "urządzenie" ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
No właśnie. Ja bym się raczej martwił o przyrząd do ustawiania Vanosu niż do blokowania wałków. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 01:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
W drugą stronę też ciężko. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Haaa no i MAM ale spoko podzielę się z innymi :P
PostNapisane: 20 lutego 2009, 01:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Polak jak się zaweźmie to internet przewróci do góry nogami a znajdzie.

Dziękować nie trzeba ja tak z dobrej woli :P

Zdjęcie 1

Obrazek
Obrazek

Zdjęcie 2

Obrazek
Obrazek

Zdjęcie 3

Obrazek
Obrazek

A tak całkiem poważnie to mam nadzieję że komuś się przyda gdyż sam wiem ile czasu mi zajęło szukanie tego ustrojstwa w necie. Powodzonka przy naprawach.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
Cięzko znaleźć te wymiary:P ja TEŻ długo ich szukałem;) Nie wspominając o mało rozmownych i nieuprzejmych posiadaczach takich blokad:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: tylu mechaników
PostNapisane: 31 lipca 2009, 16:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tigwelder napisał(a):
No ładnie tylu mechaników na forum, znawców i wszechwiedzących a nikt nie ma takiego prostego przyrządu do blokowania rozrządu w M50B25 i tak trudno chwycić suwmiarkę w rękę i zwymiarować, narysować i wrzucić na forum, naprawdę dobrze że to takie trudne bo inaczej bym pomyślał że wszyscy mają to w poważaniu :P

Kolego ja ostatnio ustawiałem Vanosa bez żadnych blokad i jest ok.
da radę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Przyrząd do blokowania koła zamachowego
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Znalazłem więc dodaje.
Obrazek

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 17:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam,

brakuje mi już tylko tego przyrządu

Obrazek

czy może ktoś wrzucić rysunek jak to wykonać?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: może tak da rade
PostNapisane: 12 września 2009, 18:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Jeśli będziesz robił vanosa to może wykręcić napinacz, zmierzyć średnicę napinacza i skok gwintu ta druga śruba to tak na oko M10 i chyba da rade :) ???

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
wyglądana to ze będę musiał zdjąć głowicę vanosa też bym przy tej okazji reanimował
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

czy potrzebuję równiez ten przyrząd do obracania koła łańcuchowego wałka sterującego wydechem?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 12 września 2009, 21:26 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 20:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
można to zrobić bez tego przyrządu
trzeba wtedy obrócić wałek ssący kluczem 24


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 20:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
krilan napisał(a):
witam,

brakuje mi już tylko tego przyrządu

Obrazek

czy może ktoś wrzucić rysunek jak to wykonać?

ale przecież do Vanosa nie potrzeba ruszać tego napinacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 21:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
ryszard55 napisał(a):
krilan napisał(a):
witam,

brakuje mi już tylko tego przyrządu

Obrazek

czy może ktoś wrzucić rysunek jak to wykonać?

ale przecież do Vanosa nie potrzeba ruszać tego napinacza


krilan napisał(a):
wyglądana to ze będę musiał zdjąć głowicę vanosa też bym przy tej okazji reanimował
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

czy potrzebuję równiez ten przyrząd "sprocket turning tool" do obracania wałka sterującego wydechem?


vanos tak jak napisalem przy okazji zdjecia głowicy

ryszard55 napisał(a):
trzeba wtedy obrócić wałek ssący kluczem 24


napewno walek ssący nie wydechowy?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Troche lipa na tym forum
PostNapisane: 12 września 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Na zimę biorę się za remont i między innymi będę robił vanosa to na pewno dorobię te narzędzia i wtedy wystawie na forum.
Lipa bo pewnie potrzebujesz na już, ale nie licz na to że ktoś z forum, choć ma pewnie w warsztacie takie cuda to i tak ci nie pomoże.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
generalnie jak chcesz ustawić rozrząd od początku z blokadami to ten przedmiot zamiast napinacza tez jest przydatny. napinamy wtedy łańcuch główny stałą siłą a nie sprężyną, która może się ugiąć podczas ustawiania wałków. Dobrym pomysłem jest obrócenie samego ssącego wałka kluczem, ale najlepiej zablokowac wtedy wałek wydechowy chociaż ale nie odkręcać śrub na kole na wałku wydechowym. Obracająć sam wałek ssący można wyjąć vanos. Trzeba też póżniej jakoś zablokować wałek ssący w takiej pozycji w jakiej vanos juz całkowicie "wyszedł" z koła zębatego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Koledzy
raz jeszcze polecam metodę ustawienia Vanosa opisaną przez Robertbmw
jest to sposób sprawdzony i Vanos jest ustawiony tak jak trzeba
poza tym nie wymaga praktycznie żadnych blokad i przyrządów
można by ją nazwać Polską metodą bo zapewne zachodni mechanicy bez narzędzi specjalnych nie podeszli by do tego problemu
oczywiście posiadanie tych narzędzi jest ułatwieniem
zachęcam kolegów do osobistego zgłębienia problemu ustawienia Vanosa bo sam trzykrotnie płaciłem za to w warsztatach i trzykrotnie było żle
a przy tym wysłuchiwałem mądrzenia się Panów mechaników
a sprawa zasadniczo jest prosta i da się ogarnąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 16:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
ryszard55 napisał(a):
Koledzy
raz jeszcze polecam metodę ustawienia Vanosa opisaną przez Robertbmw
jest to sposób sprawdzony i Vanos jest ustawiony tak jak trzeba
poza tym nie wymaga praktycznie żadnych blokad i przyrządów
można by ją nazwać Polską metodą bo zapewne zachodni mechanicy bez narzędzi specjalnych nie podeszli by do tego problemu
oczywiście posiadanie tych narzędzi jest ułatwieniem
zachęcam kolegów do osobistego zgłębienia problemu ustawienia Vanosa bo sam trzykrotnie płaciłem za to w warsztatach i trzykrotnie było żle
a przy tym wysłuchiwałem mądrzenia się Panów mechaników
a sprawa zasadniczo jest prosta i da się ogarnąć


podaj prosze linka gdzie Robert opisuję tą metodę (przy użyciu szukaj i vanos jest multum znalezionych wątków)

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL