BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 15:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] mam pytanko dotyczace łozyska oporowego w m30b35
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
witam!! wczoraj usłyszałem jak samochod stoji na luzie ze cos mi gdzeis stuka stawiam na łozysko oporowe (taka moja djagnoza) a czy to jest to to 100% pewnosci nie mam ale na to obstawiam... i czy moge wymienic samo łozysko oporowe bez obaw ze w sprzegle cos sie sypnie.. ?? pytam bo sprzeło działa dobrze i nie chciałbym go wymieniac!

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jak hałasuje na luzie to nie jest łożysko oporowe ponieważ w tym momencie nie pracuje ,zwróc uwagę na łożysko w wale korbowym to na którym wspiera się wałek sprzęgłowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Marek WGR napisał(a):
Jak hałasuje na luzie to nie jest łożysko oporowe ponieważ w tym momencie nie pracuje ,zwróc uwagę na łożysko w wale korbowym to na którym wspiera się wałek sprzęgłowy.


hm.. :szok: czyli misiałbym rozszczepic silnik i skrzynie biegow... :kwasny: napisałem ze to oporowe bo kolega miał taki sam "terkot" (donosniejszy) w e30 po wymianie z automatu na manuale wczesniej tego nie było pozniej było sprzegło uzywka i taki dzwiek jak puszka z gwozdziami itp...i straszny jazgot przy przyspieszaniu u mnie jest cichujtko jak przeciagam na bigach..
Cytuj:
Marek WGR
powiedz mi jeszcze jakie mogo byc jeszcze objawy tego zepsutego łozyska wąłu korbowego??

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Marek WGR napisał(a):
Jak hałasuje na luzie to nie jest łożysko oporowe ponieważ w tym momencie nie pracuje ,zwróc uwagę na łożysko w wale korbowym to na którym wspiera się wałek sprzęgłowy.
Podepne sie do tematu,kolego a w jaki sposob to sprawdzic bo mam takie same objawy jak kolega,czy jest to duzy koszt,i duzo pracy?i czy przez to wycie moze sie cos stac ze skrzynia biegow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 19:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
To zrozumiałe że kolega po zmianie z automatu na manuala miał takie objawy jeśli owego łożyska nie założył ponieważ w automacie nie występuje.Objawy ciężko opisac ale u mnie hałasuje dosyc mocno na luzie i w czasie jazdy też zaczyna .Wałek sprzęgłowy z jednej strony osadzony jest na łożysku w skrzyni z drugiej zaś właśnie w tym skoro jedno z nich szwankuje, to wałek przestaje pracowac w osi myślę że może uszkodzic łożysko po drugiej stronie czyli w skrzyni i powodowac nierównomierne zużycie tarczy sprzęgła .Co do wymiany to praca identyczna jak przy wymianie sprzęgła tyle że trzeba jeszcze to łożysko dokupic i wymienic koszt łożyska około 30-40pln. Kaczor http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 nr 8 w linku jest numer częsci bmw koszt niecałe 9 $


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
a zeby to lozysko na wale korbowym wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie?jest to bardzo skomplikowane?strasznie drazni mnie to wycie,u mnie w sumie slychac to tylko jak auto jest na luzie ale jesli by nie bylo przy tym duzo pracy to spróbowalbym wymienic,tylko jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
a zeby to lozysko na wale korbowym wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie?jest to bardzo skomplikowane?strasznie drazni mnie to wycie,u mnie w sumie slychac to tylko jak auto jest na luzie ale jesli by nie bylo przy tym duzo pracy to spróbowalbym wymienic,tylko jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 00:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
trzeba wyjac skrzynie przy okazji bedziesz mial mozliwosc sprawdzenia wszystkiego lozyska oporowego sprzegla itp, innej mozliwosci nie ma -roboty na pol dnia jak masz podnosnik samochodowy kolumnowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 00:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
trzeba wyjac skrzynie przy okazji bedziesz mial mozliwosc sprawdzenia wszystkiego lozyska oporowego sprzegla itp, innej mozliwosci nie ma -roboty na pol dnia jak masz podnosnik samochodowy kolumnowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
panowie ale jak to im tylko wyje na ludzie i gdy jes pedal nie wcisniety to jes oporowe.lozysko w wale by wylo w czasie jazdy bo ma wtedy obciazenie a na biegu jalowym nie ma az tak wielkiego obciazenia ja bym stawial na oporowe juz w kilku tak widzialem. a z tym automatem to kolega ma racje tam nie ma wcale,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
Dokladnie tak koledzy,jak wyje na biegu jałowym a mniej słychac jak wcisniesz sprzewglo to napewno lozysko oporowe. Miałem tak w e30. kosz łozyska to jakies 70 zl i warto robic szybko zeby docisku nie zajezdzic. Po miesiacu jazdy z takimi objawami z łozyska zostala obudowa i jedna kulka :dobani: a docisk szlak trafil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 11:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
I co tu doradzac jak jest rzesza Mędrców którzy z uporem maniaka powtarzają że na luzie pracuje łożysko oporowe :mur: widzieliście kiedyś łożysko oporowe(wyciskowe)? znacie zasadę działania czy tylko ze słyszenia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
kolego chyba tyt nigdy nie widziales i nie masz pojecia jak dziala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Cytuj:
Marek WGR

nie kwestionuje twojego doswiadczenia ale dzis sie okazało ze jak wcisne sprzegło ten stukot ustaje.. i powraca gdy puszecze sprzegło.. i czy przy takich objawach moze dalej byc to łozysko wąłu korbowego??

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
kolego chyba tyt nigdy nie widziales i nie masz pojecia jak dziala.
masz rację .

Cytat:
Marek WGR

nie kwestionuje twojego doswiadczenia ale dzis sie okazało ze jak wcisne sprzegło ten stukot ustaje.. i powraca gdy puszecze sprzegło.. i czy przy takich objawach moze dalej byc to łozysko wąłu korbowego??
nie wiem nie znam się ..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
oj teraz to juz sam nie wiem co mam wymieniac.. :/ oporowe czy te na wale korbowym???
no i odpowiedz na pytanie czy moge oporowe samo wymienic bez złych skutków dla sprzegła??

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Możesz wymienic samo oporowe jeśli taka Twoja wola obejrzyj ten filmik znakomicie obrazuje moment w którym łożysko oporowe pracuje a kiedy nie .Knajpiani mechanicy i teoretycy spod remizy też mogą się z zasadami działania zapoznac http://www.youtube.com/watch?v=MBmLJCeG ... re=related


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
zmien oporowe a badziesz napewno zadowolony. jak zmienisz na wale to raczej nie. takie jest moze zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
no i wszystko widac czolowa czesc lozyska od strony zacisku dotyka do docisku tak ze sie kreci razem z dociskiem na biegu jalowym. i wtedu dochodzi taki dzwiek a jak jes wcisniete to ma obciarzenie i wtedy tego nie slychac. ale jak tam sobie uwarzasz. nie jestem knajpowym mechanikiem i z pod stodoly jak bys chcial wiedziec moze ty sie tam uczyles bez obrazy oczywiscie. nie tylko teoria sie liczy ale tez praktyka. powodzenia w mechanice marek wgr. ale przyszlosci to w tym nie masz. pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
no i wszystko widac czolowa czesc lozyska od strony zacisku dotyka do docisku tak ze sie kreci razem z dociskiem na biegu jalowym. i wtedu dochodzi taki dzwiek a jak jes wcisniete to ma obciarzenie i wtedy tego nie slychac. ale jak tam sobie uwarzasz. nie jestem knajpowym mechanikiem i z pod stodoly jak bys chcial wiedziec moze ty sie tam uczyles bez obrazy oczywiscie. nie tylko teoria sie liczy ale tez praktyka. powodzenia w mechanice marek wgr. ale przyszlosci to w tym nie masz. pzdr
brawo wielki praktyku,gdzie w tym wieku tyle praktyki zdobyłeś? Nie chcę natomiast wiedziec jak pracują auta po Twojej naprawie bo może mnie się wydaje ale hałasujące łożysko pod obciążeniem hałasowac nie przestaje tylko hałasuje znacznie bardziej.Przyszłości z mechaniką nie wiąże bo jeśli Ty zamierzasz do tego grona dołączyc to wierz mi nie chcę aby ktokolwiek mnie z tą grupą kojarzył . Widzę że zadatki na mechanika bajeranta który potrafi klientowi wcisnąc swoją teorię masz i to duże bo potrafisz dorobic ideologię wygodną dla Ciebie także powodzenia ;) popracuj nad ortografią ta wiedza też się przydaje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL