BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Kilka pytań przed zakupem 525 93r. touring
PostNapisane: 8 marca 2009, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Witam!
Zamierzam zamienić swoje autko na wymienione w temacie!
Oglądałem dzisiaj egzemplarz, który mie interesuje i w związku z tym mam kilka pytań.
Jak sprawuje się skrzynia automatyczna w takim samochodzie?
Czy silnik montowany w tym samochodzie (rocznik 93 pojemność 2,5 litra) to silnik Vanos i czy nie powinien być na łańcuchu? z tego co widziałem silnik ma pasek rozrządu... Na co zwrócić jeszcze uwagę przy zakupie tego auta?
kolejna sprawa to szyberdach. Jest on podwójny, jak się go obsługuje? Aktualny właściciel ma ten samochód krótki okres czasu i twierdzi że nie wie, a przy próbie otworzenia nie potrafił tego zrobić. szyberdach tylko podnosił się i opadał a na końcu nawet jakoś się otworzył... :)
i ostatnia sprawa, co może być powodem nie otwierania się szyby w klapie bagażnika. ponoć jest tam jakiś elektromagnes, który mógł paść...
Bardzo prosze o kilka podpowiedzi :P
Pozdrawiam!

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 16:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego przede wszystkim silniki M50 wszystkie są na łańcuchu. Jeżeli auto nie jest składakiem i ma silnik z 1993 roku to na pewno jest vanos. Szyberdach jest panoramiczny bardzo fajna sprawa,obsługuje się go normalnie z kabiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam,tak jak wyżej z silnikiem,a co do szyberdachu,jeśli nie działa(sterowanie nad lusterkiem)to problem,ja naprawiałem i części TYLKO w serwisie,a do tego mądrego i cierpliwego mechanika do rozebrania.Ja za cięgna płaciłem po 150zł.,ale szyberdach rewelacja,niespotykany .Ale jeśli gość sciemnia że nie wie jak obsługiwać to znaczy że nie działa.Na Allegro można za 400zł.znależć taki szyber działający,może by kolor pasował,poszukaj,a z gościa zbij cenę więcej...,szybę z tyłu ?można chyba do niej dojść od środka ,albo elektryk ci powie co i jak.Pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
No i autko zakupiłem... :P Co do szyberdachu, on działa, san doszedłem co i jak tyle że bardzo ciężko mu się otwiera (czasami trzeba mu nawet pomóc). I teraz tak se myślę czy to wina silniczka czy wina brudu... Może wystarczy przesmarować co nie co? Rozrząd pewnie jest na łańcuchu, a mi się rzucił w oczy pasek alternatora prawdopodobnie, z tą moje pytanie :P Szyba od klapy nie otwiera się to fakt i prawdopodobnie winny jest magnez odpowiadający za otwieranie szybki.

Z takich poważniejszych rzeczy w oczy rzuciły mi się jak na razie dwie:
Silnik na wolnych obrotach ma około 600-700 obr. i wydaje mi się że to trochę mało?
Druga sprawa to temperatura. Zrobiłem ok 40 km i wskazówka stała w połowie lub baaardzo minimalnie wychyliła się za, naprawdę baaardzo minimalnie. Jak da się trochę gazu wiatrak nie przyspiesza więc zastanawiam się czy to nie wina Visko? W moim poprzednim autku (E34 520 m20) wskazówka nie przekraczała połowy skali, a gdy wiatrak nie przyspieszał na obrotach musiałem wymienić Visko. Co o tym sądzicie?

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 22:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego odpowietrz układ najpierw i zobaczysz efekt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Katowice
Witam
kolego z tą szybą niekoniecznie może być poważna usterka. Ja w swojej E34 touring z 94r. miałem taki problem że się nie otwierała wogóle. Pojechałem do mechanika i okazało się że w jednym miejscu (u góry przy otwartej całej klapie) był złamany kabelek od właśnie tej szyby. Taka pierdółka a jak wkurzała :) a ja oglądałem cały zamek już chciałem wszystko wymieniać itp.

a tak ogólnie to sprawdź czy auto nie miało dzwonka z tyłu bo czesto niefachowo naprawiane e34 mają coś nie tak z tą szyba.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: RWLK
600-700 obr. nie raczej to nic zlego. moja pracuje w podobnym zakresie..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam,700obrotów to okey,jeśli silnikiem nie trzęsie i cicho i równo pracuje to nie szukaj dziury w całym...wskazówka temperatury powinna być w połowie,ani mniej ani więcej.Szyberdach otwórz i kup sprey do smarowania tego typu mechanizmów(leci pianka)która nie kapie i nie zabrudzi ci w środku niczego,jak będziesz na siłę otwierał to pozrywasz cięgna i płacz...Pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL