BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Tłoki i pierscienie kiedy wymienic?
PostNapisane: 15 marca 2009, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
witam moze ktos wie jakie sa objawy gdy juz treba wymienic tloki i pierscienie???? kiedy wymieniac?? i jeszcze sonda kiedy ja wymieniac jakie sa objawy gdy jest do niczego. raz na jakis czas przy odpalaniu slychac takie jak by kichniecie strzal i z pod maski wydobywa sie dym smierdzi olejem.....coto moze byc?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 16:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
trzeba je wymontować zeby stwierdzić czy są do wymiany a przynajmniej zdjąć głowicę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na początek dobrze jest zmierzyć kompresję i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest silnik
co do sondy to radziłbym podłączyć się pod kompa bo szkoda forsy
to kichnięcie może być spowodowane uszkodzoną świecą ale nie tylko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
ryszard55 napisał(a):
na początek dobrze jest zmierzyć kompresję i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest silnik


nie do końca bo jak kicha to pewno ma podpalone zawory a wtedy pomiar ciśnienia nic mu nie pokaże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
po co tak się zagłębiać po 1/czy bieże ci olej 2/jak z dynamiką 3/czy kopci i w jakim kolrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
lizardking napisał(a):
ryszard55 napisał(a):
na początek dobrze jest zmierzyć kompresję i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest silnik


nie do końca bo jak kicha to pewno ma podpalone zawory a wtedy pomiar ciśnienia nic mu nie pokaże


tak? nie pisz glupot prosze jesli nie masz o tym pojecia...
Robi sie wtedy probe olejową czyli:
miezymy kompresje i zapisujemy pomiar dla kazdego cylindra.
nastepnie wlewamy po ok 30-40ml oleju na tloki i powtarzamy pomiar - zapisujemy wyniki
I teraz porownujemy je z poprzednimi. Jesli nie ma roznicy - mamy wypalony zawor. Jesli jest roznica - Winne sa pierscienie wiec silnik do rozbiorki, a wtedy eweentualnie wypalony zawor sam sie pokaze...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
farel, oleju mi nie bieze stan jest caly czas taki jak powinien z dynamika jest nie najgorzej jesli chodzi o kopcenie to w sumie z wydechu nie powiedzial bym ze kopci ale jak dluzej stoi nie jezdzona to podchodzi pod niebiesciutki czy cos w tym moze ale nie jest bialy jak kicha to tez podchodzi pod niebieski i smierdzi olejem co proponujesz podjechac gdzies z tym ?? da rade zdiagnozowac to?????/ :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
podjedz do warsztatu zeby zmierzyli Ci kompresje, bo to chyba najlepszy i najbardziej miarodajny sposob sprawdzenia kondycji silnika

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Kucu napisał(a):
tak? nie pisz glupot prosze jesli nie masz o tym pojecia...
Robi sie wtedy probe olejową czyli:
miezymy kompresje i zapisujemy pomiar dla kazdego cylindra.
nastepnie wlewamy po ok 30-40ml oleju na tloki i powtarzamy pomiar - zapisujemy wyniki
I teraz porownujemy je z poprzednimi. Jesli nie ma roznicy - mamy wypalony zawor. Jesli jest roznica - Winne sa pierscienie wiec silnik do rozbiorki, a wtedy eweentualnie wypalony zawor sam sie pokaze...


kolejny teoretyk - gawędziarz, z praktyki warsztatowej wynika że zwykle takie piękne założenia mają się do rzeczywistości jak komfort jazdy do trabanta. Jak nie zdejmiesz czapki to sobie możesz kolego mierzyć ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
lizardking napisał(a):

kolejny teoretyk - gawędziarz, z praktyki warsztatowej wynika że zwykle takie piękne założenia mają się do rzeczywistości jak komfort jazdy do trabanta. Jak nie zdejmiesz czapki to sobie możesz kolego mierzyć ...
mozesz troche bardziej zkonkretyzowac sie napisz cos wiecej na ten temat/////oleju mi nie bieze stan jest caly czas taki jak powinien z dynamika jest nie najgorzej jesli chodzi o kopcenie to w sumie z wydechu nie powiedzial bym ze kopci ale jak dluzej stoi nie jezdzona to podchodzi pod niebiesciutki czy cos w tym moze ale nie jest bialy jak kicha to tez podchodzi pod niebieski i smierdzi olejem co proponujesz podjechac gdzies z tym ?? da rade zdiagnozowac to?????/ :zalamany: :niepewny: :niepewny: :niepewny: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego rozbieranie silnika to ostateczność najpierw trzeba użyć innych metod
uważasz że pomiar ciśnienia nic nie daje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
lizardking napisał(a):
Kucu napisał(a):
tak? nie pisz glupot prosze jesli nie masz o tym pojecia...
Robi sie wtedy probe olejową czyli:
miezymy kompresje i zapisujemy pomiar dla kazdego cylindra.
nastepnie wlewamy po ok 30-40ml oleju na tloki i powtarzamy pomiar - zapisujemy wyniki
I teraz porownujemy je z poprzednimi. Jesli nie ma roznicy - mamy wypalony zawor. Jesli jest roznica - Winne sa pierscienie wiec silnik do rozbiorki, a wtedy eweentualnie wypalony zawor sam sie pokaze...


kolejny teoretyk - gawędziarz, z praktyki warsztatowej wynika że zwykle takie piękne założenia mają się do rzeczywistości jak komfort jazdy do trabanta. Jak nie zdejmiesz czapki to sobie możesz kolego mierzyć ...


co do praktyki warsztatowej to chyba zbyt wiele jej nie masz kolego, skoro nie masz pojecia o podstawowych pomiarach przy silniku. A jesli jestes mechanikiem to szczerze wspolczuje Twoim klientom :] typowy polski "fachowiec" :) Olej w silniku ma 4 glowne funkcje:
1.smaruje
2.chlodzi
3.wycisza
4.uszczelnia

I wlasnie nr4 w tym tescie wykorzystujemy. Olej wlany na tlok, uszczelnia nam to, co gubia pierscienie.
Dla potwierdzenia mojej wiedzy teoretycznej :rotfl: piekny screen z ksiazki P. Feliksa Rawskiego "mechanik silnikow spalinowych"
http://img256.imageshack.us/img256/1204/111111.jpg
Pozdrawiam

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Ostatnio edytowano 15 marca 2009, 21:49 przez Kucu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
lekkie dymienie na niebiesko przez chwilę na zimnym silniku może świadczyć o zużytych uszczelniaczach na trzonkach zaworów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
Kucu, nie wiem czy do mnie to ostatnie bylo ale wydaje mi sie ze nie jak bys mogl mi konkretnie napisac ja nie jestem w temacie z mechanika i saprawdzaniem dlatego pytam czy sa ze tak sie okresle domowe sposoby na sprawdzenie a ktos tam wczesniej pytal o 3 podstawowe zeczy wiec odpisalem na nie co o tym myslisz pozdro!!!!///// napisz cos wiecej na ten temat/////oleju mi nie bieze stan jest caly czas taki jak powinien z dynamika jest nie najgorzej jesli chodzi o kopcenie to w sumie z wydechu nie powiedzial bym ze kopci ale jak dluzej stoi nie jezdzona to podchodzi pod niebiesciutki czy cos w tym moze ale nie jest bialy jak kicha to tez podchodzi pod niebieski i smierdzi olejem co proponujesz podjechac gdzies z tym ?? da rade zdiagnozowac to?????/ :zalamany: :niepewny: :niepewny: :niepewny: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
ryszard55, luknij na to co napisalem i jak bys mogl napisac co o tym myslisz pozdro :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Moj ostatni post byl skierowany do kolegi lizardking, bo dziwne rzeczy pisze :)

Co do tych domowych sposobow, to zaden nie da Ci 100% pewnosci. Tak jak napisal Ci kolega ryszard55, i ja pozniej, jesli chodzi o sprawdzenie kondycji silnika - w pierwszej kolejnosci wykonuje sie pomiar cisnienia sprezania, rozbiorka silnika to ostatecznosc. Podjedz do jakiegos warsztatu samochodowego i popros o ta usluge, jak bede miec chwile czasu to nawet od reki powinni to wykonac. Oni po zrobieniu pomiaru beda wiedziec co robic dalej, i co jest uszkodzone.

Co do lekkiego dymienia na niebiesko, przy zimnym silniku podczas odpalania rowniez moze pojsc chmurka niebieskiego dymu poniewaz auto bedzie mialo zwiekszona dawke paliwa. Ale w tym wypadku dymek prawie od razu znika i smierdzi benzyna, a nie olejem.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: lublin
Kucu, dzieki wielkie nie wiedzialem juz kogo czytac hehe widze ze jestes w temacie i nie piszesz dziwnych zeczy :hyhy: a co do dymienia to wlasnie czasem dymi ale gdzies tam z pod machy mi leci i to nie jest mala chmurka tylko wychodzi duuuzo tego bo jak by to bylo niewielkie to bym mnie to nie niepokoilo i smierdzi olejem ale dziki za doractwo pozdro!!!!!!! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
W książce wygląda to pięknie i komuś kto tylko stąd zna tę sprawe wydaje się że zjadł wszystkie rozumy bo wleje setke oleju i postawi diagnozę a gdyby naprawdę się tym zajął i okazało by się że w jednym garnku ma takie ciśnienie, w innym inne - mniejsze, w połowie cylindrów po oleju się poprawia w pozostałych garnkach nie - to zmienił by zdanie o polskich mechanikach /nie jestem mechanikiem/ i swojej teoretycznej wiedzy. Najpierw się za coś weź, zrób to kilka razy a potem się wymądrzaj.

Powtarzam wszystkim pseudofachowcom: dopóki nie zdejmie się przynajmnie głowicy to nie wiadomo co jest w silniku. Czytałem że autor postu pisał że silnik prawie nie ma dolegliwości ale ja nie odnoszę się do jego silnika tylko do zagadnienia sprawdzania stanu silnika manometrem. W dobrym silniku po ciśnieniu poznasz że jest dobry. W zużytym nawet z pięcioma wykresami, wiedzą z forum internetowego i trzema książkami po zmierzeniu ciśnienia g.... będziesz wiedział.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
lizardking Robiles kiedys jakikolwiek remont silnika?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
domyślam się że ty robiłeś wielokrotnie... - manometrem :hyhy:


dostałem PW - dobra zakończmy spór, ty uważasz tak, ja tak - bądźmy kulturalni, porzucam ten temat


Ostatnio edytowano 15 marca 2009, 23:10 przez lizardking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL