BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] elektryka, klima i gaśniecie samochodu
PostNapisane: 24 marca 2009, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. Mam problem z moim 2.5 tds w e36. Otóż chodzi o to, że normalnie silnik chodzi równo lecz w przypadku gdy użyje czegoś elektrycznego to na sekunde spadają obroty. Np. zamykam szybę i jak ona dojdzie już do końca to spadaja na sekundę obroty silnika, to samo w przypadku gdy włącze podgrzewanie szyb, a najgorzej jest jak włącze klime to wtedy ni gruszki ni z pietruszki potrafi nawet zgasnac podczas zmieniania biegu, wcisnięcia sprzęgła itp. Ma ktoś pomysł co to może być??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dodam jeszcze że to sie dzieje jak silnik jest ciepły razem z delikatnym spadkiem mocy, na zimnym silniku nie ma tego problemu. Dodatkowo jest też taki objaw że jak zmienie bieg na wyższy to jest taka chwila zamulenia samochodu zanim zacznie przyspieszać a najgorzej jak się przerzuca z trójki na czwórkę i czwórki na piatkę, ale to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Nie wiem czy to wszystko jest ze soba powiązane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
wichulec napisał(a):
Witam. Mam problem z moim 2.5 tds w e36. Otóż chodzi o to, że normalnie silnik chodzi równo lecz w przypadku gdy użyje czegoś elektrycznego to na sekunde spadają obroty. Np. zamykam szybę i jak ona dojdzie już do końca to spadaja na sekundę obroty silnika, to samo w przypadku gdy włącze podgrzewanie szyb, a najgorzej jest jak włącze klime to wtedy ni gruszki ni z pietruszki potrafi nawet zgasnac podczas zmieniania biegu, wcisnięcia sprzęgła itp.

Może coś z regulatorem napięcia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
a komputer by ten regulator napięcia wykazał??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Wykaże na pewno miernik. Nie trzeba aż do tego komputera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja z miernikiem na bakier jestem, mam ale nie umiem go obsługiwać ;D a gdzie jest ten regularot napiecia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
a pytam kompa bo byłem dzisiaj i nic nie wykazał po za jakimś błedem nieokreślonym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Zazwyczaj regulator jest przymocowany z tyłu do alternatora. Żeby sprawdzić czy jest sprawny musisz odpalić auto i podłączyć miernik pod akumulator a następnie włączać urządzenia elektryczne pobierające dużo prądu czyli np podgrzewanie tylnej szyby czy wentylator i sprawdzasz czy ładowanie jest mniej więcej takie samo. Powinno być około 14V.

Jeśli chcesz mierzyć napięcie to przyłączasz wejście oznaczone V do + akumulatora a COM do minusa. Pomiar musisz ustawić na napięcie stałe oznaczone jako V- i na 20 V. Jak masz włączony silnik to mierzysz napięcie alternatora a jak wyłączony to napięcie akumulatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Super, dzięki. Jutro za dnia będe sprawdzał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego gdy by ci padł regulator napięcia to kontrolka by Ci się na pewno zaświeciła, lub akumulator zostawał by przeładowany i doprowadziło by go do zagotowania. Gasły by światła itp.
Moim zdaniem masz zaśniedziałe masy na silniku i karoserii. Jest to połowa przyczyn awarii w nowoczesnych autach.
Przeczyść dobrze główne kable napięciowe (rozrusznik, akum., karoseria, alternator.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Podpisuję się pod powyższym. Masy muszą być super zrobione , u siebie miałem tez miejsce gdzie schodzą się dodatnie i luz był na głównej śrubie to potrafił cyrk z autkiem się dziać. Lepiej pilnować elektryki !

_________________
Szukam klasyka BMW dla Żony. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 22:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
A czy masz podobne objawy jak skręcisz kierownicą na max ? Bo w tds to zwykle początek choroby zwanej nastawnik pompy wtryskowej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak, podczas skrecania też takie objawy są ;) wiec co pompa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
wichulec napisał(a):
tak, podczas skrecania też takie objawy są ;) wiec co pompa??
nie chcę wciskac Ci choroby zapytaj na forum tds-ów ,niekoniecznie sama pompa często jej nastawnik daje ciała .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL