BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 17:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] WSKAŹNIK OLEJU SIĘ PALI - CO ROBIĆ?
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Mam BMW e30 90r. silnik 1.8 (113 KM) M40.
Zalany olej prawdopodobnie mineralny (przez poprzedniego właściciela).
Wymieniony czujnik oleju - nie rozwiązał poniższego problemu.

Co zauważyłem:
1. po uruchomieniu silnika lampka pali się 2-3 sekundy i gaśnie
2. przy normalnej jeździe zwykle lampka się nie zapala
3. wystarczy depnąć chodź raz do 3000 - 3500 obrotów i zaczyna się problem - na biegu jałowym, bądź po zatrzymaniu się (ok. 700 obrotów) lampka miga, bądź pali się cały czas - różnie. Wystarczy delikatnie przygazować, choćby do 1000 obrotów (zwykle nawet mniej) i lampka gaśnie, lecz gdy obroty spadną (bieg jałowy, lub gdy się zatrzymam) lampka znów się świeci, bądź mryga.
4. olej prawdopodobnie gdzieś cieknie

Co planuję zrobić:
- wymienić pompę oleju
- wymienić filtr oleju
- zmienić olej na VALVOLINE MaxLife 10W40 (półsyntetyk)

PYTANIE: Czy to co planuję pomoże, czy może jeszcze coś powinienem zrobić przy okazji wymiany oleju? Czy może coś z miską olejową?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw kompresję, wyjdzie najtaniej :)
Edit: ciśnienie oleju, oczywiście, ale i kompresji nie zaszkodzi :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2009, 21:17 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
WOW czlowieku!!!!!!!!!!!
po pierwsze z mineralnego nie przechodz sie na polsyntetyk no chyba ZE ZROBISZ GENERALA SILNIKA I PLUKANIE...
po drugie jesli olej ci cieknie to napewno nie masz cisnienia w komorze wiec nalezaloby zmienic wszystkie uszczelki,m pozatym pompa raczej nie pomoze bo problem jest zapewne wiekszy...
kolego a jaki masz przebieg w tym autku i od ilu lat je posiadasz???

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Mam je od 1,5 miesiąca, problem pojawia się od tygodnia. Przebieg to 245 000 km.
Wszystkie uszczelki ? to znaczy, które dokładnie, wymień proszę... Przecież nie będę wymieniał uszczelki od bagażnika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
bzyk168 napisał(a):
WOW czlowieku!!!!!!!!!!!
po pierwsze z mineralnego nie przechodz sie na polsyntetyk no chyba ZE ZROBISZ GENERALA SILNIKA I PLUKANIE...
po drugie jesli olej ci cieknie to napewno nie masz cisnienia w komorze wiec nalezaloby zmienic wszystkie uszczelki,m pozatym pompa raczej nie pomoze bo problem jest zapewne wiekszy...
kolego a jaki masz przebieg w tym autku i od ilu lat je posiadasz???


Koledze już podziękujemy i prosimy jak najrzadziej udzielać porad w tym dziale.

Dirco taka rada na przyszłość jeżeli chcesz się czegoś dowiedzieć w dziale mechanika to raczej od osób które mają 500+ postów i parę pkt pomógł bo trafiają się jak widać powyżej jacyś nawiedzeni ludzie :)

Przede wszystkim podjedź do mechanika i niech ci zmierzy ciśnienie oleju bo może się okazać że pada ci pompa, przy okazji niech sprawdzi też czujnik ciśnienia oleju. Jeżeli to wina marnego oleju to kup jakieś 10W40 Valvoline, LiquiMoly albo Motula i doby filtr - Mahle, Knecht no i oczywiście płukankę przed tą zmianę też którejś z powyższych firm. Mineral odpada bo to śmierć dla tego silnika. Mówisz że cieknie ci olej ale gdzie i skąd wiesz że cieknie ? Trzeba by się tym wszystkim jak najszybciej zająć żeby nie zarżnąć silnika.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2009, 21:42 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
no no 500 postow...
no raczej przy przebiegu 245 tys musi juz cieknac... pod pokrywa i glowicy no i mozesz miski jeszcze i jak mowi ten 500 postowiec z doswiadczeniem pompa tez przy tym kilometrazu moze wyzionac powoli ducha
sprawdz tez jaki kolor dymu wydsobywa sie na zimnym silniku z wydechcyu to tez wazne jest

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki Bobby, będę pamiętał :)

No więc dziś wymieniałem ten czujnik oleju w garażu i jak wyprowadziłem auto, to zauważyłem plamę. Niestety nie zlokalizowałem dokładnego miejsca, z którego cieknie. Będę musiał wleźć jutro pod autko i popatrzeć, bo tak nie widać. Plama duża nie była - średnica max 5 cm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Bzyku, czyli pozostało mi się modlić, żeby dojechać jutro z jajami do kościoła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 21:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ok, jeszce raz.
Ubywa Ci coś oleju? Dolewasz między wymianami? Ile?
dirco napisał(a):
Wystarczy delikatnie przygazować, choćby do 1000 obrotów (zwykle nawet mniej) i lampka gaśnie, lecz gdy obroty spadną (bieg jałowy, lub gdy się zatrzymam) lampka znów się świeci, bądź mryga.

Ten objaw wskazywałby jednak na nie do końća sprawną pompę oleju - jak się pompa szybciej obraca, wytwarza większe ciśnienie, jak wolniej - mniejsze (czyt. za niskie).
A co do zalania półsyntetyku po mineralnym - u siebie zrobiłem taki zabieg, silnik się nie rozszczelnił (mimo, że przy wymianie zrobiłem płukankę). W M40 zaryzykowałbym z taką wymianą tym bardziej - słynne padające hydroregulatory nie lubią ponoć mineralnego. Ale tak szczerze mówiąc, to olej mineralny może rozszczelnić tak samo jak i półsyntetyk, bo mogą mieć podobną ilość detergentów czyszczących. Wszystko zależy od klasy jakościowej oleju i od stanu silnika.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
nie no jaja dowieziesz raczej napewno ale wypadaloby sie tym jak najszybciej zajac bo doprowadzic to moze do zatarcia walka(sory nie znam budowy silnikow z e30) kiedys mialem corse i taki sam problem mechanik mi odlaczyl przewod od czujnika... menda jedna no a pozniej jak sie wzialem za generalke silnika to sie wlasnie okazalo ze nie bylo cisnienia i olej dochodzil do 3 tloka a 4 byl prawie suchy no i musialem kupic nowe krzywki i walek bo sie zatarly...
a vraczej jak kapie olej na podloge to z miski oleju bo jak masz male wycieki to z glowicy olej osadza sie na bloku silnika;DD

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Dolałem wtedy gdy zauważyłem, jak zaczęła się palić kontrolka - tydzień temu.
Oleju ubywa niewiele. Przez ten tydzień zaobserwowałem spadek oleju jedynie w zbiorniku oleju (około 1 cm przez ten tydzień ubyło), bo na bagnecie wartość mniej więcej ta sama.

Ile kosztuje takie płukanie, szczerze - nigdy tego nie robiłem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 22:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Płu kankę robisz sam - kupujesz specyfik, przed wymianą oleju wlewasz do silnika, zostawiasz go na 10 minut na wolnych obrotach, późnej zlewasz stary olej, wymieniasz filtr, zalewasz nowy olej i finito. Środek do płukania kosztuje ok. 20 zł.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
dzięki bardzo, dam znać jak rezultaty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i mówił że to może być kwestia panewek i że jest pewien na 90 %, że to jest to. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Wg mechanika to sonda lambda i mam 3 opcje:
oryginalną BMW 800 PLN
boshowską 400 PLN
uniwersalną 200 PLN

polecił boshowską bo uniwersalna nie spełnia do końca swojej roli.
Zmieniłem olej i filtr, lampka się nie pali, ale w stary olej śmierdział benzyną, więc wg mechanika po 4-5 tys. km zacznie znowu się palić bo olej znów będzie za rzadki i znów będzie w nim za dużo benzyny. Co robić? Czy myślicie że to ta snoda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam,
Sonda lambda?? jakoś nie widze związku jednego z drugim... bo sonda ma inne zadanie :zdziwko:
Jeśli olej było czuć benzyną to moze wskazuje to na uszczelke pod głowicą? Hmm... czy benzyna byłaby w stanie rozcienczyc tak olej zeby spadło cisnienie? przeciez goraca benzyna pomieszna z olejem powinna odrazu odparować.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 22:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Na pewno to nie wina sondy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No też tak uważam...:) Sonda bada skład spalin i odpowiada za dobór mieszanki paliwowo-powietrznej... a więc z ciśnieniem oleju niema nic wspólnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL