BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 00:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Temperatura powyzej pionu, chyba za duzo??
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 333
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52tub28
Witam was. W mojej E36 318i benzyna zauważyłem, że wskaźnik temperatury jest troszkę bardziej w prawo. Słyszałem, że powinien być w pionie. U mnie dochodzi ona prawie do tej kreski po prawo. Czy to nie za dużo?


Ostatnio edytowano 14 kwietnia 2009, 10:24 przez stopro., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 10:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
stopro. napisał(a):
Czy to nie za dużo?

Jak najbardziej za dużo. Wskażik od temperatury powinien stać w pionie.
Powiedz czy ten cały wskażnik zawsze jest w tej pozycji, bez względu czy jesteś w trasie czy mieście?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: ;)
Mam e36 1,6 i mam taki sam problem. Wskazowka zatrzymuje sie dopiero na nastepnej kresce za polowa i tak sie utrzymuje. Termostat do wymiany ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 12:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
campos1987 napisał(a):
Termostat do wymiany ?

Tak mi się wydaje, albo coś z czujnikiem-choć to mało prawdopodobne.
Jak wspomniałem wcześniej, jeżeli zachowania tej wskazówki były by zależne od tego w jakich warunkach użytkuje się auto (miasto/trasa) to wtedy jeszcze ewentualnie można by poszukać przyczyn w wiskozie czy pompie, a tak tylko termostat.
Przydało byś jeszcze sprawdzić jaka jest rzeczywista temperatura płynu w układzie kiedy wskazówka jest w tym położeniu na 3/4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: ;)
Tzn jezdze glownie po miescie i wlasnie wskazowka jest na 3/4 ostatnio jak stalem w korku to byla prawie na czerwonym polu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Temperatura powinna być dokładnie jeden milimetr za polową skali, to jest optymalna temperatura pracy w silnikach czterocylindrowych.
Jeśli jest większa, wskazówka nachyla się bardziej na prawo to już silnik przegrzewamy, jak na czerwonym polu to już sytuacja krytyczna, zagotowany płyn

Przyczyną może być:
- zapowietrzony układ chłodzenia (od tego zacząć sprawdzanie)
- niewydajne visco
- uszkodzony termostat

Jak wam wskazówka pójdzie niebezpiecznie w prawo, to należy puścić ciepłe ogrzewanie do środka. Będzie mało komfortowo, ale silnik uratujemy.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 333
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52tub28
Wybrałem się w trase 15km. Jazda spokojna 100-120km/h max i jak dojechałem to tak właśnie zobaczyłem. Pion to 90 stopni ale jeździłem audi brata i ojca i temperatura leci tak do 95 stopni i u nich to norma ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 16:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Jeśli w trakcie jazdy stoi w pionie a w korku czy w powolnym przemieszczaniu się przez miasto wskazówka leci w prawo to znaczy że visko się kończy

Jeśli zawsze jest powyżej połowy i tak się trzyma mimo np szybszej trasy poza miastem to może to być termostat, powietrze w układzie lub pompa wody.
ad 1 termostat kosztuje kilkanaście złotych i wymienisz go sam więc od jego wymiany bym zaczął
ad 2 instrukcja odpowietrzania układu jest na forum więc użyj opcji szukaj i gotowe koszt 0 zł tylko jeśli okaże się że po odpowietrzeniu układu temperatura wróciła do normy to należy zastanowić się skąd to powietrze się tam wzięło??
ad 3 pompa wody to ostateczność i za nią należy się brać na końcu raczej samemu bym się za to nie zabierał chyba że lubisz grzebaninę i masz o tym choć trochę pojęcia a jak sądzę ten post świadczy że jest wręcz przeciwnie ;) więc jak sprawdzisz wszystkie inne rzeczy i dalej będzie się grzał to niestety do mechanika mykaj

No ja myślę że chyba da się sprawdzić jakoś czujnik temp?
Ewentualnie gdy znasz kogoś z tym samym silnikiem to możesz się z nim umówić i na chwilę przełożyć czujnik od niego żeby tą rzecz wyeliminować ale narazie na tym się nie skupiaj bo to raczej sporadyczna usterka:)

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 19:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tuszyma
Mnie sie wydaje ze problem tkwi tylko tym ze jest gdzies powietrze w układzie chłodzenia. Odpowietrz go i zobacz czy dalej bedzie tzk samo. j
Ja miałem podobny problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
obstawiam visco. poszukaj na forum, sam dużo o tym pisałem, bo miałem tak samo, jak jechałem w trasie to było ok, a w korku po kilku minutach zaczął się grzać. termostat można sprawdzić, sprawdzając podczas rozgrzewania silnika czy wąż górny lewy między chłodnicą a silnikiem jest zimy, a czy po rozgrzaniu robi się ciepły (termostat puszcza) a Visko przyblokować czymś delikatynym co może się łatwo zerwać po zasprzęgleniu i czekać aż się silnik mocno rozgrzeje, jak temperatura będzie wzrastać, termostat puści (patrz wyżej) a visko się nie zasprzęgli to masz odpowiedz.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 07:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
obstawiam termostat albo zapowietrzony układ chł :ok: odzący!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL