BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] wywalające chłodzenie
PostNapisane: 11 maja 2009, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Wczoraj na autostradzie nagle temperatura wjechala na czerwone pole, zatrzymalem sie i okazalo sie ze wywaliło rure od chłodzenia. Napełniłem chłodzenie, dlugo odpowietrzalem, jednak po przejechaniu paru kilometrów robi sie duze cisnienie, naprawde takie ze az rura od silnika wchodzaca do chlodnicy kolo korka jest napęczniała i twarda strasznie. za kazdym razem jak odpowietrze robi sie ok, pare km i znowu dupa. W płynie chłodzącym nie ma oleju, z tlumika tez nie widac zeby plyn chlodzacy parował....

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 maja 2009, 21:19 przez l0lek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie może to świadczyć o uszkodzonym wirniku na pompie wody
może zajrzyj do niej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie może to świadczyć o uszkodzonym wirniku na pompie wody
może zajrzyj do niej?
jeżeli nie to być może idzie kompresja do układu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
boje sie ze to uszczelka pod glowica, problem w moim miescie polega na tym ze samochody typu bmw, mercedes naprawiane sa male usterki a klientom wciska sie kit ze to powazne awarie byly....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
zbadaj czy są spaliny w układzie w warsztatach mają do tego urządzenie wtedy będziesz miał pewność


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kumpel miał w E36 316 M40 bardzo podobne objawy, myślał że to uszczelka pod głowicą a okazało sie to przez wisko, sam byłem zdziwiony, wymienił i OK

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
visco jest padniete, Pompa chyba tez, przy 900-1000 obrotow nic nie przelatuje, dopiero przy 1700 zaczyna robic sie cisnienie i przelatuje rozsadnym strumieniem.... do tego jak robi sie cisnienie do gory, to w zbiorniku wyrownawczym woda jest praktycznie przy dole, odkrece korek to az do samej góry dochodzi. jak dodam gazu to widac w zbiorniczku wyrownawczym ze od dolu leci bombel i stan plynu schodzi w dół. ogrzewanie raz dziala, raz nie. Obawiam sie ze nawet uszczelka mi strzeliła ;/

Visco, pompa, chłodnica czy te rzeczy musze kupic oryginalne czy na zamiennikach bedzie sie kulac ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kumpel kupił pompe nie orginalną ale nie wiem jakiej firmy kosztowała ok 200PLN nie cały rok temu i jak narazie chodzi, za wisko też coś tak dał ale miesiąc temu więc narazie brak opini, a uszczelka ok 100PLN( ja zalóżyłem do swojego firmy Goetze czy jakoś tak, ale wymiana była z innych powodów) , zapytaj urzytkownika Stones1 , on ma sklep z częsciami i sprzedja na forum

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 11:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
cfaniak napisał(a):
myślał że to uszczelka pod głowicą a okazało sie to przez wisko
co z tym visco bylo nie tak? wogole nie zapinało ? bo u mnie zapina ale cisnienie w ukladzie mam . a temperatura autka jest wpozadku, wiec to chyba raczej nie wisco??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 11:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
tomaszeklolek, wymiana pompy, nie są to jakieś ogromne koszty, pompy HART-a czy KAGER-a możesz kupić już od ok 80 pln. A firmy są z wyższych półek.
http://allegro.pl/item632250271_pompa_w ... kazja.html

To czy padła uszczelka można sprawdzić za pomocą specjalnych płynów tzw. testerów uszczelki. Jeżeli padła uszczelka to pompa może być sprawna, lecz nie wytworzy ona takiego ciśnienia żeby na biegu jałowym przepchnąć płyn jeżeli z drugiej strony działa ciśnienie z komory spalania :( Ja zacząłbym od sprawdzenia tej uszczelki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
gdzie znajde te testery ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 80
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 318d
ja też mam podobny problem, co kilka miesięcy wywali mi któryś przewód od układu chłodzenia. czemu tak się dzieje? czy to przez rosnące ciśnienie? jak można sprawdzić co jest tego przyczyną ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
kolego ja tez mialem raz na ruski rok wywalenie wody, powodem u mnie byl slabo zamocowany wąż powrotny do chlodnicy, wejscie w chlodnicy bylo pekniete, wiec trzeba bylo je skrócic i przykercic wąż, wiec bylo oslabione, pozatym niesprawne wisko. przy mocnym katowaniu rosla tak mocno temperatura ze w koncu cisnienie sie robilo i wysadzalo.
to co teraz sie dzieje u mnie to efekt wlasnie takiego wywalenia, i za pozna reakcja wskaznika temperatury silnika co spowodowalo uszkodzenia. dobrze ze do domu dojechalem, a jakby mi tak za granicą wywaliło....

na forum jest opis jak sprawdzic visco

zamowilem pompe i visco, teraz tylko wizyta u mechanika i sie okaze....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL