BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Diagnoza układu wspomagania.
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Witam.
Problem, jest taki, że pewnego dnia postanowiłem wymienić olej wspomagania, bo jakiś mętny i szary był.
Układ był płukany chyba ze 3 razy zanim kolor pozostał taki, jaki był wlany.
Na koniec układ został odpowietrzony i mogłem odjechać od mechanika.
Sęk w tym, że coś zaczęło wyć i mniemam, że to pompa. Podczas skrętu w miejscu nasila się, podczas skrętów podczas jazdy też ba: nawet jak jadę prosto i tylko dodaję gazu to też zaczyna wyć, nawet na luzie delikatnie słyszę.
I teraz dlaczego, przed wymianą oleju nawet nie wiedziałem o istnieniu jakiegoś wycia pompy wszystko działało cichutko, a na nowym oleju coś się sp.... a powinno być tym bardziej ok jak widziałem ten stary olej..
Jaka przyczyna? :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
znając sposób w jakim zlewaliście stary olej to domyślam się że pompa za długo chodziła bez płynu. Sprawdź jeszcze czy nie jest za mocno lub za lekko naciągnięty pasek.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
tzn jaki sposób? bo mi spuszczali w taki sposób, że samochód zgaszony był na podnośniku, i odkręcili taką śrubkę, z której zleciał olej.. a później kręcili kołami w prawo i lewo żeby zleciał do końca..
A paska chyba nikt nie ruszał..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
moze po prostu masz za malo oleju w ukladzie bo wlasnie takie sa tego objawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Oleju doleję trochę to zobaczymy...
a może jest problem z całkowitym odpowietrzeniem, bo czytałem gdzieś, że jak trochę starszy samochód to samo kręcenie kołami może nie wystarczyć..
Jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 481
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43
Mi wyło przy skręcaniu kierownicy i okazało się że przekładania do wymiany. Także proponuje ściągnąć gumy i sprawdzić czy płyn się nie wyleje. Jak tak to regeneracja lub wymiana...

_________________
Byłe BMW 316i E36 Sedan
Byłe BMW 523i E39 Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
No i wymieniłem pompę wspomagania. udało mi się za 100 pln wyrwać. Ta nie wyje ani nie cieknie z niej, tylko, że wspomagania tak słabe jakby go nie było a odpowietrzone wszystko jak trza. Przy okazji wymieniałem też przewód wspomagania ten od pompy do przekładni tylko, że nie dop końca taki sam tylko o 30cm dłuższy. Czy to dlatego wspomaganie jest tak słabe, czy też coś z tą pompą.. ale przecież ta nie wyje to chyba nie jest zużyta. Jak myślicie dlaczego teraz takie słabe wsp.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
A ile barów ma ta pompa a ile miała poprzednia?? W 1.6 bodajże 90 bar seryjnie jest, ja u siebie jak zmieniałem to wsadziłem 110 albo 120 barów już nie pamietam.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 05:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Łapy
Pompa jest taka sama ZE i chyba 90.
Może to przez ten przewód co doprowadza płyn z pompy do przekładni, bo mi pękł i nie znalazłem takiego samego tylko 2x dłuższy.. może dlatego prawie nie ma wspomagania...
bo co do pompy to wydaje mi się, że pracuje prawidłowo..

Jak myślicie? Czy 2x dłuższy przewód może być powodem zniknięcia wspomagania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL