BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 07:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Na benzynie przerywa, dławi do 2,5 tyś obr
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 6
Lokalizacja: Zwierzyniec/Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TUB28
Witam, opiszę trochę sytuację.
Od pół roku miałem problem opisywany na forum, czyli przerywanie od 5,5 tyś obrotów (palenie na 3 gary), potem to samo przy 5 tyś, potem przy 4,5 tyś. Przejeździłem tak z 50 tyś km, pewnego razu przy 4 tyś obr całkiem zaczęła przerywać. Dodam, iż do tych obrotów wkręcała się wyśmienicie. Dojechałem tak do serwisu 10 kilometrów, który z resztą zajmuje się tylko serwisem BMW. Tam stwierdzili, iż "przekręciłem silnik" i pękła sprężyna zaworowa. Zawór się wygiął i kompresja była zerowa. Pytałem z 3 razy czy wałek (chociaż cichy) jest oprócz tego do wymiany, popychacze, dźwigienki. Wszystko zweryfikowali i stwierdzili, że jest w dobrym stanie. Więc zmienili tą sprężynę, komplet zaworów, zregenerowali głowicę( panowanie, polerowanie gniazd zaworowych itd). Zaraz jak odebrałem auto testowałem je z mechanikiem z tego serwisu. Tu najlepsze- przerywa dalej ale od 5,5 tyś obr. To szczegół. Bo dzieje się tak przy prędkości ok 178 km/h- wystarczy przy normalnej eksploatacji, tym bardziej, że mam już w planach nowszy model BMW.
Oprócz tego jak w temacie- do 2,5 tyś obr muli się, przerywa, słychać tak jakby wypadający zapłon co pewien czas. Jaj ją zagazowaną (Stag 300- III generacja). Na gazie tego nie ma oprócz wypadającego zapłonu. Dodam, że zmieniałem przed awarią świece- Ngk, kable wn Ngk. Błąd jaki się pojawia to sonda Lambda, ale ona jest martwa od 4 mcy. Mechanik stwierdził, że to wtrysk paliwa, ale tak nagle po naprawie? Wcześniej tego nie było. Mam tam podjechać ( to nie jest takie łatwe bo mam do tego serwisu 150 km) i włożą mi testową sondę, cewkę, przepływki aktualnie nie mają.
Proszę o pomoc, jeśli ktoś jest cokolwiek w temacie.
Jeśli napiszecie aby najpierw zmienić sondę, to napiszę po wymianie, ze to nic nie dało. (zmienię ją i tak, chociaż nawet spalanie mi nie wzrosło, zatrzymała się na 0,45)
Zdam relację po diagnostyce z serwisem, który wykonywał naprawę, tylko chciałbym usłyszeć Waszą opinię.
I jeszcze pytania.
Jakie są objawy zepsutego przepływomierza powietrza?
Czy po podłączeniu do kompa widać parametry pracy poszczególnych wtryskiwaczy paliwa lub po prostu błąd?
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2009, 06:53 przez varghorn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 08:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jak przełożyłeś kable, to nowe były z czujnikiem położenia wału na 4 kablu WN, czy zdejmowałeś fajkę aby założyć ten pierścionek od czujnika co jest na przewodzie ???

I może banalne... ale czy wogóle masz założony ten pierścień na tym przewodzie WN ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 6
Lokalizacja: Zwierzyniec/Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TUB28
Kable zmieniałem przed tą usterką i było ok. Tak, jest ten przewód z pierścieniem do czujnika. Wcześniej pisałem, ze to kabe NGK, ale zmieniłem na Bosch, bo tylko one miały ten przewód. Dziwiło mnie, iż ten sam kod kabli, dedykowany do tego modelu M40, a tylko Bosch był identyczny. Przywiązałem do tego wagę, bo poprzednie też to miały. Może ten sinik w E30 nie miał tego, nie wiem. A w instrukcji "sam naprawiam BMW E36" wyczytałem, urządzenie DME dostaje informacje od impulsatora znajdującego się nad wieńcem zębatym za kołem pasowym o prędkości obrotowej, a właśnie ten czujnik informuje o pełnym obrocie wału (identyfikator pracy cylindrów).
Myślisz, że to może być ten impulsator? Przy demontażu głowicy rozpiął się?
Bo tak jak pisałem, kable mam z tą opcją.
Komputer błędu nie pokazał, ale jak w końcu się wybiorę do tego serwisu to może błąd się jakiś znajdzie, zrobiłem już tak z 3 tyś km, gdyby nie gaz to by mnie szlak trafił. Chociaż efekt gubienia zapłonu pozostał też na LPG
W przyszłym tygodniu pewnie pojadę do tego serwisu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 22:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Co do tego czujnika, to jak widzisz w podpisie, jeździłem M40 w e36 przez cztery lata :cool:
Raz wymieniałem kable, ale czujnik przekładałem stary na nowy kabel.

Z tymi czujnikami to jest trochę czary mary, bo czytam tu nieraz że nawet nowy oryginał z salonu może robić złe odczyty i reklamują je.
Mozliwe że ( skoro piszesz że kupiłeś inne kable... tak na marginesie, ile zapłaciłeś ???
Ja nie brałem z czujnikiem bo były strasznie drogie, jak pamiętam, coś ok 800zł...), ten czujnik jest nie do tego modelu, tańszy zamiennik albo ma inny nr katalogowy a to juz może być powodem twoich problemów.

Dla pewności sprawdź czy gdzieś przewód od czujnika się nie przetarł i czy leci swoim torem w zaczepach, bo może dotykać do jakiegoś kabla napięciowego i ekranować.
Oczywiście kabel z czujnikiem masz załozony na 4 cylinder !???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 6
Lokalizacja: Zwierzyniec/Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TUB28
Kable mam Bosch, bo to jedyne z tym czujnikiem jakie znalazłem, kosztowały detalicznie 420 zł. Ale starych nie wyrzuciłem. Tak, czujnik jest na 4 cylindrze, a może na 3... Jest w ty samym miejscu gdzie był poprzedni. Nie chce mi się teraz iść sprawdzić. Ale w tym nie leży problem, bo kable zmieniłem z 2 tysiące km przed awarią, a występuje to po niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL