BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M42 -nadmierne ciśnienie w komorze silnika - świst pow
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
witam Wszystkich,
proszę o fachową poradę, otóż od jakiegoś czasu na wolnych obrotach (na wysokich przez hałaś silnika tego nie słychać) słychać wydobywający się jakby świst powietrza z silnika (1,8IS M42). Zauważyłem, że odkręcając lekko korek wlewu oleju nadmierne ciśnienie w komorze silnika wypycha powietrze, słychać świst powietrza i na parę sekund spokój i chwilę po zakręceniu znowu to samo. Przestaje również świszczeć, dy ścisnę trochę gumowy przewód odprowadzający powietrze z silnika (ten gumowy przewód z tyłu silnika). Podkreślam, iż przewody nie są popękane, a kontrolka oleju się nie zapala. Prosze o fachową poradę w czym problem oraz czy mogę dalej pomimo powyższego jeżdzić moją bunią.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sztum
Prawdopodobnie masz zużyte pierścienie silnika. Czy silnik stracił na mocy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
trudno powiedzieć, bo staram się teraz nie szaleć, może trochę tak, dodam, że mam też lpg sekwencyjny, jak sprawdzić czy to wina pierścieni, a może to inny powód?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sztum
Musisz sprawdzić ciśnienie sprężania w silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dzięki, jeśli to jest przyczyną to będzie kosztowny remont,

a czy moga być inne przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
Kolego sprawdź odmę. Jak odma będzie zapchana, to też będziesz miał ciśnienie i świst, bo nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dziękuję za informacje,
muszę zapytać - co to jest i jak to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
akwilas napisał(a):
Kolego sprawdź odmę. Jak odma będzie zapchana, to też będziesz miał ciśnienie i świst, bo nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Witam przyłacze sie do rozmowy ja mam taki sam problem jak kolega w tym samym modelu :( i moje pytanie gdzie znajduje sie ta (odma?????)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 00:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
człapa napisał(a):
akwilas napisał(a):
Kolego sprawdź odmę. Jak odma będzie zapchana, to też będziesz miał ciśnienie i świst, bo nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Witam przyłacze sie do rozmowy ja mam taki sam problem jak kolega w tym samym modelu :( i moje pytanie gdzie znajduje sie ta (odma?????)

zajrzyjcie do tego linku:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
w waszym silniku proponuje sprawdzić przewód oznaczony numerem 10, i zawór oznaczony numerem 11. Na początek rozebrać i sprawdzić czy nie jest pozatykane. Jak zatkane to spróbujcie wyczyścić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dzięki za porady, u mnie pierścienie ok, w pomiarze ciśnienia wyszło po 12 barów, podobno rewelacyjnie jak na rocznik i przebie (1995r. 248 000 km). odma ok, ewentualnie przewód do wymiany z uwagi na spore zużycie, problem prawdopodobnie tkwi w czymś zatkanym pod kolektorem, przyszłym tygodniu odstawiam na warsztat, jak zrobią to napisze finalnie jaki był powód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 06:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Bielsk-BiaÂła
Witam dzienki za info w poniedziałek wezne sie do roboty z tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL