BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana silnika na wiekszy. Możliwa? 1.6-2.0
PostNapisane: 18 lipca 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: DĂŞbno
Witam jestem świeżym posiadaczem bmw i mam problem z silnikiem. Poprzedni właściciel nie miał żadnego pojęcia o prawidłowej eksploatacji silnika. Olej 15w-40 niewymieniany przez ok 70 tys!!!!! , rozrząd nie był wymieniany od momentu zakupu przez poprzedniego własciciela nie mówiąc juz o kablach, świecach a nawet utrzymaniu stanu płynu chłodzącego!!!! Silnik przytarty, wałek rozrządu także i pęknięta głowica. Zresztą przebieg 300tys plus taka eksploatacja mówi o wszystkim. . Do rzeczy... Mam do wzięcia elegancki silnik z powypadkowej bmw E34 2.0 Vanos M52 z udokumentowanym przebiegiem 170tys. Moje pytanie brzmi czy takie cudo idzie podstawic do E36 1.6 M40. I jaki osprzęt jest potrzebny oprócz skrzyni i komputera. Zaznaczam ze nie jestem tuningowcem! Ani nawet zwolennikiem driftu. szkoda auta do takich celów. Nie szukałem takiego silnika, trafił się znajomemu który ma szrot i ma u mnie dług. Najlepiej było by oryginalnie 1.6 no ale tamten mam za darmo i jest naprawdę warty uwagi. Poza tym 6-cio cylindrowce maja piękną kulture pracy. Gdyby ktoś mógł pomóc był bym bardzo wdzięczny....


Ostatnio edytowano 18 lipca 2009, 21:05 przez horacy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 16:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
mozliwe ale pracy duzo. oprocz silnika to skrzynia,wał,dyfer, komp, wiazka. Slyszalem ze w e36 z przed 92` to jeszcze mcphersony + stabilizator, a w samym silniku miska olejowa, smok i chyba pompa bo inne. O kolektorach i osprzecie nie pisze bo to chyba jasne jak slonce. Tak wiec mozliwe ale troszke sil to pochlonie oraz wiadro kasy :D

Poczytaj tu
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... light=swap


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: DĂŞbno
O tym co jest jasne jak słońce to wiem. Właściwie to mam całą 5-tke tylko dla siebie tyle ze to nie jest trójka i wszystkiego nie podłoży. Miałem nadzieje ze chociaż wału nie będzie trzeba wymieniać a z E34 chyba nie bardzo podejdzie... Troszkę lipa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 17:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam :)
A ja bym się tutaj kłócił :P
Moim zdaniem jeżeli chcesz swapować E36 z 1.6 M40 na 2.0 M52 to do wymiany:

- cały osprzęt silnika ( wiązki przewodów , komp , cały wydech itp. itd. )
- zegary z prędkościomierzem itp. od R6
- sprzęgło
- zawieszenie częściowo ( przedni stabilizator od R6 )
- hamulce z tyłu radziłbym zmienić z bębnowych na tarczowe
- jeżeli M52 z e34 no to miska olejowa jak kolega wyżej napisał

Może i jeszcze o czymś zapomniałem ;)

Natomiast skrzynia biegów , wał , dyfer mogą zostać od 1.6

Jak wiadomo od 1.6 do 2.0 jest to samo. Dopiero od 2.5 wzwyż jest gorzej. :]

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak już to masz do wzięcia silnik M50B20TU z tej E-34 bo M52B20 nie było w E-34 :)

Napewno potrzbea cały silnik z osprzetem komp wiązka chłodzenie przednia zawiecha z E-36 2,0 zegary itd jak koledzy pisali


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: DĂŞbno
Dobrze ze najpierw zapytałem.... Chyba odpuszcze sobie te dwa litry. A jeżeli chodzi o zwykły 1.8? Nie wiem jakie M... ale rocznikowo się zgadza. Może ktoś się orientuje. Za poprzedni temat bardzo dziękuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL