BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 10:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] przednie koła na skos
PostNapisane: 23 lipca 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
mam moze dosc nietypowe pytanie ale licze na odpowiedz a nie na pojazd z waszej strony :) a mianowicie mam e34 troche obnizona i tylne kola sa troche na skos a przednie nie. I tak wlasnie bedzie brzmiało moje pytanie; jak zrobic, czy w ogole dam rade samemu, zeby przdnie kolka sie kapenke rozeszty??w skrocie powiem ze chodzi o zmiane kątow ;] prosze mi nie pisac ze to opony mi bedzie zrec czy cos takiego tylko jesli ktos wie to niech sie na ten temat wypowie. z gory dzieki i place punkcikiem :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Mysle ze krótsze spręzyny twardsze by rozwiązały ten problem ale licz sie ze komfort jazdy bedzie mniejszy :). Przy okazji wymienic amortyzatory na sportowe i krótsze bo seria na pewno długo nie wytrzyma. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 05:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
no wlasnie sprezyny mam krotsze i twardsze ale tylne kola fajnie sie "rozjechaly" a przednie nie i jak to mozna zrobic?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 11:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Śrubę dolnego wahacza tek w belce przełóż do otworu bliżej koła, tak jak jest w E32. Tylko jak się zabijesz to nie moja wina :rotfl:

A tak poważnie to bym poszukał w sieci jak przygotowują BMW do driftu, bo wtedy robią kąty pochylania kół na negatyw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
patrzylem i nawet przeczytalem na drift-forum temat 15 stron i niewiele tam jest. wspomnial ktos cos o przelozeniu sruby, moze to ta dolnego wachacza, ale nic konkretnego. i jeszcze cytat z forum "negatyw uzyskujesz przez wlozenie podkładek pomiedzy piaste a wachacz" moze ktos sie orientuje cos na ten temat :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 16:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Daj linka do tego tematu.

Włożenie podkładki między kolumnę a zwrotnice na śrubie wskazanej żółtymi strzałkami powinno dać efekt negatywu. Musiałbyś to robić w warsztacie z dostępem do urządzenia mierzącego geometrie zawieszenia, celem dobrania właściwej grubości podkładki tak, aby kąt pochylenia koła był jednakowy dla obu stron. Pozostaje jeszcze kwestia BEZPIECZEŃSTWA.

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 17:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
http://www.drift-forum.pl/viewtopic.php ... it=negatyw w prawdzie to kolega przedstawia auto ale przeradza sie to w dyskusje na temat negatywu. dzieki za pomoc. w pracy sobie dobiore podkladeczki identyczne do 0.001 mm :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 24 lipca 2009, 17:27 przez Rek1n82, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 17:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
I co z tego jak nie wiesz jakiej grubości podkładki zastosować, chyba że wiesz?

Chodziło mi oto że może się okazać że nie masz idealnych kątów w tej chwili więc tą rzeźba mógłbyś od razu zniwelować różnice między stronami. Jeśli nigdy tego nie robiłeś przygotuj sobie dużo podkładek o różnych grubościach. Widziałem raz chłopa co po pierwszym pomiarze wiedział jakiej grubości zastosować podkładki, aby uzyskać pożądany efekt, ale to lata praktyki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 18:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
o żesz :szok: o czym wy tu piszecie ????? Przecież to druciarstwo na maxa !! Chcecie się pozabijac ?? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 18:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
TAK :D :rotfl: :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przednie koła na skos
PostNapisane: 14 września 2009, 10:10 
A ja wyczytałem gdzieś że robi się to za pomocą górnych łożysk


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL