BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] drzenie kierownicy
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 11:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
witam mam problem konkretnie tego typu ze jak hamuje z wiekszych predkosci np 150-180 to kierownic drzy strasznie i nie wiem co moze byc przyczyna mial ktos podobny problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Przegrzane tarcze hamulcowe - do wymiany. To obstawiam.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 12:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Odwiedzałeś wulkanizacje? sprawdzałeś czy nie masz luzów w zawieszeniu?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
złe wywarzenie kól


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 12:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
oczywiście normalne 3 posty i zostalo wymienione cale zawieszenie uklad hamulcowy a nawet uwaga zle wywazenie kół :rotfl: jezeli to drzenie wystepuje tylko i wylacznie z tak duzych predkosci jak 150-180 km/h winna bedzie zbyt cienka/stara/słaba jakościowo tarcza hamulcowa ktora jest poddatna na przegrzewanie sie stad bicia ;)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 15:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
a jest mozliwosc zeby cos z przekladnia bylo?? ps kola mam napewno dobrze wywazone bo sam sobie to robie;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja miałem to samo - wymieniłem tarcze jest git tak samo stawiam na tarcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36 328 coupe
Kod silnika: M52B28
Mam to samo. Z tego co się orientowałem, to przyczyn może być bardzo dużo:
1.zużyte części zawieszenia (luzy)
2.wykrzywione tarcze (np. woda chlapnęła na gorące tarcze przy myciu)
3.łożyska
4.maglownica
5.w przypadku nieorginalnych felg brak wkładki centrującej
6.niewyważone koła raczej nie, bo zawsze by się to czuło, nie tylko przy hamowaniu.

W weekend sprawdzałem u siebie dokładnie i wychodzi mi, że mam luzy na łożyskach.
(Ważne, żeby sprawdzać luzy 'szarpiąc' koło od góry i dołu, a nie z boków, wówczas stawiał bym na zawieszenie). Na badaniu tech. na pytanie czy takie luzy mogą być 'fachowcy' powiedzili, że tak. Pytanie mam tutaj przy okazji, nie znajduję w online'onym ETK tych łożysk z przodu:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _bearings/
Ktoś wie jak je znaleźć na schematach ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
moze tez byc pompa absu - ale - sprawdz -a raczej wymien tarcze -przy zalozeniu ze w zawiechach wszystko oki -jesli brak poprawy -sprwdz sterowanie abs-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL