BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] (BRAK SSANIA) Spadają obroty po odpaleniu M20B20
PostNapisane: 7 września 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
Witam. Problem polega na tym, że kiedy odpalam auto obroty są bardzo bardzo niskie i pomału dopiero stabilizują się na ok550rpm.Wcześniej było tak że odpalałem a obroty na chwilke na 1000rpm i później już 750rpm.
A teraz właśnie jest odwrotnie zamiast na chwile rosnąć po odpaleniu, spadają.
Do tego dochodzi też to że obroty są za niskie bo tak jak wyżej napisałem ok 550rpm. A dodatkowo na Pb po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się przez chwile po czym normalnie się wkręca.


Ostatnio edytowano 13 września 2009, 09:24 przez MarDaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spadają obroty po odpaleniu M20B20
PostNapisane: 7 września 2009, 19:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MarDaw napisał(a):
Witam. Problem polega na tym, że kiedy odpalam auto obroty są bardzo bardzo niskie i pomału dopiero stabilizują się na ok550rpm.Wcześniej było tak że odpalałem a obroty na chwilke na 1000rpm i później już 750rpm.
A teraz właśnie jest odwrotnie zamiast na chwile rosnąć po odpaleniu, spadają.
Do tego dochodzi też to że obroty są za niskie bo tak jak wyżej napisałem ok 550rpm. A dodatkowo na Pb po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się przez chwile po czym normalnie się wkręca.


Do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy, przepływomierz, krokowiec, świece, kable. kopułka oraz palec.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
Czujnik położenia przepustnicy, krokowiec podmieniałem na inne a układ zapłonowy wymieniony na nowy. Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem pmiętam spawdzałem raz jakos miernikiem mierząc jego rezystancje na poszczególnych pinach i wychodziło że ok, ale chyba nie będzie to bo na LPG obroty tez są za niskie a przecież przepływka nie wpływa na pracę na gazie.


Ostatnio edytowano 7 września 2009, 19:32 przez MarDaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MarDaw napisał(a):
Czujnik położenia przepustnicy, krokowiec sprawdzany a układ zapłonowy wymieniony na nowy. Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem pmiętam spawdzałem raz jakos miernikiem mierząc jego rezystancje na poszczególnych pinach i wychodziło że ok, ale chyba nie będzie to bo na LPG obroty tez są za niskie a przecież przepływka nie wpływa na pracę na gazie.


A no jak jest gazior to ja się nie wypowiadam w takim razie :) Nigdy nie wiadomo co mógł spieprzyć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
A mam pytanie jaka powinna być rekcja po odpięciu krokowego na pracującym silniku???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MarDaw napisał(a):
A mam pytanie jaka powinna być rekcja po odpięciu krokowego na pracującym silniku???


Zero rekacji... dopiero jak się w niego popuka silnik powinien zgasnąć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
wyobraz sobie ze to przeplywomierz :] :] mialem kiedys podobny :] przypadek, gaz I generacji. M20B20 tez E34 i --> przeplywomierz klapowy :] coz wiecej mowic jeden wystrzal gazu zmienia jego dzialanie, nie zawsze ale przewaznie, zle dobrana mieszanka :P :] :P :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
No dobra jeżeli przepływka jest walnięta co mogło się uszkodzić oprócz klapki i potencjometru?? Klapka jest prosta domyka się, chodzi leciutko nie zacina się, ścieżka potencjometru nie jest wytarta?? Więc co jeszcze mogło się zepsuć w nim. Rozumiem że po wystrzale jak nie rozsadzi przepływki to chociaż połamie klapkę lub przestawi o kilka ząbków. Idąc tym tropem przestawiałem klapkę o pewną ilość ząbków lecz reakcja była taka że auto pracowało jeszcze gorzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 08:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa / I³¿a
A ja bym jeszcze stawiał na zapieczone wtryski od benzyny bo miałem podobnie. Może warto je wyjąć i wyczyścić. A drugą przyczyna którą też przerobiłem jest luz zaworowy który należałoby już może ustawić. Stawiam na zawory gdyż sytuacja jest też na LPG. Ja długo szukałem przyczyny falowania obrotów, póżniej to już potrafiła czasami nawet zgasnąć. Ustawiłem zawory i problem się skończył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
Dzisiaj dokładnie sprawdziłem raz jeszcze układ dolotowy i wszystko ok. Zawory całkiem niedawno ustawiałem. Chciałem podnieść obroty przepustnicą a później skorygować czujnikiem położenia przepustnicy ale ten jest na maxa i nie mogę podnieść przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 23:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa / I³¿a
Hmmm. To ciekawa sprawa. Może warto spróbować podpiąć pod kompa- może wtedy wykaże któryś czujnik,może położenia wału ale to by na mocy też tracił. Spróbuj podpiąć jeśli masz możliwość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57B25
Po wyczyszczeniu i uszczelnieniu i minimalnym o jakieś 1mm podniesieniu przepustnicy, dalej już się nie da przesunąć czujnika położenia przepustnicy. Obroty podniosły się i jest 750 rpm. Pozostał tylko problem ze spadkiem obrotów po odpaleniu.
Odpalam auto a obroty prawie do zera i dopiero stabilizują się na odpowiednie
Już nie mam pojęcia co mu dolega.

Odnośnie podłączenia pod kompa to byłem i brak błędów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] (BRAK SSANIA) Spadają obroty po odpaleniu M20B20
PostNapisane: 24 listopada 2009, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
u mnie w e36 kiedyś też był taki objaw, że jak zapaliłem silnik to na początku albo zgasł albo miał bardzo niskie obroty ale po chwili było wszystko OK, wrażenie miałem takie jak by jeden tłok nie pracował (ale czy nie pracował pewności nie mam). Wymieniłem świece i wszystko wróciło do normy bo stare były już trochę przepalone ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] (BRAK SSANIA) Spadają obroty po odpaleniu M20B20
PostNapisane: 5 lutego 2010, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: okolice KraÂśnika
Witam mam bardzo podobny problem u siebie w e34 m20b20 z 88r.na gazie. bardzo niskie obroty, często gaśnie. Po wymianie swiec, przewodów, kopółki, palca, generalnym remoncie głowicy. ZEBY BYLO MALO STRASZNIE PRZEPALA OJEJ JAKIES 1L NA 100KM... :wstyd: nie wiem co jes auto od 2 dni w posiadaniu a jest porazka jak cholera w dodatku mam wrazenie ze tez nie chodzi na jeden gar ale nie wiem na który nie umiem tego zlokalizowa. Prosze o jakis odzew bo zalamka normalnie. poza tym stan auta jest nie naganny wszystko super.

_________________
Bo Moge Wszystko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] (BRAK SSANIA) Spadają obroty po odpaleniu M20B20
PostNapisane: 5 lutego 2010, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: okolice KraÂśnika
Witam mam bardzo podobny problem u siebie w e34 m20b20 z 88r.na gazie. bardzo niskie obroty, często gaśnie. Po wymianie swiec, przewodów, kopółki, palca, generalnym remoncie głowicy. ZEBY BYLO MALO STRASZNIE PRZEPALA OJEJ JAKIES 1L NA 100KM... :wstyd: nie wiem co jes auto od 2 dni w posiadaniu a jest porazka jak cholera w dodatku mam wrazenie ze tez nie chodzi na jeden gar ale nie wiem na który nie umiem tego zlokalizowa. Prosze o jakis odzew bo zalamka normalnie. poza tym stan auta jest nie naganny wszystko super.

_________________
Bo Moge Wszystko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL