BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 18:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wtryski do 318i turbo
PostNapisane: 13 września 2009, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
witam załołyłem turbine do m40 mam wszystko ok i dodatkowe wtryski czy te wtryski napewno wystarczą jak to sprawdzić może jast coś innego zamiast tych wtrysków może ecu master może większe wtryski czekam na pomysły


Ostatnio edytowano 13 września 2009, 15:50 przez wowka222, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 14:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
rozwiń dokładnie temat, co zrobiłes może jakies fotki jak to wygląda pod maska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 15:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
będe miał zdjęcia to napewno coś wrzuce wstawiłem turbine doprowadziłem smarowanie i powrót w miske dołożyłem listwe wtryskową tak jak było opisane to na stronie grabowskiego latałem na 0.5bara jest ok ale no jakoś nie jestem pewny tago czy paliwa jest za mało albo za dużo nie wiem i niemam zabardzo gdzie tego :mur: sprawdzić może ten ecu master pomoże wszystko wysterować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 15:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
zapytaj sie użytkownika woytek13 on zaturbiał 1.6 wiec może będzie wiedział o co chodzi :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 15:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Te wtryski na bank wystarczą

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
[img]file:///D:/Documents%20and%20Settings/wwe/Pulpit/DSC00740.JPG[/img] [/list][/code]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
wowka222 napisał(a):
[url=file:///D:/Documents%20and%20Settings/wwe/Pulpit/DSC00740.JPG]Obrazek[/url] [/list][/code]


no to teraz sie popisales ;)

wrzuc foto na www.imageshack.us

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
http://img222.imageshack.us/i/dsc00856k.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
to właśnie ta dodatkowa listwa wtryskowa http://img195.imageshack.us/i/dsc00740n.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
wowka222 napisał(a):
[img]file:///D:/Documents%20and%20Settings/wwe/Pulpit/DSC00740.JPG[/img] [/list][/code]
:rotfl:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
co do auta, to napewno trzeba to jakos wystroic z glowa, ale jesli nie masz o tym pojecia to proponuje oddac to w kogos rece. Jaka turbine masz zamontowana? Te wtryski to masz dodatkowe, czy zmieniles seryjne na bardziej wydajne?
Proponuje pojechac gdzies na pomiar AFR i bedziesz wiedzial czy go przelewa czy ma za ubogo...
Ale moim zdaniem jak to sa dodatkowe wtryski to lejesz ile wlezie i go dusi.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
turbina jest z diezla tak aby było taniej 1.9 tdi zapalam i jest spoko daje gazu puszcze i gaśnie jakby zalewało wtryski seryjne,dodatkowa listwa też taka sama. atak to wygląda. ;) :D http://img225.imageshack.us/i/dsc00857.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
kolego wowka222, kopiuj Hot link for forums z imagshacka i wklejaj do wiadomości to zdjęcia odrazu będą widoczne. pamietaj tylko żeby je zmniejszyć rozmiar do 600x800 ;)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
witam dziękuja za pomoc w zdjęciach :wstyd: no dobra a tak pozatym zastanawiam się nie zakładać teraz dodatkowych wtryskiwaczy ale zrobić to inaczej no niewiem :zalamany: może większe wtryski czy pompa paliwa co zrobić żeby było lepiej no i żeby nie wleżć w koszty,a może jest jakaś możliwość zwiększenia dawki palwa i ustwienie tego wszystkiego.Jeżeli chodzi o podłączenie do kompa to mam gdzie to zrobić.Albo zostawić te dodatkowe czekam na pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 23:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Przede wszystkim gratuluję projektu.
Rozumiem, że dołożyłeś całą listwę wtryskową, czy dołożyłeś włączniki ciśnieniowe nakażdy wtrysk jak grabowski pisał i doprowadziłeś sygnały? Bo inaczej wtryski nie będą działać.
Musisz zmierzyć AFR- skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeżeli twoje 3 wtryski są podłączone to myślę, że jest za bogato.
Mój kolega jeździ na 2 wtryskach przy ciśnieniu 0.5 i AFR ma od 12,5-14,7.
Komputer steruje składem mieszanki, żeby była optymalna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
a to rozumiem że musze mieć wskażnik AFR?.NO MAM wtryski podłączone ale mam jeden włącznik ciśnieniowy na wszystkie 3, a dlaczego musi być na każdy oddzielny.sygnałow też nie doprowadziłem :orany: jak to zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
a jeżeli chodzi o doprowadzenie przewodów to wyprowadziłem po jednym z każdego wtrysku 4 sygnałowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Muszą być w tym wypadku 3 bo każdy odpowiada za załączanie się kolejnego wtrysku przy odpowiednim ciśnieniu i tak 0.1Bar - 1 wtrysk, 0.3bar - 2 wtrysk 0.6-3 wtrysk.
Co do doprowadzenia kabli to grabowski wszystko tam dokładnie opisał.
op.cit.
Do każdego z czterech seryjnych wtryskiwaczy doprowadzone są po dwa przewody elektryczne, są to wspólny dla wszystkich wtryskiwaczy (+) oznaczony takim samym kolorem oraz oddzielny dla każdego wtryskiwacza tzw. sygnałowy ( każdy wtryskiwacz innym kolorem ). Przewody plusowe nas nie interesują, natomiast do przewodów sygnałowych dwóch seryjnych wtryskiwaczy lutujemy przewody i łączymy je poprzez diody ( np. BY255 ) z końcówkami sygnałowymi dwóch dodatkowych wtryskiwaczy. Diody muszą być tak wlutowane, aby miały pasek od strony wtryskiwaczy seryjnych.

Przewody plusowe dwóch dodatkowych wtryskiwaczy łączymy razem i prowadzimy do plusa akumulatora ( lub do mocnego plusa po stacyjce ) przez bezpiecznik 20A i włącznik ciśnieniowy. Uwaga!!! W żadnym wypadku nie bierzemy plusa z przewodów plusowych seryjnych wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: bielsk
a jak z przerobieniem tych włączników czy można kupić takie 3 inne bo chyba wszystkie załaczają się przy tym samym ciśnieniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
nie pamiętam teraz dobrze ale samemu je trzeba wyregulowac. Jutro zobacze jak to jest i napisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL