BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 06:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] złącze diagnostyczne problem inspekcja oleju
PostNapisane: 13 września 2009, 19:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
Witam

Wymieniłem sobie w mojej buni 520i 1994r. olej ,wszystkie filtry i chciałem zresetować inspekcje oleju ,więc podłączyłem diodę 1,5v z rezystorem 600 ohm miedzy 7 pin(anoda) na złączu diagnostycznym a masą samochodu(katioda) włączyłem zapłon na 1 , poczekałem 3 sekundy ,ale zadnej reakcji na wyświetlaczu ,a miały się zaświecić zielone kratki. Czy dobrze to robię ? czy trzeba jakoś inaczej to zrobić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 19:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
aha czytałem na forum podobne tematy ale nie wiem co tam podłączyć ? czy dioda czy miernik czy coś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 19:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
aha czytałem na forum podobne tematy ale nie wiem co tam podłączyć ? czy dioda czy miernik czy coś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 19:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Nie pamiętam już jak to było ale zwykłym kablem tez mozna.
Połącz tak jak robisz, włacz zapłon tak żeby kontrolki się zapaliły, poczekaj policz nawet do 15, wyłącz zapłon, policz do pięciu i znowu włacz.
Jakoś tak, jak znajdę jak to robiłem to jeszcze napiszę.
Powodzenia!

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] złącze diagnostyczne problem inspekcja oleju
PostNapisane: 13 września 2009, 19:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
debu85 napisał(a):
Witam

Wymieniłem sobie w mojej buni 520i 1994r. olej ,wszystkie filtry i chciałem zresetować inspekcje oleju ,więc podłączyłem diodę 1,5v z rezystorem 600 ohm miedzy 7 pin(anoda) na złączu diagnostycznym a masą samochodu(katioda) włączyłem zapłon na 1 , poczekałem 3 sekundy ,ale zadnej reakcji na wyświetlaczu ,a miały się zaświecić zielone kratki. Czy dobrze to robię ? czy trzeba jakoś inaczej to zrobić ?


zainwestuj w ten kasownik i po problemie http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=147

P.S. Nie kupuj przypadkiem od viakena interfejsu diagnostycznego

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
dzięki panowie za podpowiedzi:) ,a ten kasownik to w ostateczności kupię


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Kasownik to nic innego jak duża pucha w środku z diodą dla przykładu. Po co Ci take bzdurne coś, skoro wystarczy wziąć próbuwkę 12V podpiąć żabkę do masy włączyć zapłon w aucie i prubówkę włożyć w pin nr7 naokoło 10s jeśłi się po tym nie skasuje to wyjmij prubówkę na chwilkę i ponownie włóż w pin nr 7. Musi się skasować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Jeśli dobrze pamietam to Inspekcje kasuje się po 5s a oil service po 12s.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 07:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Danek24 napisał(a):
Kasownik to nic innego jak duża pucha w środku z diodą dla przykładu. Po co Ci take bzdurne coś, skoro wystarczy wziąć próbuwkę 12V podpiąć żabkę do masy włączyć zapłon w aucie i prubówkę włożyć w pin nr7 naokoło 10s jeśłi się po tym nie skasuje to wyjmij prubówkę na chwilkę i ponownie włóż w pin nr 7. Musi się skasować.


a np. po to aby nie zadawać pytań tego typu, narzekać nie idzie i tak dalej (zrobic jakieś zwarcie)

Grzesiek_boss napisał(a):
Jeśli dobrze pamietam to Inspekcje kasuje się po 5s a oil service po 12s.


na kasowniku oil serwice po prostu nacisniecie przycisku, serwice przytrzymanie aż zgaśnie dioda, zawsze idzie od pierwszego strzału

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Z tego co pamiętam to musisz mieć zamknięte drzwi... :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
podłączałem diode led na 12 volt czekałem 10s wyjmowalem na chwile i znowu wkladalem na kilka sekund i dalej nic (dioda świeciła także wkladałem dobrze); miernik wkladalem ustawiony na pomiar napięcia i też nic ,nie wiem czy mam może miernik ustawic na omomierz i spróbować ,bo besposrednio kablem łączyc pin z masą to się boję żeby zwarcia nie zrobić bo mi tam 12 volt pokazuje na mierniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
a z tymi drzwiami zamkniętymi nie probowalem ,czy to cos pomoze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
:rotfl: raczej nie, ale warto spróbować :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 15:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
debu85 napisał(a):
podłączałem diode led na 12 volt czekałem 10s wyjmowalem na chwile i znowu wkladalem na kilka sekund i dalej nic (dioda świeciła także wkladałem dobrze); miernik wkladalem ustawiony na pomiar napięcia i też nic ,nie wiem czy mam może miernik ustawic na omomierz i spróbować ,bo besposrednio kablem łączyc pin z masą to się boję żeby zwarcia nie zrobić bo mi tam 12 volt pokazuje na mierniku


proponuję przeprowadzić proces kasowania na uruchomionym silniku miałem przypadek z e36 ze dopiero tak załapało

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
ok sprubuje i napisze .dzieki za wskazówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 22:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
A wkladasz tylko w pin 7???
Musisz polaczyc kabelkiem pin 7 i 19 tylko na 10 razy sie upewnij ze polaczyles te dwa. Przekrecasz na zaplon, 5 sek i skasowane. Robilem to 2h temu i lalunia :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 22:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
ok.
doszly do mnie jeszcze informacje ze problemem mogą byc slabe baterie akumulatorki w desce rozdzielczej podtrzymujące pamięc liczników. aha wnukus diode podlaczam do pinu 7 i masy na karoseri ,dioda oczywiscie swieci,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 23:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Sprobuj polaczyc te piny mi bez problemu skasowalo - 2 min roboty. Kolega w e38 mial problem ale za 7 powtorzeniem procedury skasowal.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 07:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Zgadza sie, jeśli nie chce się kasowac to mogą być juz zbyt słabe aku w liczniku. Kosztują ok 15zł za szt, a są dwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 12:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
a np. po to aby nie zadawać pytań tego typu, narzekać nie idzie i tak dalej (zrobic jakieś zwarcie)


Ja jak na tynkowaniu się nie znam to zlecam to komuś! A jak się juz chce samemu kasować to wystarczy zapytać np na forum, każdy podpowie i się nic nie uszkodzi. Próbówka wystarcza w zupełności a cudowne ustrojstwo w środku nie ma magicznych cudeńków. Jak nie rozbierałeś to rozbierz i zobacz co tam jest. Wniosek taki ze po co płacić kilkadziesiąt złotych jak mozna zrobić to samo za 2,5zł (próbówka z żarówką)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL