BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 21:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] eksploatacja bmw serii 3
PostNapisane: 22 września 2009, 21:07 
Witam planuje zakup BMW E36 318i + LPG rocznik tak od 91' do max. '94. Nie dysponuję zbyt wielką gotówką, gdyż posiadam jedynie na ten cel 5 tys. zł. W oko wpadła mi np. ta http://moto.allegro.pl/item737117633_bm ... i_lpg.html

Studiuje na dziennych, ale na gaz i ubezpieczenie pieniążki będę posiadać. Chodzi mi o awaryjność tych modeli BMW min. zważając na wiek auta. Często słyszę, że jeżeli kupie dowolne BMW i jeżeli coś się popsuje to muszę liczyć się z wysokimi kosztami naprawy. Ludzie min. na Allegro sprzedają części do BMW pojedyncze lub całe samochody na części za małe pieniądze, a więc wysokie koszta naprawy BMW serii 3 to jedynie mit ? Czy BMW psują się częściej niż inne auta ? Pytania może i głupie, ale jeżeli samochód będzie psuł się często to więcej czasu przestoi w garażu niż spędzę w nim jeżdżąc ze wzg. na mały budżet :P Proszę o ewentualne rozwianie moich wątpliwości.




Co oznacza "i" po modelu samochodu, który podałem na początku tj. 318i? Wpisałem tak, ponieważ większość samochodów z giełdy miała tak określony model, proszę o wyrozumiałość w tym przypadku :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
za 5 tyś nie kupisz dobrego/sprawnego e36 z gazem, bez gazu tak i to bedzie rok 91 moze 92 czyli silnik m40.

Koszty eksploatacji na studenta mogą być za wysokie jednak w porównaniu z innymi autami wypada bardzo korzystnie, ma dobre dosyć trwałe zawieszenie .

Jeśli chodzi o części są w normlanych cenach , nie droższe niż innych marek, duzo zamienników, za szrotach też coś sie znajdzie.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
ja mialem m40 z 92r i jak ja kupilem to wymienilem obowiazkowo rozrzad plyny kable swiece itp a pozniej dlugo dlugo nic nie robilem...pozniej tylko lozyska zaczely powoli siadac a koszt jednego to ok100zl na tyl.....za wymiane nie palcilem bo sam to robilem...generalnie te auta sie nie psuja jak to mowia..jak dbasz tak masz...wedlug mnie to bardzo wdzieczne auta.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Wszystkie auta benzynowe z tego okresu mają "i" - wtrysk (injection), diesle mają d (tds, td, d). Utrzymanie wcale nie jest najdroższe, aczkolwiek w porównaniu z daewoo jest drogo :) za 5000 kupisz coś co nie sprawi Ci przyjemności, ja bym jeszcze poczekał i odłożył tak żeby styknęło na auta od 93 roku, poniżej masz silnik m40 który jest na pasku i jest motorem który sprawia wiele problemów, po marcu 93 masz silnik m43 na łańcuchu, który nie posiada wad m40.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 21:28 przez Juras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Samochód to nie tylko lanie gazu i OC to wszelkie płyny, paski, mechanika, wiadomo ,że w takim samochodzie (z tego roku) może sie coś zepsuć trzeba to wziąc pod uwage.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
jurexxx napisał(a):
silnik m40 który jest na pasku i jest motorem który sprawia wiele problemów, po marcu 93 masz silnik m43 na łańcuchu, który nie posiada wad m40.

miales kiedys m40?jesli nie to nie pisz bzdur...kazdy narzeka jaki to ten slinik jest zly....jak sie nie umie jezdzic i nie dba sie o auto to nawet m50 zakatujesz....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
LAQ napisał(a):
miales kiedys m40?jesli nie to nie pisz bzdur...kazdy narzeka jaki to ten slinik jest zly....jak sie nie umie jezdzic i nie dba sie o auto to nawet m50 zakatujesz....

A widzisz sęk w tym że miałem :P
Jak nie falowanie obrotów, to szarpanie, jak nie szarpanie to klekot, jak nie klekot to wymiana paska, jak nie wymiana paska to falowanie i tak w koło Kamilu. M40 zrobiłem 90.000 kilometrów, owszem przejeździł, ale to nie było to. Dlatego radzę m43.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
jurexxx napisał(a):
LAQ napisał(a):
miales kiedys m40?jesli nie to nie pisz bzdur...kazdy narzeka jaki to ten slinik jest zly....jak sie nie umie jezdzic i nie dba sie o auto to nawet m50 zakatujesz....

A widzisz sęk w tym że miałem :P
Jak nie falowanie obrotów, to szarpanie, jak nie szarpanie to klekot, jak nie klekot to wymiana paska, jak nie wymiana paska to falowanie i tak w koło Kamilu. M40 zrobiłem 90.000 kilometrów, owszem przejeździł, ale to nie było to. Dlatego radzę m43.
wiesz nie mowie ze nie masz racji z tym m43 wiadomo lancuszek itp...ale wiesz na swojego m40 zlego slwoa nie powiem bo nigdy mnie nie zawiodl...na poczatku jak go kupilem byl troszke zaniedbany ale wzialem sie za niego....zrobilem nim kupe kilosow...teraz mam 2.5 a to tylko dlatego ze brakowalo mi juz troszke mocy....heheh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
JA też miałem m40 nie powiem, że chodził źle ale drugi raz raczej bym nie chciał

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
ten a aukcji to padaka ;d a jaki wygar ;d

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
hmm za 5 tys jak dobrze poszuka to znajdzie. Ja kupilem za 5,5k (sprzedawca chcial 6) 316i 1995r benzyna ale jechalem 200km po nia. Niemoge ani jednego zlego slowa o niej powiedziec bo jak narazie nic nowego pozatym co bylo nie wyskoczylo. Po zakupie oczywiscie wymiana plynow no i lancuch wiec rozrzad mi odpada z oplat. Samochod pali normalnie wcale spalanie nie jest takie wygorowane no i czesci wiadomo chcesz bardzo dobre to placisz duzo chcesz takie zeby na jakis czas ci stykaly wiec placisz taniej. Jesli chodzi o czesci do innych samochodow typu deawoo czy fiat to owszem sa o polowe tansze ale zato o polowe szybciej sie zuzywaja wiec wychodzi na to samo a nawet wieksze koszty robocizny (jesli samemu niepotrafisz wymienic). Wiec kupno bmw sie oplaca i wcale nietrzeba sie bac o koszty. pzdr i mam nadizeje ze zawita do nas nowy wlascicel bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Na upartego coś znajdzie... Ale sie musisz dokładnie sie porozglądać, biorąc pod uwagę fakt ze jakiś dodatkowy wkład $$$ cię nie ominie ;) Na twój dobry początek, za te pieniądze proponowałbym rozejrzeć sie na zadbanego opla ASTRE 1;)

pomimo wieku, oraz przebiegu, auta są na prawdę tanie w naprawie, i do tego większość bezkolizyjnych silników (wiec nie ma co tam nawet zaglądać pod maskę) ;)

Jak na dojazd na uczelnie... Auto sie na pewno spisze... ;)

Wiadomo urok BMKi przyciąga... ale te 5 tyś to nie zawiele na taka markę :ok:(kupić można tanio... Ale co dalej...???)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
prawdę mówiąc za 5 tysiaków poszukałbym raczej zadbanego E30 na lepszym wypasie i od fana marki. E36 za 5 kolesi to niestety będzie złomik poobijany i raczej puszka bez dna no chyba że będziesz miał bardzo dużo szczęścia co się rzadko zdarza niestety. Wiem że E30 nie wygląda jak E36 i że to starsza technologia ale jak masz tak ograniczony budżet i martwią cie koszta napraw to myślę że to jedyny sposób by zostać przy marce. Poza tym zadbane E30 na ładnej feldze potrafi sie lepiej prezentować niż niezadbane E36 na 15" z kołpakiem i dziurą po halogenie bo nie będzie Cie stać na nowy :(

tu masz choćby dwa przykłady z Allegro :

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=750089622

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?ite ... 38#gallery

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Cytuj:
http://aukcja.onet.pl/sho...7915638#gallery


No ta niebieska ładnie sie prezentuje :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Czerwona może nie porywa wyglądem ale wyposażenie i stan zużycia imponujące :)

A tak apropo czerwonej to słyszał ktoś o takim silniku w tym modelu??

W każdym bądź razie w porównaniu do każdej E36 za 5000 to jest Lalka nawet 316i w takim stanie nie znajdziesz i z taką mocą i wyposażeniem w budzie E36

pozdr
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 12:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
znajdzie znajdzie panowie DOrzuci tysiaka i będzi miał coupe 1,8 m 43 z niemiec na klimie i w pełnym wypasie tylko ze to nie wszystko bo dochodzą koszty opłat celnych itd i tu sprawa sie rypie 2 wariant jest anglik za 3 tysiki bedzie rocznik już 94nawet w zwyż dokłada 2tys za przekładke i ma europe Ja tak zrobiłem Za 4 tys kupiłem cabrio 96 rok 1,8 m43 i od wczoraj już nim latam z reje. nie było problemów.Także można ale trzeba troche pokombinować

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 14:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 808
Lokalizacja: ŁDZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Ja bym Ci raczej polecił E30 jeżeli chodzi o BMW, bo za 5tysi ciężko będzie dostać dobre E36, ewentualnie Honde Civic albo Astre

_________________
"Czytaj, ucz się, bez tego jesteś słaby, dziś masz wiedzę albo jesteś sterowany..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
wychuchane e30 to niełatwo znaleść...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL