BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szarpanie
PostNapisane: 24 września 2009, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
Witam,mój problem polega na tym że jak ruszam powoli z miejsca to auto przez chwile poszarpuje,ten objaw jest mało wyczuwalny i nie dzieje się za każdym razem.a jak dodam więcej gazu i rusze dynamicznie to nie ma tego objawu.Co może być nie tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
napisz cos wiecej jaki masz silnik itp itd...czy to szarpie silnik czy jak bo z Twojej wypowiedzi niewiele mozna wywnioskowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 14:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
silnik mam 1,8i benzyna M-43,objawy mam takie że jak ruszam z miejsca to odczuwam takie szarpanie.silnik niby ciągnie i rusza z miejsca ale tak jakby przepuszczal swoją moc i po chwili powracał.Dzieje sie to bardzo szybko przez jakieś dwie sekundy,na wyszych biegach nie ma takiego objawu,tylko na jedynce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
A na wstecznym nie?
Nie masz wrażenia, że do ruszenia trzeba więcej mocy niż poprzednio?

Jeśli tak to witaj w klubie :kwasny: . Co z tego zauważyłem to problem jest typowy dla konstrukcji już wysłużonych.

Ja znalazłem takie coś:

"Szarpanie przy ruszaniu samochodem zwykle objawiają się wstrząsami całego układu napędowego podczas ruszania z miejsca na jedynce lub przy zmianie obciążeń, na przemiennie hamując to przyspieszając. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele od luzów na wałach napędowych (krzyżaki, tuleje suwliwe, lub mocowania do flansz), poprzez luzy na flanszach wałów napędowych, do luzów w samej skrzyni biegów, patrz wibracje układu napędowego. Najczęściej jednak powodem jest zespół sprzęgła, szarpanie powoduje albo zdeformowany - pęknięty docisk, albo źle ustawione łapy docisku, albo sama tarcza sprzęgłowa, która jest najdelikatniejszą częścią układu napędowego, najczęściej ulega awarii, ale też jest najtańsza w wymianie. Każdy wie, że tarcze się ścierają lub palą, ale przy zwykłej jeździe takie zjawiska nie następują. Częściej tarcze się deformują lub nabywają luzów na tłumikach drgań skrętnych, i to zjawisko występuje nawet przy delikatnym traktowaniu sprzęgła. Deformacje tarczy są zwykle niewielkie, ale zauważalne gołym okiem przy obracaniu wadliwej tarczy. Zniszczone tłumi drgań skrętnych objawiają się luzami na sprężynkach lub odbojnikach gumowych łączących wieloklin w środkowej części tarczy z bieżnią."

Opis zapożyczony ze str.: www.kilometr.com
Zacznij od sprzęgła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 17:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Ja mam u siebie podobne objawy. Jak ruszam z jedynki to auto rusza płynnie od 2 tyś obrotów. Mając niższe obroty trzeba dość długo (w porównaniu do innych aut) trzymać auto na półsprzęgle, ponieważ coś drga i potrafi szarpnąć. To samo jest podczas jazdy na jedynce np. w korku. Jadę, trzymam gaz, a jak puszczę na moment to auto szarpnie. To samo dzieje się zaraz jak go dodam - wychodzą dwa takie kangury, mimo, że sprzęgła nie dotykam!
Ruszałem w kanale wałem i coś lekko stuka, luz jest raczej prawidłowy. Nie mogę tylko dokładnie zdiagnozować czy stukanie pochodzi od skrzyni czy od dyfra, raz rezonuje z jednej, raz z drugiej strony. Aha... jedynka wchodzi płynnie jak auto się toczy, ruszając z pod świateł trzeba pokonać nie mały opór żeby ją wrzucić. Ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć? Najlepiej tak żeby nie rozebrać połowy samochodu. Ja osobiście odczuwam jakby coś było zapieczone i trzymało podczas jazdy...

Jeżeli mój post przeszkadza autorowi tematu proszę o założenie nowego i przeniesienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
ja miałem takie objawy w mojej 1,8 M43 przy ruszaniu szarpanie, duszenie się, brak mocy a jak dałem dużo gazu było ok, gdy była pęknięta guma łącząca kolektor ssący z przepływomierzem i dostawało się "obce" powietrze, w starszych e36 ta guma lubi pękać bo jest już sparciała i wyniku częstego zaglądania do filtra powietrza po prostu pęka, numer części to 13 71 1 739 574 jakbyś miał wątpliwości,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 17:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Cytuj:
ja miałem takie objawy w mojej 1,8 M43 przy ruszaniu szarpanie, duszenie się, brak mocy a jak dałem dużo gazu było ok, gdy była pęknięta guma łącząca kolektor ssący z przepływomierzem i dostawało się "obce" powietrze, w starszych e36 ta guma lubi pękać bo jest już sparciała i wyniku częstego zaglądania do filtra powietrza po prostu pęka, numer części to 13 71 1 739 574 jakbyś miał wątpliwości,


U mnie fakt faktem guma od przepływki była dziurawa. Teraz są na niej dwie rolki czarnej taśmy izolacyjnej, wszystko oklejone z chirurgiczną dokładnością i raczej gwarantuje, że jest szczelna lepiej niż nowa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 18:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
na wstecznym nie ma takich objawów,i tak jak kolega napisal,mi też ciężko wchodzi jedynka,ale tylko za pierwszym razem bo po drugiej próbie wchodzi lagodnie.Ja też podejrzewam że sprzęglo może być już do wymiany,ale chcę się upewnić żeby nie wydawac kasy na darmo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Czekaj, czekaj. Nieszczelny dolot nie dotyczy przecież jedynie gumy za przepływką. Są jeszcze inne miejsca np. przy mocowaniu przepustnicy, przy filtrze itd. Spr. całego ukł. dolotowego jest o wiele łatwiejszym procesem niż kombinacje przy ukł napędowym.


Ostatnio edytowano 25 września 2009, 18:34 przez MightyDubCat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Ja wymieniłem sprzęgło. Nic to nie dało.

Poza tym też mi jedynka ciężko wpada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
witam Panowie, mam identyczny problem ze swoja e36 323i z 96r, niedawno wymienilem kompletne sprzeglo (slizgalo sie juz) i myslalem, ze problem czesciowo zniknie a tu lipa :kwasny: moze jakis fachowiec wypowie sie co to mogloby byc...? Wymienialem rowniez element gumowy laczacy wal ze skrzynia bo stary byl rozszarpany no i nadal to samo. Luz na wale jest ale mechanik mowil, ze dopuszczalny...wiec co?? :/

PS Wrazenie podczas ruszania jest takie jakby za to byla odpowiedzialna czesc mechaniczna a nie jakas nieszczelnosc jakiegos ukladu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL