BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] hamulce przód i tył
PostNapisane: 25 października 2009, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam panie i panowie :)
Czas nadszedł na wymianę hamulców przód i tył. Chce wymienić tarcze,klocki,czujniki i płyn hamulcowy.
Zastanawiam się nad tarczami ATE PD przód (wentylowane) a tył też ATE(lub jakieś inne)
Płyn hamulcowy to Ferodo 5.1
A klocki to nie wiem?? może ATE,bremdo,jurid?
A co powiecie o tarczach ATM mikoda(warte uwagi)

Jedynie to będę musiał wymienić odpowietrzniki bo np lewy przód jest objechany i nie da się go kluczem odkręcić więc chciałbym zamontować nowe odpowietrzniki.

Czy co,s jeszcze polecacie zrobić przy hamulcach?

pozdro Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 14:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
na przodzie mam tercze ancinane ATE
jestem zadowolony
trudno je zagrzać jak zwykłe a starałem sie bardzo
w końcu chciałem wiedzieć czy dają coś więcej niz fajny efekt gdy widoczne sa przez ramię alufelg :)
polecam przed montażem WD40 na wszystkie śruby i łączenia
nie zaszkodzi
a oszczędzi wiele nerwówe, czasu i być może kasy jesli coś się ma urwać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 15:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Mam na uwadze ATE pawerdisck jeszcze tylko nie wiem co na tył wrzucić :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 15:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja proponuje na przód wrzucic jarzma z zaciskami z 330 e46 i cieszyć się tarczą w rozmiarze ~320 mm, ewentualnie do is'a dać jażma i zaciski z 328 e46 i tarcze ~300 mm.
Droga hamowania skróci się bardzo.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 15:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
czesiio napisał(a):
ja proponuje na przód wrzucic jarzma z zaciskami z 330 e46 i cieszyć się tarczą w rozmiarze ~320 mm, ewentualnie do is'a dać jażma i zaciski z 328 e46 i tarcze ~300 mm.
Droga hamowania skróci się bardzo.


No słyszałem właśnie o takiej modyfikacji czy tarcza300mm wejdzie na felgę stal 15" a czy do tych zacisków może być tarcza 286mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 16:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
czesiio napisał(a):
do is'a dać jażma i zaciski z 328 e46 i tarcze ~300 mm.


czy to wystarczy czy jeszcze cos by trzeba wymieniać?
Interesujący swap hamulców :hyhy: pomyśle nad tym. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Ile mi wiadomo do tarczy 300m niezbędne są felgi 16 cali.
Na felgi 15" da się założyć maksymalnie 286m.
Co do tarcz to według mnie polecam: zimmermann, textar, jurid, brembo.
Ate podobno strasznie pękają i odkształcają się gdy wjedziesz z rozgrzanymi tarczami w kałuże. Ale znam to tylko z opowiadań bo ich nie stosuje.
Mam u siebie założone tarcze zimmermanna i sprawują sie super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Ile mi wiadomo do tarczy 300m niezbędne są felgi 16 cali.
Na felgi 15" da się założyć maksymalnie 286m.
Co do tarcz to według mnie polecam: zimmermann, textar, jurid, brembo.
Ate podobno strasznie pękają i odkształcają się gdy wjedziesz z rozgrzanymi tarczami w kałuże. Ale znam to tylko z opowiadań bo ich nie stosuje.
Mam u siebie założone tarcze zimmermanna i sprawują sie super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Sory poszło 2 razy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Ja znowu moge stwierdzic ze na ATE Powerdisc (na pierwszym montarzu w 320d) nie dzialo sie zupelnie nic, super chodzily, w Clio Sport mam tez ATE (gladkie) wraz z klockami ATE - lekko nie maja i zero problemow.
W BMW mam Zimmerman z tarcza 32Xmm i juz bija... rantu na tarczy zero wiec nie jest to do konca tak...
Ale faktem jest ze swap hamulcy na wieksze to dobry pomysl, tylko u Ciebie waskim gardlem sa felgi ktore posiadasz.
Warto zastanowic sie jeszcze nad przewodami w stalowym oplocie. To wprowadza duza roznice w hamowaniu autem.
Jesli chodzi o tarcze, a nie o cene to polecam TAROX.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jak wymienisz zaciski i jarzma z e46:
z 328 tarcze ~300 z klockami mniejszych nie założysz felga minimum 16''
z 330 tarcze ~320 z klockami mniejszych nie założysz a felga minimum 17''

Ja się przymierzam do tego po zimie, bo na razie stalówki 15'' z zimówkami mam, a na lato 18''

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 18:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
właśnie na zimę mam stalówki 15" a na dzień dzisiejszy na lato mam 16" ale przymierzam się do zakupu 17'.
Hmm jak bym się zdecydował na e46 328 to zimówki musiałbym mieć 16'

Jaki jest koszt zacisków i jarzma z e46n 328 i przewody w talowym oplocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jarzma + zaciski w granicach 160-200 za komplet

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
czesiio napisał(a):
jarzma + zaciski w granicach 160-200 za komplet


zaczynam szukać, jak nie znajdę to zostanę przy standardowych 286mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 12:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Ja do e46 323 ci założyłem nacinane brembo na przód i tył oraz klocki mintexa.płyn ferodo.inna bajka w porownaniu z tarczami i klockami ate które miałem wcześniej.droga hamowania znacząco się skróciła.czasem jeżdżę po torze i wieksza liczba uczestników tych zabaw jeździ na brembo i mintexach lub ebc i green stuff.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 12:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
mowisz serio? Duzo osob narzeka i to bardzo na BREMBO MAX a tym bardziej na EBC - tym bardziej przy jezdzie torowej!

Z tym, ze jakby czytac wszystkie opinie to nie kupilbys nic...

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
kurcze nie mogę się zdecydować co zrobić, czy zostać przy serii 286mm czy zakładać z e46 328.
W sumie jeżdżę tylko po mieście czasami jakaś krótka trasa, jeszcze będę się zastanawiał. :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 23:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
zaden tuningowy zestaw niezastapi rozmiaru!
jesli mozesz sobie pozwolic na upgrade hamulcow to warto skorzystać! Szczegolnie jesli jezdzisz po miescie krotkie odcinki to tuningowe hamulce nia zdarza zlapac swojej odpowiedniej temperatury zebys mogl poczuc co naprawde potrafia!

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 23:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
To ja może coś doradze .
Nie wiem czy bedziesz tez robił reczny hamulec , jak tak to polecam odrazu kupic nowe sprezynki odrazu ze szczekami .

Ja na tyle mam klocki Bosch +tarcze TRW i jest git :)

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 16:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Mysle ze ilu użytkowników tyle opinii o brembo czy innych markach.tez miałem problem mechnik składa auta dla BMW racing team w Anglii i to on polecił taki zestaw.sam ma to samo.co do kasy to rzeczywiście nie jest to tania zabawa i gdyby nie to ze czasem jadę na tor to pewnie kupił bym coś tanszego.zreszta moje auto przeszło szereg modyfikacji(zawieszenie,silnik -walki schrink,mapping)wiec chce być pewny ze auto zatrzyma mi się na 100 procent.jeśli chodzi o ebc to angole to zakładają ale wiem ze coś z klockami jest na rzeczy chodzi o odpowiedni dobór twardosci. dobrego tez słyszałem o zimmermanach,d2,czy ap ale to nie na moja kieszeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL