BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 19:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] BREMSLI ELEKTIRK + BETRIEBSANLEITG
PostNapisane: 27 marca 2007, 02:13 
Witam.
Nie wiem czy taki temat juz byl - przeszukalem archiwa i nie znalazlem - wiec pisze.

W mojej E32 po wcisnieciu pedalu hamulca czasem pojawia sie taki komunikat tzn najpierw BREMSLI ELEKTRIK a zaraz po nim BETRIEBSANLEITG. Oba komunikaty pojawiaja sie jeden po drugim i jak sie pojawia to juz zostaja az nie wylacze stacyjki.

Swiatla stopu wydawaly mi sie, ze dzialaja, ale dzisiaj zauwazylem ze czasem musze CHYBA wcisnac pedal glebiej zeby sie zapalily (pisze chyba bo nie jestem pewien na 100%).

Czy ktos ma pomysl co to moze byc?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2007, 02:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
BREMSLI ELEKTRIK oznacza (wg. instrukcji) brak świateł hamowania - stopiony bezpiecznik lub obwód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2007, 02:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Gdy pojawia się napis BETRIEBSANLEITG oznacza to, że należy poszukać wyjaśnienia wcześniejszego terminu w instrukcji obsługi. A więc nie jest to zbyt istotny komunikat (ten BETRIEBSANLEITG) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 00:26 
ŁukaszM napisał(a):
Gdy pojawia się napis BETRIEBSANLEITG oznacza to, że należy poszukać wyjaśnienia wcześniejszego terminu w instrukcji obsługi. A więc nie jest to zbyt istotny komunikat (ten BETRIEBSANLEITG) :rotfl:


Hmm. No tak wiem ze to cos z elektryka swiatel stop. Pytanie brzmi czy ktos wie co i gdzie szukac? Jakie elementy sa najbardziej awaryjne i jak mozna posprawdzac co i jak?
Czy to moze czujnik przy pedale, czy raczej obwod, moze zarowka? Jakies sugestie?

Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 06:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
tmcki napisał(a):
ŁukaszM napisał(a):
Gdy pojawia się napis BETRIEBSANLEITG oznacza to, że należy poszukać wyjaśnienia wcześniejszego terminu w instrukcji obsługi. A więc nie jest to zbyt istotny komunikat (ten BETRIEBSANLEITG) :rotfl:


Hmm. No tak wiem ze to cos z elektryka swiatel stop. Pytanie brzmi czy ktos wie co i gdzie szukac? Jakie elementy sa najbardziej awaryjne i jak mozna posprawdzac co i jak?
Czy to moze czujnik przy pedale, czy raczej obwod, moze zarowka? Jakies sugestie?

Pozdrawiam.


Jasne że żarówka :) To podstawa :) A masz choć jedno światło stopu?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2007, 07:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeśli żarówki masz dobre i wszystko , działa , a mimo to ci sie wyświetlaja komunikaty to poprostu jest wina zasniedziałych połączeń .
wyciąg zarówki poczyśc styki posmarój delikatnie wazeliną techniczną , i lec wszystkie styki po kolei , przekazniki itd.
Ja mam ten sam problem i nie mam czasu sie tym zająć , i stwierdzam ze niestety te wszystkie systemy informacyjne , jak własnie check control po kilkunastu latach są poprostu utrudniającym zycie upierdliwym systemem. :kwasny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 18:50 
mcgiver napisał(a):
jeśli żarówki masz dobre i wszystko , działa , a mimo to ci sie wyświetlaja komunikaty to poprostu jest wina zasniedziałych połączeń .
wyciąg zarówki poczyśc styki posmarój delikatnie wazeliną techniczną , i lec wszystkie styki po kolei , przekazniki itd.
Ja mam ten sam problem i nie mam czasu sie tym zająć , i stwierdzam ze niestety te wszystkie systemy informacyjne , jak własnie check control po kilkunastu latach są poprostu utrudniającym zycie upierdliwym systemem. :kwasny:


OK dzieki za odpowiedz. Sprobuje przeczyscic. Z tym ze tak jak pisalem zauwazylem ze czasem stop nie dziala. Tzn prawie zawsze zapalaja sie obie zarowki, ale czasem widze ze musze przytrzymac pedal dluzej i wcisnac glebiej zeby zaskoczylo. Czy to moze byc przelacznik przy pedale? Acha - jesli to zarowka to gaslby jeden a ja pod sciana sprawdzilem ze dzialaja oba a jak cos jest nie tak to oba sa czarne.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no to włącznik przy pedale też sprawdż, wilgoć jest wszędobylska ,i jak raz narobi dziadostwa to problem jest długotrwały, ale to nie reguła może poprostu przy gumowej osłonce na cypku włącznika nazbierał sie jakiś klejący syf i cypek ma problemu wyleżć, co powoduje wrażenie niedziałania od razu tylko po chwili.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 00:16 
Poblem zostal rozwiazany (juz jakis czas temu :niepewny: ).
Objaw nasilil sie i swiatla stopu zaczely szwankowac - tzn nie zawsze dzialaly.
Okazalo sie ze to byl wlacznik stopu pod pedalem. Wymienione i smiga. :)
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 14:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
miałem taki sam objaw tylko w moim przypadku był niski stan płynu hamulcowego, po dolaniu jak narazie (5000 km) wszystko ok, przynajmniej w tym temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
mam to samo ale stop zawsze działa!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 07:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Stare Babice
ŁukaszM napisał(a):
BREMSLI ELEKTRIK oznacza (wg. instrukcji) brak świateł hamowania - stopiony bezpiecznik lub obwód.


Witam.
Mam ten sam problem. Ale gdzie ten bezpiecznik od stopa się znajduje (te bezpieczniki pod kanapą obok akumulatora to do czego?)?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2008, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
w moim przypadku winą był czujnik stopu co jest przy pedale warto go sprawdzć lub wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2008, 07:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
U mnie też był to czujnik. Po naciśnięciu pedału hamulca zapalał się w/w komunikat i nie było świateł STOP. Czujnik z ASO ok.75zł i wszystko działa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Pinczer napisał(a):
U mnie też był to czujnik. Po naciśnięciu pedału hamulca zapalał się w/w komunikat i nie było świateł STOP. Czujnik z ASO ok.75zł i wszystko działa.


@Pinczer tak mi się wydawało, po przejściu DIS'a diagnoza brzmiała że może być uszkodzony czujnik stop, po odłączeniu czujnika 0 błędów wyświetlanych przez komp'a
a błędy były następujące

KEIN BREMSLICHT lub 1 BREMSLICHT czasami BREMSLICHT ELEKTRIK
RUKLICHT
KENNZEICHENLICHT
ABBLENDLICHT

na starym czujniku po włączeniu świateł pozycyjnych sypało błędami po zamianie w tej pozycji czyściutko ale po włączeniu świateł mijania (xenon'y HID na wprost wpięte) dokładnie taka sama sytuacja

czy dobrze kombinuję że przez przekażnik to puścić czy raczej jakiś filtr??
np. http://xeon.com.pl/pokaz_produkt.php?idprod=30&cow1=2

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 21:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Ciekawe czy to z linku działa, a jeśli tak czy we wszystkich BMW? W każdej E34/E32 jaka się mi przewinęła był inny moduł świateł. Stare moduły dało się przerobić przepis w sieci, co do nowszych, hmm nie mam pojęcia. Jakby się zastosowało odpowiedni rezystor pewnie by poszło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Pinczer napisał(a):
przepis w sieci


pod jakim hasłem tego szukać?
napisałem e-maila z pytaniem czy ten filtr zadziała z moją buńką- narazie cisza

P.S. Na dwóch różnych LKM jest to samo

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 10 lipca 2009, 23:34 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Na stronach i forach poświęconych BMW, pod hasłem jak tytuły tych dwóch tematów:

http://bmwtips.com/tipsntricks/CheckLow ... eamfix.htm

http://www.bbesound.com/bmw/HIDinstall/index.htm

Kiedyś było jak przerobić LKM ale nie mogę znaleźć, tylko był to mało przydatny przepis gdyż opisywał sposób przeróbki starych modułów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL