BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ E36 ] SWAP Z 1.6 NA 2.8 KLOPOTY
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Witam Wszystkich maniaków swoich bawarek
Pisze tutaj bo już mi normalnie ręce opadają i nie wiem juz gdzie szukać przyczyny moze Wy mi pomozecie za co bede dozgonnie wdzieczny. Wiec tak zrobilem sobie swap w mojej bawarce e36 sedan 1.6 97 r. i przesiadlem sie na 2.8 silnik. po zakonczonym swapie bawarka latala strasznie na obrotach. okazalo sie ze kolektor jest od bmw z gazem ktory wymienilem na normalny i obroty sie uspokoily w miare. pozniej po paru dniach jazdy moja bawarka zaczelo strasznie szarpac, pojchalem na komputer i okazalo sie ze sondy sa do wymiany i izolator. Moj mechanik wymienil mi sondy,izolator, przy okazji swiece nowe. Po tym zabiegu bawarka juz nie szarpalo jeden dzien bylo oki ale pozniej gdy zaczalem rozgrzewac silnik w swoim garazu ( zawsze to robie przed jazda ) zaczela gasnac na wolnych obrotach... najpierew raz potem coraz czesciej przy rozruchu. pozniej zaczal sie pojawiac syndrom podczas jazdy, jechalem sobie spokojnie 60 km/h wciskam sprzeglo zeby zredukowac bieg np. na 2 aby wejsc w zakret i jak tylko przycisnalem sprzeglo do oporu bach gasnie. to samo jak sie ja wkreci na wyzsze obroty 5-6 tys obrotw rozpedzam sie i nagle wskazowka obrotmierza bach do zera,szarpniecie i potem moc momentalnie wraca. Myslelismy ze moj mechanik cos pokrecil z wiazka podczas swapa wiec zaprowadzilismy ja do eketryka. dzisiaj wlasnie dostalem telefon ze wszystko jest ok ladowanie itd. i nie ma do czego sie przyczepic... wec gdzie tkwi problem ? dodam ze na komputerze niepokzuje zadnych bledow :( Blagam pomozcie Panowie bo juz naprawde rece mi opadaja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] SWAP Z 1.6 NA 2.8 KLOPOTY
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 14:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
Sprawdz wszystkie Masy, Glownie tą ktora idzie od sanek silnika do nadwozia.

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] SWAP Z 1.6 NA 2.8 KLOPOTY
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: 316i E36 SEDAN
Kod silnika: M43B16
sprawdź wężyk od podciśnienia i den do odmy....mi jak wyskoczył to tak właśnie sie auto zachowywało. Któryś wężyk albo pękł albo sie zsunął... :orany:

_________________
DeRwU1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] SWAP Z 1.6 NA 2.8 KLOPOTY
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 03:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
A gdzie tych wezykow szukac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] SWAP Z 1.6 NA 2.8 KLOPOTY
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 10:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To że auto Ci gaśnie, to częsta przypadłość silników M52 i M54. Prawdopodobnie masz jakąś nieszczelność w układzie dolotowym, bądź poprostu trzeba przeprowadzić małą regulację tego i owego ;)
Błędów niema, ale pozostałe wartości w normie, patrzył ktoś na to, czy tylko podłączył kompa, stwierdził że lista błędów czysta i na tym zakończył diagnostykę??

Na początku należy zacząć od sprawdzenia szczelności dolotu i przeczyszczeniu przepustnicy.

P.S. Jak chcesz porozmawiać, napisz na gg, podam Ci numer telefonu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL