BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 10 marca 2010, 13:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
witam. przy ostatniej mojej wizycie u mechanika stwierdzil on ze stuka mi jeden z popychaczy. po dluzszej pogawedce gosc stwierdzil ze wymiana takich popychaczy (mam 4, BMW e36, 316i, M43) to spory wydatek. ja zrobilem rozeznanie i znalazlem na allegro popychacze, nowe po 25 zl od szt. a teraz chcialbym sie dowiedziec czy ktos ma rozeznanie co taki mechanior bedzie musial zrobic aby sie dostac do popychaczy i ile mnie moze za to skasowac. tak pi razy oko zebym nie zaplacil za duzo. pozdrawiam.

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 10 marca 2010, 15:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
ściągnąć głowicę i ją rozebrać
ustawić potem z powrotem rozrząd
tak mi się wydaję
a co do tego ile kto weźmie to jest duża rozbieżność
dla przykładu założenie głowicy ustawienie rozrządu i tam parę pierdółek ( nowy samochód )
1 mechanik zawołał 1000zł
2 mechanik 250 zł
3 100 zł
i dalej już nie szukałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 10 marca 2010, 15:47 
popychacze da się wymienić bez ściągania głowicy , tylko trzeba mieć takie jakby widełki specyjalne do tego


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 10 marca 2010, 18:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
aha, czyli w zasadzie to nie jest niewiadomo jak skomplikowana akcja... czyli jednym slowem mechanior chcial na mnie zarobic. chyba ze trzeba bedzie wymienic uszczelke pod "klawiatura", ale to tez pewnie maly wydatek. dzieki za informacje, teraz bede wiedzial jak z mechanikiem rozmawiac... :chytry:

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 10 marca 2010, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 98
Lokalizacja: Dankow k/Czestochowy
Moje BMW: e34 520i 24v
Kod silnika: m50b20
mysle ze cena uszczelki nie przekroczy 50-70zł. dokladnie jak wyzej, zeby wymienic popychacze nie trzeba zdejmowac glowicy (ten mechanik pewnie skasowalby Cie jeszcze za nowa/ "nowa" uszczelke pod glowica gdyby ja zdejmowal wiec poszukaj lepiej innego szpeca) :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 11 marca 2010, 07:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
spoko, tak zrobie, bo nie zamierzam komus darmo kase dawac. jeszcze raz dzieki za rade. pozdrawiam.

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 17 marca 2011, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
witam odswieze kotleta bo jest jaknajbardziej trafny.

mam zamair wymieniac popychacze w silniku m43 1.9tu

czy mogl by mi ktos powiedziec co bedzie tam potrzebne???

wiadomo popychacze ile 8 sztuk??

uszczelka pod pokrywe
cos jeszcze???

nowiadomo nowy olej i filtr

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 2 listopada 2011, 06:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
witam. ludzie nie mam juz sily do tego m43. szklanki wymienione, olej zmieniony, a klekotanie jak bylo tak jest i to jeszcze glosniejsze.najbardziej mu sie udziela kiedy olej jest cieply (na zimnym silniku jest ciszej, albo praktycznie nie klekocze), obroty pomiedzy 2 - 3,5 tys. (ok. 100 - 120 km/h) wtedy dzwiek jest nie do zniesienia, na dluzsze trasy to bym sie tylko wkur. jak dodaje gazu i auto sie rozpredza to nie klekocze jak hamuje silnikiem tez nie klekocze. najgorzej jest jak trzymam stala predkosc i obroty. ktos mi powiedzial ze moze to byc panewka, wiec prosze o zaprzeczenie badz potwierdzenie tego objawu. pozdr.

_________________
We are born to Be... MW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 2 listopada 2011, 18:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
mzoe walek rozrzadu albo dzwigienki ??????????

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 Problem z popychaczami hydraulicznymi
PostNapisane: 2 listopada 2011, 18:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Klekotanie w silnikach m40 jest spowodowane wydartym wałkiem i dźwigienkami oraz popychaczami (wydzierają się, ponieważ rurka przykręcona do stopek wałka rozrządu która rozpryskuje olej na owy wałek i dzwigienki zapycha się gdy rzadko wymieniamy olej,przy każdej wymianie należy ją przemywać lub częściej olej wymieniać, 8-10 tkm).
W silniku M43 dźwigienki zostały zmodernizowane i ten problem nie występuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL