BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] 2,5 tds . Wymiana pompy wtryskowej
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Witam.Jak to w tym modelu bywa E34 2,5 tds z 92roku....mam do wymiany pompe wtryskową ( falują obroty i na ciepłym silniku nie pali) Czy dam rade ją wymienić bez zciągania pokrywy rozrządu? odkręciłem kapsel kluczem imbusowym od napinacza paska i oś z nakrętką od pompy wtryskowej jest dostępna. Gdy odkręce tą nakrętke i wyciągne pompe czy rozrząd się poprzestawia? i koło spadnie z łańcuszka? Prosze o jakieś porady gdyż na forum znalazłem jedynie o wymianie całego łańcuszka rozrządu.


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2007, 19:30 przez melon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 09:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Gdy odkręce tą nakrętke i wyciągne pompe czy rozrząd się poprzestawia? i koło spadnie z łańcuszka?


Nie powinien.
Ale dla własnego poczucia bezpieczeństwa możesz znaleźć kawałek rurki, która swoją zewnętrzną średnicą wejdzie w otwór po ośce napinacza, a wewnętrzną średnicą spasuje na podtoczenie na kole zębatym pompy.
Oryginalnie do tego celu służy specjalny przyrząd, który raz ze utrzymuje koło w swym położeniu, a dwa jest ściągaczem tego koła z ośki pompy wtryskowej.
Usztywnienie w ten sposób koła pozwala na łatwy demontaż i montaż pompy wtryskowej, ale i bez tego sobie radziłem.
Najgorsze jest zbicie tego koła z pompy, gdy nie posiada się przyrząda. Musisz sobie jednak radzić. Pamiętaj by nie sklepać gwintu na ośce pompy wtryskowej.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
No i się udała wymiana. Faktycznie z tym zbiciem pompy z koła to problem. Ale po wyciągnięciu chłodnicy, wentylatora ,opuszczeniu chłodniczki olejowej na dól i ściągnięciu grila nie było większego problemu. wystarczył dość długi pręt delikatnie zaostrzony na końcu. No i młotek 30kilo hi :D jeden strzał i pompa na wierzchu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL