BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 22:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 125
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Witam was,mam taki problem: gdy sobie jadę i dodaje stopniowo delikatnie ale stanowczo gazu do końca to idzie pięknie czuć ciąg i moc.A gdy np wystartuje i gaz w podłodze to zamula tak jak by ja delikatnie przydławiło i wkręca się wolniej,szczególnie przywiesza się w okolicach 4-5 tyś tak jak by albo za dużo paliwa miała albo za mało albo za dużo powietrza no sam już nie wiem co to możne być.Ogólnie dodaje stopniowo powoli to idzie płynnie do samego końca dodaje na maxa odrazu to się zamula troszkę.Od 5tys idzie juz jak powinna z pełną mocą.
Nowy czujnik położenia wałka,filtr powietrza,świece. nie posiadam lpg.M42b18 94R

_________________
e36 318i-->E36 320i-->E36 318is-->E34 520i-->E36 318is-->E39 520i-->E36 323i-->E39 528i-->E38 730iA-->E38 728i-->E39 528i-->E38 740i :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 27
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42
Sonda lambda na 99%. Źle sczytuje nadmiar spalin i tym samym źle dobiera mieszankę paliwową do silnika. Sonda jak najbardziej pracuje, ale w minimalnym swoim zakresie i przy większych temperaturach daje błędne odczyty do komputera. Sprawdź ją miernikiem, bo na komputerze 90% padniętych sond nie pokazuje błędu ;)
Wymień również filtr paliwa jak zalewasz PB95 to raz do roku wymieniaj filtr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 20:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
To nie diesel żeby brał od dołu... Is-y lubią obroty powyżej 3,5-4 tyś wiec się nie dziw...
Lepiej zrobisz jak podasz przybliżony czas do setki...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 125
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
ta sonda by sie zgadzała bo jak zimny to idzie idealnie,a poza tym spaliny śmierdzą troche.
Wiem ze od dołu nie ciągną tak ale mam porównanie i czuje kiedy auto poprostu równo rozwija swoją moc , a kiedy coś mu dolega i nie idzie na pełnym gazie płynnie tak jak powinien.
Pozdrawiam

_________________
e36 318i-->E36 320i-->E36 318is-->E34 520i-->E36 318is-->E39 520i-->E36 323i-->E39 528i-->E38 730iA-->E38 728i-->E39 528i-->E38 740i :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40
browar0707 napisz jak wiesz jakie powinien wskazywać miernik wartości przy sprawnej sondzie i wogóle co do czego tym miernikiem.

Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Dziwny problem 318is m42
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 27
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42
Różne silniki = różne sondy ;) Do is'ów nie poleca się uniwersalnych Boscha, gdyż napięcia mają inne niż ori ;)

Odnośnie napięć to nie pamiętam dokładnie ale coś ok. 1,3 - 3,5V dla is'a powinno być. 1,3 dla zimnego silnika, 3,5 dla rozgrzanego. Jeśli się mylę to sorry bo mi jednym uchem wpadło u mechanika ;) a mierzył na jakiejś przejściówce...nie mam pojęcia więcej.

Sprawdź w jakim stanie masz katalizator, bo jeśli jest zapchany to nie musi być to sonda. U mnie był tak zapchany, że poszedł w rozsypkę i w jego miejsce trafiła struma ;) Ale i tak będę robił swapa na 2,8 wzorując się na użytkowniku Andrew ;) Fundusze powoli zbieram i niedługo myślę wezmę się za to na poważnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL