BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 18:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
Dziś moje bmw przeżyło koszmar i chyba to jeszcze nie koniec , otóż ja jestem spokojnym kierowcą itd przez 3 lata nigdy nie kręciłem bączków piszczałem itd ale dzisiaj mój kuzyn stwierdził że nią zapiszczy i co się stało :( otóż z powodu ciśnienia płynu chłodzącego i poluzowanej obejmy przewodu przy silniku odczepił się on i płyn wyleciał wewnątrz silnika , zamocowaliśmy go ponownie i chyba ja spieprzyłem sprawę otóż widząc że ubyło go trochę dolałem wody demiralizowanej gdyż nie miałem nic innego , czy to może być przyczyną podnoszenia się temperatury powyżej prawidłowego poziomu Ratujcie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Odpowietrz go, na 100% się zapowietrzył, myślę że jeśli wody nie dolewasz już któryś raz z kolei takie uzupełnienie nią zbiorniczka nie powinno autku zaszkodzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
no kurczę to chyba 3 raz rozrabiałem tą wodę z płynem na zimę shella , czyli odpowietrzyć odkręcić ten korek i odpowietrznik ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
O odpowietrzaniu jest duzo napisane ale jak podasz jaki silnik to bedzie latwiej doradzic. Co do wody to nie przeszkadza ale dla bezpieczenstwa przy nastepnej dolewce wlej koncentras shella lub jesli nie dostaniesz takowego to koncentrat prestone (miesza sie ze wszystkimi plynami).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
benzyna 1.6 m43 1994 rok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
poszukaj postów o odpowietrzaniu, wylej tą wodę bo i zalej płyn bo i tak przed zimą będziesz musiał to zrobić. najważniejsze jest to by przy ponownym wlewaniu płynu przód był na jakimś podwyższeniu( wiedz na jakieś 2-3 cegły po desce) ogrzewanie na full i powoli lej płyn obroty silnika utrzymuj w okolicy 2500

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Totalny problem i nauczka na przyszłośc
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
odkręciłem oba korki i gazowałem około 5 min na różnych obrotach wskazówka nie drgnęła czyli raczej ok ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
znów mi spadło to kurewstwo , czy normalne jest że poziom cieczy się podnosi jak silnik pracuje i opada jak go wyłączę ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 27
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42
funBmw napisał(a):
znów mi spadło to kurewstwo , czy normalne jest że poziom cieczy się podnosi jak silnik pracuje i opada jak go wyłączę ????


Tak normalne. Dlatego przy włączonym silniku nigdy nie lej pod kurek ;) Ja zawsze zalewam na zimnym i po odpaleniu silnika powoli dolewam z umiarem (bo silnik jak pracuje zasysa płyn). Węże mają być miękkie po rozgrzaniu. Najlepiej delikatnie poluzować odpowietrznik, żeby węże nie były twarde na kamień, bo wywali znowu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
za pierwszym razem za płytko nasunąłem rurę , teraz zrobiłem to do końca na chama , chyba się udało w końcu odpowietrzyć bo wróciło mi gorące ogrzewanie którego nie miałem z rok czasu myślałem że to termostat a to chyba był zapowietrzony układ chłodzenia z tej zsuwającej się rury kwestia czasu jakby wywaliła na razie zalałem wodą mineralną bo nie miałem nic pod ręką muszę też chyba wymienić obejmę.

Jeżeli teraz grzeje na full i mimo wyłączonego ogrzewania i gazowania do 4 tys wskazówka nie drgnęła to chyba będzie dobrze ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
browar0707 napisał(a):
funBmw napisał(a):
znów mi spadło to kurewstwo , czy normalne jest że poziom cieczy się podnosi jak silnik pracuje i opada jak go wyłączę ????


Tak normalne. Dlatego przy włączonym silniku nigdy nie lej pod kurek ;) Ja zawsze zalewam na zimnym i po odpaleniu silnika powoli dolewam z umiarem (bo silnik jak pracuje zasysa płyn). Węże mają być miękkie po rozgrzaniu. Najlepiej delikatnie poluzować odpowietrznik, żeby węże nie były twarde na kamień, bo wywali znowu...




poluzować odpowietrznik???? czyli ma nie być zakręcony na chama ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem z płynem chłodzącym
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
funBmw napisał(a):
chyba się udało w końcu odpowietrzyć bo wróciło mi gorące ogrzewanie którego nie miałem z rok czasu
to znaczy ze układ odpowietrzony. ja odpowietrznik mam przykręcony palcem, on i tak będzie miał miał miejsce do odpowietrzania bo w tej śrubce jest wydrążony rowek

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL