BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] TDS Co tak stuka? Filmik w poscie Dla znawcow tematu
PostNapisane: 21 maja 2007, 00:12 
Po zlozeniu silnika i stukrotnym sprawdzeniu czy wszystko jest OK jesli chodzi o rozrzad TDS chodzi tak: http://www.youtube.com/watch?v=jU_FVvzIyBA

O co chodzi?

Kombinowalismy z ustawianiem walka rozrzadu a dokladniej z przyspieszaniem go 0-2 stopni i roznica polega na tym ze na 2 stopniach najbardziej stuka cos na szostym cylindrze a na 0 stopni na drugim..
zaplon jest ustawiony bardzo wczesny ale czy to to? slychac jakby zawor walil w tlok

Chce kupic czyjnik zegarowy aby dokladnie ustawic pompe wtryskowa, ale gorzej z adapterem ktory trzeba miec aby ustawic pompe - moze ktos z forumowiczow ma taki?

Robert i inni fachowcy pomozcie bo juz nie mamy pojecia co to moze byc... glowica byla robiona wczesniej u Poloka w Gliwicach - dobra firma ale moze zawor sie zacina w prowadnicy i nie zamyka sie i tlok go domyka? Czy moze to tylko za wczesny zaplon (choc watpie w to...)?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
może byc i ze zawór się zacina choc jak by to byl zawór i by sie nie domykał to by był słychac kompresje . ale jak sam mówisz ze po zmianie kąta słychac pukanie na innym układzie wiec wydaje sie ze to sprawa ustawienia rozrządu .kiedys tez tak mi pukało zawołalem starego mechanika i powiedzial mi ze jak bede mial tyle lat co ten silnik to tez tak bedzie mi w kosciach pukało .Po 3 godzinach tłok wyszedł bokiem bo sie sruba obluzwała na wale korbowym a druga byla już od jakiegos czasu pęknieta :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Trochę to niewyraźnie słychać, ale możesz mieć źle ustawiony kąt wtrysku.

Czujników zegarowych już praktycznie się nie używa, pozatym są bardzo trudne w użyciu. Dobry fachowiec powinien mieć elektroniczne urządzenie do ustawienia kątu wtrysku. Na przewód pierwszego wtrysku zakłada czujnik pizoelektryczny i ustawia wtrysk za pomocą lampy stroboskopowej na znakach na kole pasowym wału i obudowie.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 10:12 
nie moze nic stukac bo korbowody byly regenerowane i luzow nie ma... sworznie tlokowe tez sa OK...

a rozrzad byl sprawdzany kilka razy zanim zostal zlozony...

dziwne jest to ze stukal tak samo przed rozebraniem (wlasnie w celu zrobienia korbowodow)...

przed remontem sprawdzalismy cisnienie i bylo 28-32 atmosfer wiec raczej to malo mozliwe ze zawor by sie nie domykal... a stukalo tak samo...

bedziemy meczyc ten silnik az sie dokopiemy do przyczyny...

a co do tego urzadzenia do ustawiania pompy... ile takie cos kosztuje? bo taki czujnik zegarowy to sprawa groszowa (150 zł)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Takiego urządzenia się raczej nie kupuje. Jedziesz do fachowca i płacisz około 50 zł za usługę ustawienia kątu wtrysku.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
ASCII wiesz już co tak stuka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Na chwilę obecną głowica jest pewnie zdjęta i w przeglądzie - to jest info znane mi z końca zeszłego tygodnia.
Odnośnie stukotania jest to według mnie sopanie w kolektor ssący niżeli sam stuk.
Po zastawieniu wlotu do cylindra sopanie ucichło, co jest tego dowodem.
Dzieje się tak w wyniku nie domykania się zaworu ssącego, czego powodów może być kilka.
Jako, że głowica w tym silniku także była w naprawie są pewne wątpliwości co do wykonania tejże usługi i zanim cokolwiek zostanie ustalone, co może nie być łatwe, wnioski odkładam na później gdyż przedstawi je sam ASCII.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL