BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] elektronika chyba sie nie skonczy
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 19:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
kupilem sobie bmw e36 coupe 1.8is m44b19 i sie nacieszylem. Co najlepsze beta chodzila pieknie wrocilem nia 120km i na drugi dzien juz nie chciala palic tak jakby nie bylo pradu na silnik bo lampki itp swiecily myslelem ze aku mam slaby kupilem nowy zalozylem i potem to juz wogole kontrolka na olej i na aku przestala swiecic potem probowalem irichomic ja ale nic jujzs ie nie odozywala sie stoi u elekrtonika 2tyg i nic :zalamany: prawdopodobinie immobilajzer ocial caly system tak mi mowil gosciu no dobra mysle sobie zrobi i po bolu sam tak maowil ze duzo roboty z tym nie bedzie ale dzisiaj okazlao sie ze nie wiadmo co to moze jeszcze byc zaluje kupna tego auta bo nie zdazylem sie nacieszyc i juz mam problem nie wiem co dalej robic sam elektronik sklada rece a juz w tym wszystki jetem wqur... i zalamany

_________________
Mauritiusblau Metallic


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2007, 09:16 przez bmw_coupe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Nie załamuj się tylko zmień elektryka z tego od polonezów na jakiegoś co kuma te tematy.
Powodzenia

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
kupilem nowy zalozylem i potem to juz wogole kontrolka na olej i na aku przestala swiecic


Sprawdź dokładnie masę na silniku - Gruby brązowy przewód koło łapy silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
zmienilem elektronika mowi ze immobilajzer moze byc trzasniety ma go zawiesc na jakies badanie zapomnialem jak to sie nazywa fachowo lub kumputer sterowania jedna z tych dwoch rzeczy inne wyklucza co o tym sadzicie masa jest wporzadku

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
bmw_coupe, jedź tam gdzie stoją same BMW na placu ! BMW to nie zwykłe auto, to BMW. Więc zabieraj auto i jedź do fachowców od marki! Po pierwsze znają Twoje auto na wylot, po drugie jak coś podmienią komp, zobaczą, podmienią przekaźniki, sprawdzą czujniki, zwarcie itp!

Fachowcy ogólni się do bmw nie nadają!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 22:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
masz racje Kotsylwester zaprowadzilem do goscia ktory w wiekszosci zajmuje sie bmw taki mi powiedziano w sklepie motoryzacyjnym ktory jest tuz obok i znajomi wiec cos prawdy w tym jest widac bylo po gosciu ze zaczal zabierac sie do tego powaznie i juz do mnie dzwoil dwa razy ciagle zdaje mi relacje w piatek mam sie dowiedziec co z tym immobilajzerem czy jest sprawny czy nie i zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej tutaj po 2 dniach juz sie cos dzieje a u poprzedniego przez 2 tyg nic szlak moze czlowieka trafic

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2007, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bmw_coupe a gdzie ten zakład jest? zajmują sie raczej elektroniką czy wszystkim ?

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 16:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
Ukasz napisal:
Cytuj:
bmw_coupe a gdzie ten zakład jest? zajmują sie raczej elektroniką czy wszystkim ?


zaklad jest w kolobrzegu podajze na trzebiatowskiej bo teraz tam przebywam i zajmuja sie glownie elektronika maja widac pelno sprzetow do zbadania immobilajazero itp
Treaz tak juz wiadomo na 100% ze to immobilajzer padla w nim jakas czesc i nie otwiera doplywu zeby auto palilo sprawdzil to na jakims laparyngoskopie jakos tak to sie nazywa i teraz czekam na ta czesc nie wiedzicie gdzie moge to dostac bo przez to musze znowu czekac a auta juz nie mam tyle czasu ze szkoda gadac a chcialbym juz pojezdzic pomzcie najgorsze jest to ze facet nie powiedzial mi jak to sie nazywa mowl ze jakis nr tego trzeba tak bym tez zaczol szukac a usuniecie immo. kosztuje 1000-1500zl tak mi mowil bo trzeba kompa dac do przerobki to wole zrobic ten

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 19:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Z uszkodzeniem oryginalnego immo w BMW się jeszcze nie spotkałem. Najczęstszą usterką jest uszkodzenie w samym kluczyku. Jeśli tak to drugi oryginalny kluczyk wyniesie Cię dużo mniej - do 500zł w zależności od kluczyka.
Gdyby jednak doszło do uszkodzenia modułu EWS to nowy w serwisie kosztuje około 400 zł plus przeprogramowanie, co również nie powinno przekroczyć 1000zł a nawet i mniej.
Dokładnych cen nie będę podawać, gdyż nie znam ich do końca, ale wystarczy zadzwonić do serwisu i się zapytać.

Napisz jeszcze tylko, czy rozrusznik kręci silnikiem i czy czujnik obrotów silnika jest sprawny ?

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 11:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
robertbmw tak rozrusznik krecil do konca bo pamietam krecilem i krecilem i juz nie chciala palic jakby paliwo nie dochodzilo pewnie immo odciął czujnik obrotow tez jest sprawny nic takiego sie nie dzialo zeby wchodzila mi na obroty czy cos chodzilo wszystko do konca bo dzien wczesniej wrocilem i bylo dobrze na drugi dzien juz nie chciala sie odezwac

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 22:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
bylem dzisiaj u elektronika i sie zalamalem wszystko tak mi sie przedluza ze odechcialo mi sie juz tego samochodu kur nie wiem cy to pech czy te ludzie naprawde sie nie znaja powiedzial mi teraz ze komp sterowania padl na pocatku byla mowe o immo.. teraz jeszcze doszedl komp wysali go gdzies do poznania zeby zrobic koszt 1500zl zalamalem sie troche duzo dla mnie wiec zapytalem sie go czy nie lepiej kupic drugi za np 300zl i wstawic ale on powiedzial ze w drugim tez jest immo i musialbym kupic z immo Poradzcie mi cos co mam zrobic bo juz kompletnie zglupialem a te czekanie juz mnie zabija bez auta miesiac

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 00:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sorki, że odwlekłem temat w czasie

Przy problemach z immo rozrusznik wogóle by nie kręcił.

Na Twoim miejscu wymieniłbym czujnik położenia wału, gdyż podobny przypadek już mi się przypomina. Nie kupuj nowego, lecz załóż używany - chocby z innego modelu o innej długości przewodu, którą i tak będziesz mógł doraźnie dopasować.
Można także samemu zmierzyć wartość z czujnika i porównać ją ze wskazymi parametrami.
W moim przypadku czujnik miał sporą opornośc ale do masy, czyli do ekranu czujnika. Ruszając samym czujnikiem oporność ta się zmieniała. Ale silnik i tak nie chciał odpalać. Nawet pompa paliwa się nie załączała. Brak właściwej autodiagnozy czujnika przez sterownik silnika deaktywował możliwość uruchomienia silnika.

Ale zaznaczam - to jest tylko przypadek jaki mi się raz zdarzył.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
Witam elektromechanik wyslal mi ten komputer wraz calym immobilajzerem do poznania poniewaz stwierdzil ze sam nie darady tego naprawic i musi sie tym zajac specjalna firma i stwierdzili ze nie da sie tego naprawic ze padniety immobilajzer w bmce jest niemozliwy do naprawy przynajmniej w moim wypadku tak stwierdzili :( i nie wiem co robic dalej auto stoi ponad miesiac a ja latam po Elelktronikach jak glupi no to w koncu zajela sie tym solidna firma z poznania powiedzieli mi ze trzeba wstawic drugi komp z immo.. gdzie moge dostac taki komp macxie jakies namiary na takich ludzi co by takie cos mieli bmw 318is m44b19 95r POMOZCIE PLEASE!!!!!!!!!!!

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 00:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
witam i jak jest ktos w stanie mi pomoc???????????????????? :/ :/ :/

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
po pierwsze zgodziłeś sięna ta wysyłke do poznania coś sprawa wydaję sie odejrzana
kompa bez problemu na allegro znajdziesz za groszowe sprawy
wiem ze sa rózne przypadki ale ta sprawa jakoś smierdzi

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 10:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
no wlasnie najgorsze jest to ze facet wysyal do poznania komp z calym immo bez skontaktowania sie ze mna tez zaczynam miec obawy bo koszty wyrzucenia immo z komputera wynosily by okolo 1500zl a tak jak mowisz na allegro mozna wyrwac za np 200-300zl zapytalem go dlaczego tak zrobil przeciez mozna wstawic drugiego kompa a on zaczol cos krecic ze nie chodzilo o kmpa tylko o immo zeby sprawdzili zaczynam miec obawy do tego wszystkiego bo to juz sie ciagnie i ciagnie za mna a wyszukanie usterki nie powinno trwac miesiac teraz sie boje zaprowadac auto do kolejnego elektronika bo jak ten mi wszystko rozgrzebal a drugi bedzie podlanczal to boje sie ze bedzie sajgon pozostaje mi tylko czekac na drugiego kompa z immo tylko gdzie to nabyc???????????

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 10:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
krentacz jakich mało ja ci radze zabierz bo jak nie zabierzesz to nic niw zostanie i wtedy bedzie problem załoze sie ze nie wysłal tego kompa tylko liczy na ławy zysk

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa WB
bmw_coupe napisał(a):
no wlasnie najgorsze jest to ze facet wysyal do poznania komp z calym immo bez skontaktowania sie ze mna tez zaczynam miec obawy bo koszty wyrzucenia immo z komputera wynosily by okolo 1500zl a tak jak mowisz na allegro mozna wyrwac za np 200-300zl zapytalem go dlaczego tak zrobil przeciez mozna wstawic drugiego kompa a on zaczol cos krecic ze nie chodzilo o kmpa tylko o immo zeby sprawdzili zaczynam miec obawy do tego wszystkiego bo to juz sie ciagnie i ciagnie za mna a wyszukanie usterki nie powinno trwac miesiac teraz sie boje zaprowadac auto do kolejnego elektronika bo jak ten mi wszystko rozgrzebal a drugi bedzie podlanczal to boje sie ze bedzie sajgon pozostaje mi tylko czekac na drugiego kompa z immo tylko gdzie to nabyc???????????
Ciekawe rzeczy piszesz, jeżeli mogę poradzić to zabierz od tego "cudotwórcy" auto i części które powykręcał. Znajdź normalny warsztat który rozwiąże problem bez zbędnego marnowania czasu.

_________________
Autoelektronika. Elektryka. Mechanika. PrzeglÂądy. Warszawa ul. PotaÂżowa 27 Pn-Pt 9.00-17.00 0694679252 Maciek. Tanie czĂŞÂści i oleje!
UWAGA!! Pomoc techniczna TYLKO przez forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 14:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Serwis.
Sam sterownik silnika raczej nie mógłby się uszkodzić.
Jeżeli problemem jest immo wystarczy przecież wymienić moduł EWS i na nowo go zaprogramować - ale tylko w serwisie.
Zwykli elektrycy są bezradni w takich sytuacjach, a nikt tego nie dokona bez naruszenia pewnego założenia z jakim kierowało się BMW.

Do naprawy tego w serwisie musisz wstawić osobiście autko jako właściciel pojazdu. Zawsze możesz też zapytać o koszty przed naprawą usterki.
Jak już pisałem wczesniej koszt nowego modułu EWS jest niewielki - o ile zajdzie potrzeba jego wymiany, oraz koszt programowania.
Jeżeli problem istaniałby w kluczyku to ewentualnie jeszcze koszt kluczyka, ale nie wydaje mi się, gdyż jak pisałeś wcześniej rozrusznik kręcił.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 14:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
komputer to mozna wymienic bez problemu na inny.. kod immobilizera jest zapisany w epromie, ktory mozna przelozyc ze starego komputera do nowego i po problemie, aczkolwiek nie wierze, ze jest to uszkodzenie immobilizera.. to sie nie zdarza. Jedyne co moglo sie stac z immo to mogl pasc wzmacniacz sygnalu lub sam kluczyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL