BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 15 marca 2011, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 5
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40B18
Witam wszystkich serdecznie! Jestem nowy na tym forum i przyznam się bez bicia, że jestem tutaj przez awarię mojego samochodu. Posiadam BMW e36 sedan z 1991 roku z silnikiem benzynowym M40 o pojemności 1,8. Silnik jest "zagazowany" instalacją "zwykłą". Auto kupiłem w październiku 2010 roku, poprzednik bardzo zapuścił bumę. Na liczniku jest około 299 tysięcy przebiegu. I pojawił się problem: Wróciłem autem z miasta i wszedłem na 3 minuty do domu. Następnie musiałem gdzieś jechać, więc jako że silnik był rozgrzany uruchomiłem go "na gazie". I wtedy pierwszy raz w życiu strzelił mi z gazu. Przełączyłem na benzynę i zaczął chodzić najprawdopodobniej na 3 tłoki. Z początku myślałem że to emulator gazu, więc go odłączyłem, ale bez żadnego efektu. Wymieniłem świece i kopułkę z palcem (przewody WN były wymieniane około miesiąc przed awarią). I dalej to samo. Układ zapłonowy wykluczyłem ponieważ iskra była (wyjąłem wszystkie świece, zwarłem z masą samochodu i elegancko świeciły podczas kręcenia). Wtryskiwacze również wyłączyłem, ponieważ i na benzynie i na gazie jest to samo (a gaz podawany jest przecież razem z powietrzem). Filtr powietrza również sprawdziłem, jest ok. Sprawdziłem kompresję na zimnym silniku. 1 tłok 10,0.... 2 tłok 9,8... 3 tłok 8,9... 4 tłok 9,0.... Nie wiem jak zinterpretować ten wynik. Argumentem "ZA" uszczelką pod głowicą jest również to, że pod korkiem wlewu oleju zauważyłem śladową ilość "kaszki" typowej dla tej usterki. I teraz pytanie: Czy zdejmować głowicę, obejrzeć, planować, zmienić uszczelkę, czy macie jeszcze jakieś pomysły...? Może przepływomierz albo komputer? Warto dodać, że przewody WN, które wymieniłem są z tych tańszych nieoryginalnych, nie mają tego "czujnika", może to on diabła narobił (chociaż przez miesiąc jeździłem i było dobrze).

Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że znajdzie się osoba chcąca pomóc.
Pozdrawiam!


-----
EDIT
-----
zapomniałem dodać, może to ważne. Auto nie brało oleju, zalany jest pół-syntetykiem MOBIL 1. I miałem dziwne wrażenie, jakby świeca z 2 cylindra była "nieokopcona" w porównaniu do tych pozostałych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 15 marca 2011, 15:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Sprawdź przepływke bo pewnie dostała przy strzale

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 15 marca 2011, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 5
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40B18
Dzięki za odpowiedź, sprawdzę jutro ponieważ dzisiaj mam trochę innej pracy. A co sądzicie o kompresji? W normie? Auto do ostatnich chwil jak jeździło miało dobrą moc, na gazie - wiadomo troszkę zamulony, ale na benzynie bardzo żwawy, kręcił się prawidłowo do odcięcia, aczkolwiek nie katowałem go.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 15 marca 2011, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Moim zdaniem 3 i 4 cylinder trochę kiepsko. Zrób próbę olejową, aby dowiedzieć się gdzie ciśnienie ucieka

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 17 marca 2011, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 5
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40B18
Witam ponownie! Wczoraj troszkę znowu majsterkowałem przy aucie, odkręciłem przepływomierz wraz z filtrem powietrza i jego obudową i jest nadal to samo. Zarówno z odłączonym przewodem od przepływomierza jak i z podłączonym, nadal pali na 3 tłoki. Co ciekawe, poprzednio jak przyczyną nie palenia na wszystkie tłoki był emulator, auto paliło prawidłowo po jego wyciągnięciu. Teraz jest jeszcze dziwniejsza sytuacja: Z odłączonym emulatorem w ogóle nie chce zapalić, zaś z podłączonym pali. Coraz bardziej powątpiewam, że to uszczelka, a skłonny jestem myśleć, że to coś z elektryką. Czy ta wersja silnika (m40) posiada taki komputer, gdzie na diagnostyce wykazałoby ewentualne błędy, co polecacie zrobić...?

Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 17 marca 2011, 11:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Fiestor2 napisał(a):
Czy ta wersja silnika (m40) posiada taki komputer, gdzie na diagnostyce wykazałoby ewentualne błędy, co polecacie zrobić...?

oczywiście że jest komputer i najlepiej by było jechać na diagnostyke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 17 marca 2011, 18:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Sprawdź kable WN przy kopułce, czy nie ma zielonego nalotu. Ja tak miałem i paliło na 3 garki. Czyszczene kopułki i wymiana kabli załatwiła temat

_________________
Widzieć zazdrość sąsiada bezcenne
Było BMW E36 M40 CALYPSOROT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 19 marca 2011, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 5
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40B18
darek44 napisał(a):
Sprawdź kable WN przy kopułce, czy nie ma zielonego nalotu. Ja tak miałem i paliło na 3 garki. Czyszczene kopułki i wymiana kabli załatwiła temat

Oki sprawdzę, aczkolwiek kable były niedawno wymieniane, świece, kopułka, palec kilka dni temu. Obecnie wysłali mnie z pracy na poligon więc nie powalczę z autem, ale mam tutaj komputer i internet więc trochę czytam w wolnej chwili. I urodził mi się pomysł, że jeżeli okazałoby się, że padł silnik, to czy nie lepiej zmienić na IS M42? Koszt silnika niewiele droższy, spalanie podobne, trochę czytałem i podobno BMW nie boi się SWAPów, więc może warto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 19 marca 2011, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Jak trafisz na dobry silnik to warto zmieniać, a jeżeli to ma być loteria to moim zdaniem nie za bardzo

_________________
Widzieć zazdrość sąsiada bezcenne
Było BMW E36 M40 CALYPSOROT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 19 marca 2011, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 5
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40B18
OKI! Dzięki za wypowiedzi, jak wrócę do domu, na początku kwietnia, to się zajmę autem! Chociaż mama mi mówi: sprzedaj tego grata weź kredyt i kup jakieś nowsze auto :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 20 marca 2011, 21:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Fiestor2, jedna mała rada, w sprawie auta nie słuchaj bab :mur:

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 21 marca 2011, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Mam ten sam silnik,nie słuchaj się mamy ;) bo to dobry sprzęt ;)
A tak na poważnie po strzale mogla ulec uszkodzeniu sprężyna zaworowa lub młoteczek. Z tego co wiem to kompresje sprawdza się na rozgrzanym silniku, czy się mylę?

_________________
było:
e36 sedan m40 91r i mnóstwo innych ;)
teraz jest:
giant atx 950
jawa roadster 90 72r
e36 touring 1.8i m43 96r + sekwencja stag 300 (cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nie pali na wszystkie gary (uszczelka?) 318 M40
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 02:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e318
Kod silnika: m40b18
Garaż: Inowrocław
Witam. silnik nie chce palić na 3cylinder licząc od chłodnicy:( dziwi mnie to ,że jak pracuje na gazie pracuje tylko na 3 tłoki a na paliwie jest dużo lepiej równo i w ogóle fajnie świece są nowe , kable zapłonowe również kopułke wymieniłem i cewke zapłonową. ktoś wie dlaczego tak sie dzieje?iskra jest na tym 3 tłoku coś z powietrzem... silnik pracuje stabilnie 1000 obrotów ma ale chodzi jak ciągnik :( proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL