BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 kopci na biało
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147131
Witam mam problem zauważyłem ze silnik zaczął kopcić na biało na rozgrzanym silniku na zimnym wszystko normalnie tylko jak się dobrze zagrzeje to kopci. Oleju bierze ok. 1l na 10 tys. km płynu w chłodnicy tez nie ubywa. A może to wina wywalonego katalizatora i zostawienie samej puszki w której zbiera się woda która paruje po rozgrzaniu się wydechu. Może to głupie ale sam już nie wiem. Pomóżcie :zalamany:

_________________
ZOBACZ MOJEGO SEDANA
Obrazek
NO RISK NO FUN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
teraz raczej nie powinno kopcić tak mocno. Może uszczelka pod głowicą poszła albo sama glowica pękła delikatnie. Założę się, że jednak woda Tobie będzie ubywać. Zrób trochę kilometrów i zajrzyj ponownie pod korek. Podejrzewam, że woda dostaje się do komory spalania i stąd para.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147131
Tylko dlaczego kopci jak sie mocno zagrzeje. Bo jak jest wskazówka w pionie to nie zawsze kopci zaczyna dopiero jak trochę pojeżdżę. Jak by uszczelka to nie kopcił by od razu po odpaleniu?

_________________
ZOBACZ MOJEGO SEDANA
Obrazek
NO RISK NO FUN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 00:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
jak się silnik nagrzeje to głowica w pewnym stopiu zmienia swój rozmiar. Może wtedy poszerza się też delikatnie jakaś szpara/pęknięcie przez które moze lecieć woda. kolega miał przed tygodniem taki problem w M50B25. Głowica mu pękła i waliło wodę jedynie jak silnik byl nagrzany. Z tym że tak mocno, że aż mu zalewało cylinder i silnik się dławił.

Przy takiej wilgoci w powietrzu jaka jest teraz widać parę z wydechu, ale nie dużo. Mocno u Ciebie dymi?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147131
Trochę dymi (trochę za dużo) na wolnych obrotach jak go wkręcę na obroty i przytrzymam to przestaje

_________________
ZOBACZ MOJEGO SEDANA
Obrazek
NO RISK NO FUN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: sdfs
A ja mam takie pytanie jak kopci na biało bez gazu na zimnym silniku ? W m43 potem już nie. Może być to objaw jakiejś usterki ? Jaki powinien być normalny kolor spalin ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nowy napisał(a):
A ja mam takie pytanie jak kopci na biało bez gazu na zimnym silniku ? W m43 potem już nie. Może być to objaw jakiejś usterki ? Jaki powinien być normalny kolor spalin ?

W tej temperaturze i o tej porze roku jest to jak najbardziej prawidlowe zjawisko!!! Tak wiec spoko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL