BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
Witam wszystkich forumowiczów ponieważ dopiero założyłem konto na tym forum :D sporo swojego czasu zainwestowałem w moją e34 dlatego nie chce jej sprzedawać, a jakoś naprawić ponieważ kilka dni temu jak jechałem do pracy zaczęła mi bardzo nierówno pracować i obroty spadły do 500obr/min gdy otworzyłem maske stwierdziłem że pali tylko na 4tłoki tzn - 3,4,5,6 a pierwsze dwa nie działają i dlatego paliwko znajduje się na kolektorze od tych dwóch tłoków. więc kupiłem komplet nowych świec, po zamontowaniu problem nie ustał - z kumplem mechanikiem stwierdziliśmy że pierwszym tłoku praktycznie ciśnienia nie ma bo zawór się nie domyka i dlatego tak "klekota" ogólnie - silnik pracuje nierówno, dużo pali, bardzo klekota (tak jak by kichała) i jest odczuwalny duży spadek mocy.
moje pytanie brzmi co może być przyczyną tego? będe musiał wymienić wszystkie zawory? i jeśli ktoś się orientuje co trzeba będzie wymienić i ile to będzie kosztować to prosze o pomoc :) z góry dzięki, pozdrawiam :cool:
bmw - 525
rok - 1990
silnik - 2,5 benzyna 194km

http://img140.imageshack.us/i/zdjcie0053l.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 09:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego, a skąd ta pewność, że to zawory się nie domykają?
może poszła uszczelka między 1 a 2 cylindrem i stąd brak ciśnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
też tak mogło być.. nie znam się na tym i dlatego proszę Was forumowiczów o jakąś diagnozę choć wiem, że to trudne na odległość... ponieważ z tego co się już orientowałem - gdyby poszły mi zawory to jednak troche kasy trzeba byłoby wywalić w planowanie głowicy, kupno zaworów itp... a jeśli by to poszła tylko uszczelka to jeśli dobrze rozumiem, kupno uszczelki (70zł) i to wszystko prawda? ona tak dziwnie kicha a jak jadąc docisne bardziej pedał gazu do podłogi to tak jak by przerywała dlatego sam już nie wiem co mogło się posypać... w końcu ma przejechane staruszka 390tys i to nic dziwnego że coś w końcu nie wytrzymało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 10:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba zmierzyć kompresję i jeżeli faktycznie brak ciśnienia, to głowica do zdjęcia i będzie widać co jest
głowicę trzeba oddać do planowania przed wymianą uszczelki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
nie orientujesz sie może ile planowanie głowicy do tego bmw? bo jak też silnik sie rozgrzeje przyjade do domu otworze maske to ulatuje taki dym z okolic właśnie 1lub 2 tłoka tak od spodu tej plastykowej listwy i nie wiem czy to z tego powodu że tam jest kolektor i może do niego wywalać paliwo które pod wpływem temp. sie dymi czy jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 11:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
niestety nie wiem,ale ogólnie radzę zakończyć jazdy i naprawić silnik,bo te koszty mogą sporo wzrosnąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
tzn jak sporo wzrosnąć? mi mechanik powiedział żebym jeździł wolno i nie kręcił do dużych obrotów i tak jeżdżę... bo narazie nie mam tyle kasy żeby to naprawić a części ze szrotów raczej tam sie nie wrzuci tylko trzeba nowe kupić, a co może się jeszcze posypać od takiej jazdy właśnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 14:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Wujek123123 napisał(a):
mi mechanik powiedział żebym jeździł wolno i nie kręcił do dużych obrotów i tak jeżdżę.

kiedyś pewna babcia radziła pilotowi ,aby latał nisko i wolno
ale to nie jest dobra rada
silnik ma pracować na 6 cylindrach a nie czterech
trzeba zlokalizować usterkę i naprawić
osobiście radzę na ten czas,przesiąść się np. na rower-tanio i zdrowo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
ale ja jestem ochroniarzem i mam do roboty 30km w jedną str. więc będe musiał to jak najszybciej zlokalizować i naprawić a narazie jakoś zmotam może fordzine od brata ;] ale dzięki za rade stary :super: szkoda auta, już tyle mi wysłużyło że przyda jej się remont


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 17:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Na poczatek musisz sciagnac glowice, kosz to nie tylko uszczelka ale tez uszczelniacze zaworow, uszczelki obydwu kolektorow, sruby. Nie warto brac najtanszych. Do tego planowanie i sprawdzanie szczelnosci.

Jesli to zawory to wymien te ktore sa uszkodzone. Nie polecam polsrodkow. Skapy dwa razy traci. Ewentualnie wymiana silnika, ale to tez w warsztacie ktory ma juz doswiadczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
ale od razu wymieniać silnik gdy pewnie zjebały się zawory na 1 lub też 2 tłoku??? troche hard corem mi zajeżdża ;] czyli moge wymienić tylko te zawory które są uszkodzone, nie musze wymieniać od razu wszystkich? :) i jeszcze takie małe pytanko, ile mniej więcej nie oczekuje szczegółów cenowych mogła by mnie ta naprawa pociągnąc po kieszeni? bo zależy mi na samochodzie jak najszybciej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Zrobienie głowicy tj. sprawdzenie szczelności + wymiana uszczelniaczy zaworowych + planowanie głowicy to wydatek ok 1000zł do tego dojdzie robocizna czyli demontaż i montaż

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 01:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak ja pytalem o uszczelke w TDS to w 1000zl mialo sie zamknac z robota, oczywiscie ja kupowalem wszystkie spomiane graty, wiec nie bylo opcji zeby np mechanik uzyl starych śrub. Mysle ze tutaj cena powinna byc podobna, tyle ze zwykle przy takich zabawach zmienia sie olej z filtrem i plyn chlodniczy a zawsze jest szansa ze cos bezie jeszcze przy okazji do zrobienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
mam nadzieje że w 1000zł sie zamkne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
panowie jeszcze jedno takie pytanko, jak znalazłem kompletny silnik + komputer od bmw e34 - V8 3.0 benzyna to pasowałby do mojej jak by przekładke chcieć zrobić? bo taki silnik 1400zł więc nie wiem czy by sie nie opłacało go bardziej ;) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Do wymiany rowniez skrzynia biegow a co za tym idzie wał napędowy i most cały osprzęt penie i chłodnice.Nie wiem czy i mocowanie silnika nie jest inne koszt takiego swapa na v8 to okolo 3tys zł raczej ci sie to nie opłaci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
no to zostaje przy naprawie starego, dzięki za post :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
I pamiętaj iż silnik musi być pewny bo skąd wiesz iż nie trafisz silnika który pochodzi chwilę i będzie trzeba go wyremontować ? Zrób lepiej swój silnik a będziesz wiedział dobrze co masz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] 525i - M50B25 problem z silnikiem
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 525i
Kod silnika: m50b25
no też fakt bo nigdy problemów z silnikiem nie miałem jedyne co to wiadomo alternator czy rozrusznik, sprzęgło a serce zawsze miała zdrowe i mocne :) ale ostatnimi czasy gdy właśnie zaczęła tak nawalać to dużo mi paliła bo około 15l na 100km czy to też jest właśnie dzieki temu że te zaworki mi pewnie poszły? bo przedtem spalanie było w granicach 8-10l na 100km ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL