BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 11:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
u mnie zmiany bodajze 10w40> 5w30 tu juz klepalo> 5w30 tu tez jak diesel> plukanka LM(ta drozsza)+0w40+filtry MANN. Szklanki ucichly nawet przy minusowych temperaturach.Czesem wylaczam radio bo nie jestem pewien czy silnik chodzi :super: Oficjalny przebieg ponad 200k.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
cav87 napisał(a):
u mnie zmiany bodajze 10w40> 5w30 tu juz klepalo> 5w30 tu tez jak diesel> plukanka LM(ta drozsza)+0w40+filtry MANN. Szklanki ucichly nawet przy minusowych temperaturach.Czesem wylaczam radio bo nie jestem pewien czy silnik chodzi :super: Oficjalny przebieg ponad 200k.


Kolegi napisz marki olejów bo takie info to psu na bude.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 16:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ja tez skutecznei uciszylem szklanki

juz sie nie odezwa

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 16:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ułaaa :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
cav87 napisał(a):
u mnie zmiany bodajze 10w40> 5w30 tu juz klepalo> 5w30 tu tez jak diesel> plukanka LM(ta drozsza)+0w40+filtry MANN. Szklanki ucichly nawet przy minusowych temperaturach....


Co to znaczy?
Że niby zaraz po odpaleniu w bardzo niskiej temp. zewetrznej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Bobby Vintage napisał(a):
cav87 napisał(a):
u mnie zmiany bodajze 10w40> 5w30 tu juz klepalo> 5w30 tu tez jak diesel> plukanka LM(ta drozsza)+0w40+filtry MANN. Szklanki ucichly nawet przy minusowych temperaturach.Czesem wylaczam radio bo nie jestem pewien czy silnik chodzi :super: Oficjalny przebieg ponad 200k.


Kolegi napisz marki olejów bo takie info to psu na bude.


10w nie mam pojecia,5w30 castrol edge, 0w40 edge sport z niemiec.
Mariusz325, zgadza sie odpalam rano na mrozie i jest cichutko-wczesniej do zagrzania traktor!

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 23:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
cav87 napisał(a):
0w40 edge sport z niemiec

tylko nie mow, ze z allegro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 09:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
asc napisał(a):
cav87 napisał(a):
0w40 edge sport z niemiec

tylko nie mow, ze z allegro


Dusseldorf. Dobrze ze kumple wracajado domu na swieta:)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 60
Lokalizacja: DSW - Świdnica
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50TUB25
Nooooo nareszcie dotrwałem do końca :padam: Ciężka lektura ten temat :luka:

Bobby Vintage napisał(a):
No więc czytając wiele pochlebnych opinii na temat olejów Millers`a postanowiłem spróbować z ich XFS 5W40

Już myślałem że nikt się nie zainteresuje Millers'em. W całym temacie było parę razy wspomniane o tej marce i już myślałem Bobby że będę pierwszy który wypróbuje ten olej.
Aaaale no cóż byłeś pierwszy :zalamany:

Silnik M50B25TU niecałe 261k km przejechane (szczerze uważam że jest koło 290-300), obecny olej to Millers Oils Trident 10W-40.
Przy wymianie mam zamiar zrobić płukanke Wynn's, Millers Oils lub Valvoline (Jakoś najbardziej przemawia do mnie Wynn's, choć zastanawiam się też nad Millersem).
Oleje nad jakimi sie zastanawiam to: Valvoline VR1 5w-50 lub MaxLife Synthetic Oil 5w-40, Millers Oils XFS 5w-50 lub 5w-40 (Którego Bobby odradza).
Do tego filtr Hengst. Zabieg bez ceramizera, chce zobaczyc jak silnik będzie pracował przy lepszym oleju bez dodatków. Przy obecnym silnik nie chodzi źle (zaworki pogrywają, ale bez tragedii), zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Od momentu wymiany bez ubytku.
Wymieniany był kompletny rozrząd, a wraz z nim uszczelki i simeringi.
:piwo: To co Panowie proponujecie?

_________________
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiProfesjonalne Usługi Remontowo-Wykończenioweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Działalność na terenie województwa Dolnośląskiego oraz Śląskiego
Telefon kontaktowy: 692 30 37 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 15:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Mmmancio napisał(a):
Już myślałem że nikt się nie zainteresuje Millers'em. W całym temacie było parę razy wspomniane o tej marce i już myślałem Bobby że będę pierwszy który wypróbuje ten olej.

U mnie w dwóch autach jest Miller's (520i m52b20 -> XFS 5W40, m52b28 -> XFS 5W50) i powodów do narzekań nie mam.
Co do płukanek - Miller's jest o tyle dobra, że jest na bazie ropy naftowej, a nie na bazie rozpuszczalników (uszczelki!). O Wynn's też czytałem dobre opinie.

Następny też będzie Miller's.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 17:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
maaaad napisał(a):
Co do płukanek - Miller's jest o tyle dobra, że jest na bazie ropy naftowej, a nie na bazie rozpuszczalników (uszczelki!).
Skąd masz takie info? Pytam z ciekawości bo nie wiem jak jest w przypadku płukanki LM i chciałbym to jakoś sprawdzić.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 17:59 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A wyczytałem gdzieś w necie, m. in. na racingforum, jak szukałem płukanki dla siebie.

LM też jest chyba na bazie ropy:
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... t_sku=2427 (sekcja 3.2)

PS. Małe sprostowanie - płukanka Miller's jest na bazie olejowej, z dodatkiem detergentów, LM jest na bazie nafty. Która lepsza - nie mam pojęcia, obie powinny się łagodnie obchodzić z uszczelkami.

Teoretycznie przewaga płukanki Millersa polega własnie na wysokiej temperaturze zapłonu - 200 stopni, w porównaniu z LM, u której temperatura ta wynosi 60.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 60
Lokalizacja: DSW - Świdnica
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50TUB25
Bobby Vintage napisał(a):
Kiszka, nie polecam tego oleju za to Motula tak.
Silnik M52B28.

maaaad napisał(a):
U mnie w dwóch autach jest Miller's (520i m52b20 -> XFS 5W40, m52b28 -> XFS 5W50) i powodów do narzekań nie mam.

No to jest właśnie to, że jeden olej w kilku przypadkach może różnie współgrać - albo i też nie :/
I raczej w moim przypadku o wyborze zadecyduje już cena, chodź chciałbym sprawdzić XFS 5w-50, zwłaszcza że jeżdżę obecnie na Millers'ie
maaaad napisał(a):
PS. Małe sprostowanie - płukanka Miller's jest na bazie olejowej, z dodatkiem detergentów, LM jest na bazie nafty. Która lepsza - nie mam pojęcia, obie powinny się łagodnie obchodzić z uszczelkami.
Teoretycznie przewaga płukanki Millersa polega własnie na wysokiej temperaturze zapłonu - 200 stopni, w porównaniu z LM, u której temperatura ta wynosi 60.

No to do mycia garów będzie Millers :luka:

_________________
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiProfesjonalne Usługi Remontowo-Wykończenioweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Działalność na terenie województwa Dolnośląskiego oraz Śląskiego
Telefon kontaktowy: 692 30 37 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 20:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Co do efektów działania płukanki to już naprawdę ciężkie do ocenienia... Trzeba by przynajmniej dekiel zdejmować po takiej akcji żeby zajrzeć do środka jak sobie poradziła z nagarem.

Mmmancio może u Maaada ten olej wypada dobrze bo popychacze są w lepszym stanie niż u mnie. Klepie teraz z rana cały czas a na dworze mamy ciepło :/

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 60
Lokalizacja: DSW - Świdnica
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50TUB25
Bobby Vintage napisał(a):
Mmmancio może u Maaada ten olej wypada dobrze bo popychacze są w lepszym stanie niż u mnie. Klepie teraz z rana cały czas a na dworze mamy ciepło

No właśnie :/ Temat uważam za jak najbardziej trafny. Ale czytając go niestety dochodzi się do wniosku, że pożądany efekt uzyskany przez dobry olej,
płukanie a nawet ceramizer to w 1/3 łód szczęścia. Bo tak naprawdę wszystko zależy od tego jak bardzo kapryśne będzie Serducho naszego wozu :chytry:
W temacie można wyczytać opinie osób robiących operacje na zaniedbanych jednostkach (przez ArCy MiNeRaLiStÓw), jak i osób z "teoretycznie" zadbanymi. Jednostki male i duże, oleje
z najwyższych i tych "niby" niższych półek. Różne efekty po różnym czasie użytkowania.
Ale jedną rzecz zdołaliśmy wszyscy ustalić. Wielu ludzi(pasjonatów), po wielu kłótniach i sporach, przez K...A grubo ponad rok czasu.

Że jaką płukankę nie wlejesz to zawsze wyleci czarne mazidło :super:

_________________
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiProfesjonalne Usługi Remontowo-Wykończenioweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Działalność na terenie województwa Dolnośląskiego oraz Śląskiego
Telefon kontaktowy: 692 30 37 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Myślę, że sprawa problemów z popychaczami jest banalnie oczywista
- albo ktoś ma pozapychane kanały olejowe i wtedy dobre płukanie,
i zastosowanie właściwego oleju załatwi sprawę,
- albo popychacze są już zużyte, mają zbyt duże luzy,
a wtedy jedynym ratunkiem jest ich wymiana.
W drugim przypadku, przy niewielkim zużyciu,
niektórym pomaga zastosowanie olejów sportowych, typu 10w60.
Jedno jest pewne - dobry olej to podstawa,
prawdziwy syntetyk, oczywiście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 60
Lokalizacja: DSW - Świdnica
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50TUB25
Mariusz325 napisał(a):
Jedno jest pewne - dobry olej to podstawa,
prawdziwy syntetyk, oczywiście.

2x :ok:

nie spamujemy, bo leca osty :zabawa:
ad/hd

_________________
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiProfesjonalne Usługi Remontowo-Wykończenioweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Działalność na terenie województwa Dolnośląskiego oraz Śląskiego
Telefon kontaktowy: 692 30 37 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 12:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Wczoraj po ostrej jeździe zaczęło mi coś mocno klepać :( Słyszane wyraźnie z kabiny i stojąc przy przednim kole, od przodu normalny dźwięki silnika zagłusza. Rozumie że to popychacze? Wcześniej miałem shell helix 10w40 i czegoś takiego nie było, obecnie valvoline syn power 5w40... Niby to prawie normalne w tym silniku z tego co czytałem ale wcześniej tego nie było, chociaż znowu po szybszej jeździe silnik bardzo głośno chodził. Teraz wyraźnie ciszej ale znowu to klepanie, które mnie strasznie wku... :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
Bobby Vintage napisał(a):
Co do efektów działania płukanki to już naprawdę ciężkie do ocenienia...

Mmmancio napisał(a):
Że jaką płukankę nie wlejesz to zawsze wyleci czarne mazidło


Mi się udało sprawdzić efekt, jak zmieniałem olej po ... 300 km przebiegu (powód to osobna historia ...). Od 7 lat i ok. 96 tys. przebiegu był zalewany w silniku benzynowym olej 10w40 (Castrol Magnatec przez ostatnie 3 lata). Przed wymianą zrobiłem kleksa z bagnetu na czystą szmatkę, potem płukanka Motula i drugi kleks porównawczy.. Był wyraźnie ciemniejszy. Potem wlałem Mobil1 0w40 i tak płuczę już resztki nagaru tym Mobilem przez 2000 km. Jest już czarny, więc na wiosnę zmiana.

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 10:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 46
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
u mnie klepalo w 2.8 jakis czas temu.poszedlem na skroty i wymianilem walki i popychacze na nowe.wlalem wtedy millersa i bylo jakos tak glosno wiec po jakims czesie zmienilem na edge 0w-40.pojezdzilem troche pozniej zdjelismy pokrywe i :szok: maz .wyplukalem silnik wynss wlalem wtedy chyba LM 4100 i wyrazniej ciszej i bez klepania.niedawno zmienilem na royal purple i musze powiedziec jestem pod wrazeniem.swiss watch.cichutko nawet jak sie temperatura na minusie.jak silnik jest cieply jest jeszcze lepiej.teraz co 2 wymiane plucze silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL