BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
hmmm, może jakiś porządny mineralny ? Total quartz, millers ? W końcu nie każdy minerał to gówno.

Przez syntetyk mam teraz klepiące popychacze i pocącą się uszczelkę wokół miski olejowej. Same straty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
W tej chwili mam średniej klasy mineralny, chyba mobil. Nawet nie pamiętam co lałem, szybko po zakupie zrobiłem serwis bo sprzedający to zaniedbał. Moge kupić 49 zł 4l Mobil 10w40 ale on chyba też średni. Sam już nie wiem w co się pchać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 01:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Dobierz sobie z Texaco:
http://texacopolska.pl/dobierz-olej.html
Myślę, że nie zaszkodzi Twojemu silnikowi HAVOLINE EXTRA 10W-40.
To są dobre oleje, dobrej firmy. Wyciszają, uszczelniają i niezbyt wypłukują "uszczelnienia" w postaci nagaru-a o to się boisz.
Tylko jest jedna sprawa - do końca nie wiem czy to na 1 vanosie ten silnik czy na dwóch-"tu"? w symbolu silnika.
I nie wpadaj w depresję :ok:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 12:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
A teraz pytanie z innej beczki. Wszyscy polecają olej Motul 5w40.
Gdzie kupujecie Olej Motul x-cess 5w40?
U mnie w okolicy jak jest to drogo i nie wiadomo czy będzie oryginalny.
Wiem w intercars jest pewny ale cena powala 220 zł za 5l. A zniżek brak.
Na allegro pełno podróbek.

Szukając po sieci (forum a3-club, leonclub.pl, vw-passat.pl) natknąłem się na sklep PRO-CHOICE ze Szczecina.
Jest dużo pochlebnych opinii na temat sprzedawcy.
Dla pewności napisałem do motul.de.
Oto jaką otrzymałem odpowiedź:
"Pro-Choice nie jest oficjalnym importerem produktow Motul, ale znam ta firme oraz jej zrodlo zaopatrzenia i moge ja Panu polecic jako sprawdzonego sprzedawce."

Czy ktoś może kupował od nich Motul?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2012, 12:34 przez kkkkamil26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Robertoez mam m50b20 na jednym vanosie
dobrało mi:
Option 1 HAVOLINE EXTRA 10W-40 (a, b, c) 6.5
Option 2 HAVOLINE ULTRA 5W-40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 12:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kkkkamil26, 2 s. szukania w google:
http://www.motul.com/pl/pl/resellers?ut ... mit=Search
Ludzie chwalą sobie jeszcze oil-land.pl

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 15:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Przegladalem strone Motula i dystrybutorow w Wawie wczesniej. Ciekawy jestem, gdzie kupuja uzytkownicy w sieci. O Oil-land juz slysze kolejna dobra opinie.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 16:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
pdasiek
To ja bym wlał opcję 1 i przygotowywał się na opcję 2.
Opcja 1 w charakterze delikatnej płukanki(ok. 500km), obserwowania tego jak się silnik zachowuje i przygotowania pod opcję 2.
Można też zacząć od Motul-a 6100 Synergie+ 10W-40 i skończyć na Motul-u 8100 X-cess 5W-40.
Tylko motul, z tego co zauważyłem jakby troszkę lepiej płukał i silnik i kieszeń. Na motulu silnik ma znów "lepsze odejście"(byle czasem nie na szrot :rotfl: ).
Jak na 1000% trafisz na oryginał motula to raczej motul(dla mnie bezpieczniejszym wyjściem byłoby texaco).
Jako, że oryginalny motul jest bardzo poszukiwany(o czym świadczą wpisy Kolegów) to przypomina mi się ciągle "co by tu jeszcze spieprzyć Panowie?"-rozlewnicy i hurtownicy i inne takie... .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
AndrewP4 napisał(a):
hmmm, może jakiś porządny mineralny ? Total quartz, millers ? W końcu nie każdy minerał to gówno.


:rotfl:

AndrewP4 napisał(a):
Przez syntetyk mam teraz klepiące popychacze i pocącą się uszczelkę wokół miski olejowej. Same straty...


Tragedia...

kkkkamil26 napisał(a):
Przegladalem strone Motula i dystrybutorow w Wawie wczesniej. Ciekawy jestem, gdzie kupuja uzytkownicy w sieci. O Oil-land juz slysze kolejna dobra opinie.


W oilland zamawiam od jakiś dwóch lat już i paru innych forumowiczy. Dobre ceny, ludzie którzy potrafią doradzić w sprawie oleju i znają się na tym co sprzedają. Nawet jutro zamawiam od nich kolejną paczkę :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Cytuj:
pdasiek
To ja bym wlał opcję 1 i przygotowywał się na opcję 2.
Opcja 1 w charakterze delikatnej płukanki(ok. 500km),

To może jak mam sprawdzić jak mi silnik będzie chodził na półsyntetyku to kupie jakiś taniej klasy półsysntetyk (promocja w tesco 49 zł za LOTOS 10w40) i jak będzie ok to go zmienię po jakiś 4-5 tysiącach?
Czy kupić normalny, polecany półsyntetyk (np Texaco) i jeździć normalnie z 10.000 i wymienić.
Ten texaco jest w miarę tanim olejem z tego co patrzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
M40, przebieg nie zliczony, silnik nigdy nie rozpołowiony jedynie uszczelniacz na wale wymieniony i uszczelka podstawy filtra nowa. Auto w moich rękach oliwę ma co roku (~10kkm), pierwszy był Motul 10W40, potem Valvoline MaxLife 10W40, nastepnie LiquiMoly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40, teraz od 1kkm Motul X-Cess 5W40. Jak narazie nic nie cieknie, silnik kręci do odcinki, 3 ostatnie wymiany były z płukanką ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 19:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
pdasiek
Specjalnie radzę kolejno pół, później pełny(pewnie i tak typu "hc") tej samej firmy.
Firmy dodają podobnych lub tych samych dodatków do swoich różnych wyrobów, korzystają z tych samych baz i źródeł.
Nie jest to oczywiście koniecznością, tylko uważam że jak zacząć półsyntetyk danej firmy-to wlać pełny tej samej firmy i odwrotnie.
I zgrzeszę i pewnie kogoś wkurzę: "bój się Boga" lać lotosa. To już o wiele pewniej K-Classic 10W-40 z Kauflandu. Olej ten produkuje http://poweroil.de/, który najprawdopodobniej wspólpracuje z http://www.mitan-oil.de/.
Zrobiłem na nim kilka tyś. km.- i wg mnie jest o wiele lepszy od "polskiego mobila" 10W-40.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 15:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
no i wybór padnie prawdopodobnie na Castrol 10w60, po konsultacjach ze znajomym co siedzi w olejach ponad dekadę, walnął mi esej że 15w40 do BMW to najgorsze zło i w tej chwili jedyne sensowne wyjście to 10w60 jeśli autko przejeździło troszkę na minerale.
Jak wymienie (pewnie w okresie świątecznym) to napiszę jak się to sprawuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 15:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Jako ciekawostke napisze ze obecnie w ofercie marketu Netto jest płukanka do silnika LM za 19.99zł :)

Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 15:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
płukanki nie będzie, przynajmniej w moim wypadku. Kurde drogi ten olej, ale jakoś obawiam się przejścia z 15w40 na 10w40. Poczytałem troszkę na niemieckich stronach to sporo jeździ na 10w60 i często właśnie zmieniają z 15w40 na 10w60 i polecają tą zmianę. Chyba za dużo myślę i mam za dużo obaw. Trzeba kupić zalać i tyle :) za rok najwyżej rozpatrzę zmianę na 10w40 :) o ile będzie autko w moich rękach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 15:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Troszkę przesadzisz, ale "jak stryjenka woli". Na pewno jest to lepsze od minerała 15W40.
Jeżeli będziesz kupował Castrola 10W60, to szukaj Castrol Edge Sport 10W60 lub Castrol Edge FST 10W60.
One mają teoretycznie najlepszą pompowalność i najmniejszą lepkość w niskich temperaturach(spośród serii Castrol 10W60).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 16:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Ah, normalny człowiek by już 5x zmienił, ja zawsze muszę 100x coś przemyśleć... wg Ciebie RobertTOEZ zmieniać na polecane wcześniej 10w40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 16:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
W tym cały problem, trudno jednoznacznie powiedzieć-"rób tak i już".
Wcześniej obawiałeś się przejść z minerała na półsynteyk, teraz znów decyzja z minerała bezpośrednio na pełny syntetyk.
Jak zalejesz Castrola 10W60, to przy większych mrozach po możliwym ciężkim odpaleniu będziesz musiał chyba liczyć do 100 zanim powoli zaczniesz ruszać i dłuugo rozgrzewać silnik żeby taki olej w warunkach zimowych odpowiednio był rozprowadzany po całym silniku i stawiał możliwie małe opory. Próbowałem jeździć na takim w lecie i dopóki nie zrobiłem kilka km to czułem jakbym jechał przynajmniej we trzy osoby(obciążenie).
Na nienagrzanym silniku, gdy chwilę postałem na wjeździe do garażu(wjazd jest nachylony-cofam do garażu), to zapalała mi się kontrolka niskiego poziomu oleju-wlane było 6l castrola 10W60. Gdy dolałem jeszcze 0,5l-niby na max. to przestały mi się takie numery robić.
Olej ten po prostu, gdy nie jest dobrze nagrzany to powoli spływa do miski. Na żadnym innym konrolka się nie zapalała. Od minerała, poprzez x olejów(m.in. mobil 1 5W50). Dwa razy próbowałem-między innymi olejami i takie "kwiatki" były tylko na tym oleju.
Na pewno nie była to wina czujnika-miskę w międzyczasie zdejmowałem i wszystko płukałem.
W zimie ja bym na pewno nie nalał tego oleju.
Nie ma mądrych, dopóki nie zaczniesz to nie będziesz wiedział z czym masz do czynienia.
Castrol 10W60 ma podobne własciwości przy -20C co półsyntetyk, ale może znów dłużej schodzić z jego "nagrzaniem"-ze względu na jego "sportowy charakter".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 17:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Może zapytam tak: który jest rzadszy i może spowodować ewentualne "wypłukanie" nagaru itp.
Często jeżdże krótkie odcinki po 3-4km to ten 10w60 się zupełnie nie sprawdzi.
A auta też nie katuje, jeżdżę normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 18:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
"Rzadkość", czy gęstość oleju nie wypłukuje i nie czyści. To dodatki zawarte w nim "czyszczą". To, że olej jest "rzadszy" to może tylko pomóc takiemu czyścicielowi dotrzeć np. do rowków na pierścienie w tłokach i albo polepszyć pracę pierścieni(zapieczonych) albo wypłukać nagar i gdy rowki i pierścienie są "wyklepane", to wtedy zaczną puszczać kompresję.
Zaryzykuj i wlej mu w końcu Motul 6100 Synergie+ 10W40-on ma dobre parametry i dopuszczenia i założ filtr Manna.
Ważne żeby to był olej oryginalny. Żeby nic nie wypłukało, to trzeba by wlać samą bazę olejową.
Przeczytaj wcześniej:
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Bo inaczej to trudno tu pisać o "rzadkości" oleju ;) .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL