BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2013, 14:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Odnośnie popychaczy, to znajomy kupił auto z silnikiem m52b28 który rzekomo pędzony na mobil 1 10W40 (tak tak ten kochany przez wielu użytkowników bmw olej z 18nastego tłoczenia..) zrobił po kupnie na nim może z 300km, po czym zaczęła walić szklanka/i w ilości max kilku szt...nie po odpaleniu, a w czasie pracy silnika ciepły/zimny non-stop cyk cyk cyk cyk cyk...normalnie kaplica pomyśleliśmy... :niepewny: Niedługo myśląc zakupił płukankę LM i olej millers 5w40 nie pamiętam dokładnie który z nazwy do tego filtr mann...przepłukał zgodnie z instrukcją zalał millers'a i co?! CISZA! do tej pory a minął już kwartał.... :super:

PS silnik się nie rozszczelnił nadal i pewnie już tego nie zrobi (zgodnie z mitem pseudo expertów obecnym również na tym forum...) a auto jak jest rozgrzane to jest dobrze pędzone w trybie SPORT na automacie i czy ciepły, czy zimny jak pracuje nie słychać żadnego popychacza.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2013, 14:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Zakov328 napisał(a):
Do E90 325i wolelibyście Valvoline XLIII 5W-30 czy Motul X-clean 5W-30, a może 5W-40

Twój wybór. To są porównywalne, bardzo dobre oleje hydrokrakowane.

Spójrz jeszcze w kierunku 5W30/40 od Amsoila.

Kusy1976 napisał(a):
Przy okazji chciałem zapytać, czy któremuś z Was mechanik zalecił jazdę ze środkiem do płukania silnika wlanym w ilości 50%. Nigdzie nie słyszałem o takiej metodzie. Powodem jest podobno straszne zasyfienie i zanagarowanie silnika. Mechanik twierdzi, że mimo płukania silnik jest tak zabrudzony, że to jedyna metoda z oprócz rozbiórki i czyszczenia silnika. Mam tak jeździć jakieś 500 km i przyjechać na kolejną wymianę oleju i filtra.

Producenci tych płukanek twierdzą, że nie należy na tym jeździć czy zwiększać obrotów. 15 minut na wolnych obrotach i zlewasz - chociaż ktoś na forum płukał zdecydowanie dłużej więc musisz szukać postów i pytać kto bo nie pamietam. Mysle, że jak ktoś nie zrobił czegoś podobnego to nikt nie powie Ci co moze się stać jak zaczniesz na tym jeździć - ja bym na tym zdecydowanie NIE jeździł.

Jak masz na prawde jakis konkretny nagar w tym silniku to są inne płukanki niż takie 'lajtowe' LM,Millersa czy Motula. Chodzi o BG 109 to jest produkt srwisowy nie do kupienia na allegro ani żadnym sklpie bo idzie tylko do wyspecjalizowanych serwisów i warsztatów.

http://www.bgpoland.pl/compression-perf ... tion-p-590

Stosuje się to tak:
Płukankę leje się na gorący olej całą zawartość następnie uruchamia silnik na 15min. na biegu jałowym, po 15 min. bez wyłączania wsiadasz do auta i dajesz na 1300obr/m przez 15 min. po 15min. wysiaasz z auta i zostawiasz na 15 min. to daje w sumie 45min. ciągłej pracy i w 90% poprawia zużycie oleju odblokowywuje pierscienie więc jak masz jakiś węgiel osad to to oczyści. jak występuje zużycie mechaniczne pierscieni i silnik pobiera duze ilosco oleju to raczej zostanie jak jest.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 września 2013, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
!kuchar napisał(a):
To są porównywalne, bardzo dobre oleje hydrokrakowane.


A przypadkiem nie syntetyczne? :zdziwko:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 września 2013, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Nie. Są w technologi syntetycznej - hydrokraking. Pewnie ileś tam % bazy syntetycznej w sobie maja (no chyba, że sie coś zmieniło i nie ma informacjii o tym).

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 września 2013, 21:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No z tego co ja wiem, to x-clean są na bazie PAO. X-cess to hydrokraki.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 września 2013, 22:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Bardzo możliwe. Ogólnie producent o tym nie mówi więc ciężko takie informacje uzyskać. Na SR forum ktoś kiedys pokazywal nie tylko karty charakterystyk i wychodziło na to, ze Motule x-cess to hydrokrakowane oleje nic im nie umniejszając. Valvoline to samo.

Ja tam nic do tego nie mam. Sam leje Millersy od dawna ale nie używam auta w taki sposób, że musze miec super olej PAO na estrach do sportu, który się nie nadaje na codzien. Mam Millersa syntetyka bo też jest w bardzo dobrej cenie ale równie dobrze mogę wlewać HC od Motula czy Valvoline i różnicy zapewnie nie poczuje rzadnej chociaż na Millersie po wcześniejszej płukance doprowadziłem do tego, ze moje M54 zużywa bardzo mało oleju, gdzie na Valvo ubytki były większe (no ale to zasługa takze valvo, który ogarnął trochę nagaru oraz płukanki).

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 06:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ile Ci teraz wciąga? Zakupiłem płukankę valvo (przerabiałem już od millersa i motula) i mam zamiar w ten lub przyszły weekend puścić ja na godzinę a później zostawić auto na kilka godzin aż spłynie wszystko z silnika. Później zaleję tym Ravenolem i zobaczę jak się będzie sprawować :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
W trasie praktycznie nic oleju nie ubywa nawet jak jest sporo krecenia na 3 biegu. W mieście na 2kkm dolałem nie całe 300ml ale zależy od stylu jazdy. Raz specjalnie kręciłem sporo i jakoś nie chciało zniknąć nic bagnetu. Być może zależy od warunków i stylu jazdy bo czasem na 1kkm zniknie 200ml a ostatnio nie ubyło nic po mieście. Zobaczymy jak będzie...dla mnie może łykać 200ml na 1kkm i jest spoko bo więcej to już może być denerwujące jak ktoś dużo śmiga. Valvoline max life przed płukanką znikało więcej.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 15:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
!kuchar napisał(a):
Nie. Są w technologi syntetycznej - hydrokraking. Pewnie ileś tam % bazy syntetycznej w sobie maja (no chyba, że sie coś zmieniło i nie ma informacjii o tym).


Zważywszy, że na opakowaniu Motula X-clean 5W-30, przynajmniej w 2 miejscach widnieje napis "100% synthetic" pewnie coś się jednak zmieniło :P

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 16:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zważywszy na fakt, że na x-cess też jest taki napis, nie ma się co sugerować opakowaniem ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 16:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Ehh ci marketingowcy... :P

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 17:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Z tego co pamiętam, to Castrol "wywalczył" prawo do nazywania hydrokraka syntetykiem. A inni korzystają...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
Castrol nic nie wywalczył.W Niemczech są inne przepisy dotyczące oznaczeń olejów i jest wszystko czarno na białym.
Tak do poczytania http://www.motoroils.pl/dlaczego.html#zrodla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 19:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tu masz wyjaśnienie:
http://www.balancemotorsport.co.uk/imag ... 0v%202.pdf

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
Mówią że ze Specjalistami się nie polemizuje ale Twoje wyjaśnienie (mniemam w kwestii "wywalczenia" Castrola) nic nowego nie wnosi.Na rynku niemieckim oleje o nazwie "syntetic" = olej syntetyczny= hydrokrak = shc.Olej 100% syntetyczny= vollsyntetic.Takie wyjaśnienie jak podałeś,więcej lub mniej sponsorowane maja wszyscy producenci olejów,nikt nie chce być gorszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 września 2013, 23:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
"Therefore HYDROCRACKED (extra highly refined mineral stocks) can legally be defined as SYNTHETIC but not in
Germany.
"

Z tego wynika, że w Niemczech ta "samowolka" z oznaczeniami nie obowiązuje.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 01:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kobra21 napisał(a):
Mówią że ze Specjalistami się nie polemizuje

Ależ polemizuj, po to jest forum :) W linku masz po prostu wyjaśnione, dlaczego hydrokraki nazywane są pełnymi syntetykami, o tym toczyła się przez chwilę dyskusja - ni mniej, ni więcej.
Czy do nas trafiają (do oficjalnej dystrybucji) oleje z rynku niemieckiego - nie mam pojęcia.
A na przykładzie Motula widać, że oznaczenie "100% syntetic" nie zawsze oznacza pao.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 06:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Przejechałem kolejne 1500km na wakacjach, często autostrada 150-160km/h, a na bagnecie ubytków nadal brak :) (łacznie od wymiany 4500km) - 5w40 Valvo. Moim zdaniem Valvoline to świetny olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 36
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25tu
Witam jestem nowy :) Mam taki problem z moim bmw jest to model 523i. Problem polega na tym jak autem jadę bardziej agresywnie to na wolnych obrotach miga, świeci czerwona kontrolka od oleju po lekkim dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Auto to zrobiło 100tkm na oleju 10w40 castrol magnatec. Olej wymieniany co 10tyś. Przeczytałem wszystkie te strony bardzo polecacie aby przejść na 5w, ale ja się obawiam czy coś się nie stanie gdyż auto trochę km zrobiło na tym castrolu :mur:.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 12:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
ambience napisał(a):
Mam taki problem z moim bmw jest to model 523i. Problem polega na tym jak autem jadę bardziej agresywnie to na wolnych obrotach miga, świeci czerwona kontrolka od oleju po lekkim dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Auto to zrobiło 100tkm na oleju 10w40 castrol magnatec.


Nie chcę być złym prorokiem ale jeśli silnik nie trzyma ciśnienia oleju to zazwyczaj jest początek jego końca. Stawiam, że wymiana panewek i szlif wału mogłyby rozwiązać problem ciśnienia oleju.

Odnośnie olejów jeszcze - ponoć oleje o najszerszym zakresie lepkości jak np. 0W-40, 5W-50, 10W-60 zawsze są syntetyczne. Ciekawe... :23:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 13 września 2013, 14:43 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL