BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 36
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25tu
też myślę, że silnik się kończy :( trzeba będzie kupić z angli całe auto :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 12:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov328 napisał(a):
10W-60

Valvoline 10W60 jest półsyntetykiem.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Zakov328 napisał(a):
Odnośnie olejów jeszcze - ponoć oleje o najwyższym zakresie lepkości jak np. 0W-40, 5W-50, 10W-60 zawsze są syntetyczne. Ciekawe...

Nie zawsze.

Tak jak wyzej napisał maaaad, Valvo VR1 10W60 to olej półsyntetyczny (nie HC a półsyntetyk).

Zależy co kto przyjmuje za olej syntetyczny. Czy oleje na bazie PAO czy jednak hydrokraki też. Jeżeli uznać, że HC to też syntetyk to wtedy masz racje bo chyba wszystkie 0W, 5W to oleje syntetyczne a tak naprawde nie wiele jest olei prawdziwie syntetycznych (PAO) o tej lepkośći - natomiast są takie i bez problemu można je kupić.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 14:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Nie chodzi o to czy mam rację czy też nie, gdyż nie ja postawiłem taką hipotezę. O ile mnie pamięć nie myli takie stwierdzenie odnośnie zależności zakresu lepkości, względem jakości bazy olejowej było zamieszczone w jednym artykule o olejach silnikowych, który swego czasu był bardzo popularny w sieci.

Niemniej jednak postanowiłem zweryfikować te (i nie tylko te) informacje w bardzo prosty sposób - wyszukałem omawiane oleje na niemieckim E-bay'u i okazuje się, że Mobil1 0W-40 jest opisany jako SHC Synthese (hydrokrakowany, w Polsce opisany jako Fully Synthetic), ale już Mobil1 5W-50 to Fully Synthetic w co akurat jestem w stanie uwierzyć. No cóż, widocznie od czasu napisania artykułu trochę się pozmieniało w przemyśle petrochemicznym. Krótko mówiąc mamy chyba coraz więcej olejów HC :D

Idąc dalej tym tropem wyszukałem również omawiane wcześniej oleje Motul i jak się okazuje również w Niemczech, zarówno X-clean jak i X-cess są opisane jako 100% Synthetic. Od razu mówię, iż podobnie jak kolega wyżej nie śmiem dyskutować ze specjalistami z tego forum, jednak logika nakazuje nie polemizować również z niemieckim prawem, które to zakazuje nazywania syntetycznymi olejów, które syntetyczne nie są... :niepewny:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 15:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov328 napisał(a):
Od razu mówię, iż podobnie jak kolega wyżej nie śmiem dyskutować ze specjalistami z tego forum

I słusznie 8) :rotfl:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 13 września 2013, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
maaaad napisał(a):
Czy do nas trafiają (do oficjalnej dystrybucji) oleje z rynku niemieckiego - nie mam pojęcia.


Mobil na krajowy rynek jest produkowany w Polsce,na zachodni w Belgii a co z resztą ciężko powiedzieć.
Niestety prawdziwe oleje syntetyczne wymierają jak dinozaury,coraz więcej będą nas raczyć hydrokrakami,ekologia jest ważniejsza co nie zawsze idzie w parze z dobrą ochrona silnika.
Ps. ja śmigam na LM 0W 40 synthoil energy ll98 jak dla mnie bajka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 28 października 2013, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: M54b30
Witam kolegow
chodzi mi o to ze chce zmienic olej w swoim samochodzie ,mam zalany olej polsyntetyk mobil 2000 10w 40 chcialem zmienic na motula lub valvoline i tez na 10w 40 ale po przeczytaniu kilka artykulow i stron teraz sie waham czy nie zmienic na syntnetyk 5w30lub 40.napisze ze nie bierze oleju i wymieniam co 10tys. i teraz moje pytanie czy robic plukanke czy nie, przed takim przejsciem na syntetyk czy pozostac na polsyntetyku :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 28 października 2013, 17:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
płukanka i syntetyk

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 28 października 2013, 18:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Wypowiadałem się na innych forach, to powiem i tu: nie wiedziałem co było wcześniej lane do mojego nowo zakupionego E39 M52B28 z przebiegiem 410 tyś km na budziku. Zrobiłem płukankę i zalałem pełen syntetyk 5W40. Zrobiłem już 1,5 tyś km i nie ma żadnych wycieków, nie zjadł ani grama oleju i przestał całkowicie dzwonić przy zimnym rozruchu, co wcześniej mu się zdarzało na 2 sek.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 6 listopada 2013, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: e36 1.6
Kod silnika: m43
Witam,
Na początku chciałem zaznaczyć ze od kilku dni czytam poruszany tu temat i zapoznałem si z informacjami zawartami we wszystkich 61 stronach.
Do sedna u mnie problem tkwi w tym iż stukanie słychać a raczej od kilku dni napierd... zdrowo tylko na ciepłym silniku w okolicach listwy wtryskowej. Autko w lipcu przyprowadziłem z Niemiec pełna książka serwisowa 16 0tys. przebiegu. Olej poprzednio lany to LM 10w-40 miesiąc temu nie świadom informacji które znalazłem tu kupiłem najzwyczajniej w swiecie castrol 10w40 magnatec na promocji niestety w markecie i po przejechaniu 3 tys km delikatnie zaczeło pukac na poczatku tylko na cieplym silniku i niskich obrotach. Później ustało na tydzien po czym od 5 dni symfonia wróciła gra 2 sek na zimnym i pożniej napier... bo cykaiem tego nie nazwę na ciepłym silniku. Dzwiek jest naprawde bardzo głośny jak stary disel.
Chciałbym sie dowiedzieć czy zmiana na inny olej cos zmieni jesli stuka na ciepłym do tej pory z tego co przeczytałem płukanka i zmiana na pełen syntetyk pomagała przy cykaniu które bylo na zimnych silnikach zanim zlapaly temp.
Autko o którym pisze compact e36 m 43 1.6 1998r

Zastanawiam się czy podczas długiego weekndu nie zdjąć pokrywy zaworów tylko od czego zacząć i na czym się skupić by zlokalizować wadę.
Znajomy ma rozbity identyczny model z tym samym silnikiem jesli jest cos co radzicie zamienić i sprawdzic to prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 00:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Zdejmij pokrywę i sprawdź. Jakby było dużo syfu to w miarę mozliwości usuń. Jak się coś pieprzy to tylko robota lub podmiana. Jak chcesz to zrób płukankę i wlej mu jakiś olej.
Przejściowo radzę 10W40 w czerwonych plastikach z Kauflandu. Jest lepszy od polskiego kłasrola, młobila i innych czołowych firm oliwiarskich będących w czołówce zarówno w podrabianiu jak i w końcowych miejscach pod względem jakości na wschód od niemieckiej granicy.
Jeśli będzie poprawa to się zastanowisz co dalej.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 07:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
j.w z tym, że ja bym powiedział, że powinieneś zrobić płukanie silnika, zalać czysty olej pojeździć, z tysiąc km i znowu płukanie i zalanie oleju o dobrych parametrach (motul, valvoline, millers, liquid molly).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Panowie wielka prośba! Ma ktoś filmik jaki dźwięk powodują szklanki? Klepie mi z pod prawego dekla w m62b44 i nie wiem czy to szklanki czy może wina rozrządu. Wymiana oleju plus płukanka przy takiej pojemności to jest już jakiś koszt więc wole nie wywalać pieniędzy w błoto. Co polecicie na taką dolegliwość? Dodam że ostatnio zdejmowałem pokrywę zaworów (tą z pod której klepie i okazało się że jest makabrycznie dużo nagaru i syfu), aha auto jest zalane 10w60 Castrol EDGE Sport niby full syntetyk. Już nie wiem sam co robić i czego to może być wina. :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
czarus1303 napisał(a):
Witam,
Na początku chciałem zaznaczyć ze od kilku dni czytam poruszany tu temat i zapoznałem si z informacjami zawartami we wszystkich 61 stronach.
Do sedna u mnie problem tkwi w tym iż stukanie słychać a raczej od kilku dni napierd... zdrowo tylko na ciepłym silniku w okolicach listwy wtryskowej. Autko w lipcu przyprowadziłem z Niemiec pełna książka serwisowa 16 0tys. przebiegu. Olej poprzednio lany to LM 10w-40 miesiąc temu nie świadom informacji które znalazłem tu kupiłem najzwyczajniej w swiecie castrol 10w40 magnatec na promocji niestety w markecie i po przejechaniu 3 tys km delikatnie zaczeło pukac na poczatku tylko na cieplym silniku i niskich obrotach. Później ustało na tydzien po czym od 5 dni symfonia wróciła gra 2 sek na zimnym i pożniej napier... bo cykaiem tego nie nazwę na ciepłym silniku. Dzwiek jest naprawde bardzo głośny jak stary disel.
Chciałbym sie dowiedzieć czy zmiana na inny olej cos zmieni jesli stuka na ciepłym do tej pory z tego co przeczytałem płukanka i zmiana na pełen syntetyk pomagała przy cykaniu które bylo na zimnych silnikach zanim zlapaly temp.
Autko o którym pisze compact e36 m 43 1.6 1998r

Zastanawiam się czy podczas długiego weekndu nie zdjąć pokrywy zaworów tylko od czego zacząć i na czym się skupić by zlokalizować wadę.
Znajomy ma rozbity identyczny model z tym samym silnikiem jesli jest cos co radzicie zamienić i sprawdzic to prosze o pomoc


Skoro czytałeś to wiesz że ten olej to niezłe ścierwo i pewnie nie jeden silnik zabił. Nie jeździj samochodem tylko zdejmij dekiel i obejrzyj jak wszystko wygląda tzn. czy niema nagaru. Jeżeli silnik jest czysty w środku to raczej jakaś poważniejsza usterka mechaniczna typu zajechane popyuchacze, wałek albo panewka.

chudini3 napisał(a):
Panowie wielka prośba! Ma ktoś filmik jaki dźwięk powodują szklanki? Klepie mi z pod prawego dekla w m62b44 i nie wiem czy to szklanki czy może wina rozrządu. Wymiana oleju plus płukanka przy takiej pojemności to jest już jakiś koszt więc wole nie wywalać pieniędzy w błoto. Co polecicie na taką dolegliwość? Dodam że ostatnio zdejmowałem pokrywę zaworów (tą z pod której klepie i okazało się że jest makabrycznie dużo nagaru i syfu), aha auto jest zalane 10w60 Castrol EDGE Sport niby full syntetyk. Już nie wiem sam co robić i czego to może być wina. :kwasny:


Przecież masz youtube`a. Skoro był nagar to trzeba było usunąć ile się da mechanicznie a następnie zastosować płukankę i jakieś 5W40. 10W60 na tą porę roku przy zasyfionym silniku to średni pomysł.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Bobby Vintage, Jaką płukankę polecasz i olej? 5w40 do 4.4 będzie dobry?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: e36 1.6
Kod silnika: m43
Ok, w poniedziałek zdejmuje dekiel wyczyszcze co się da, zwłaszcza odme :zalamany: .
Chciałbym dodać jeszcze ze występuje u mnie przy tym kelekotaniu bardzo dziwne zjawisko mianowicie jadąc do pracy auto stawiam o 7 wychodząć o 15 węże od chłodnicy są dalej twarde nie az tak jak przy jeżdzie gdzie naprężone są jak opono od rowera ale podczas postoju chcąc odkręcić korek do chłodnicy schodzi ciśnienie. Wymieniłem w tym tyg zarówno korek jak i termostat który nie działał prawidłowo lecz ciśnienie dalej się utrzymuje, Może to wpływać na zjawisko klekotu?
:dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
czarus1303, Co do węży to może wydmuchało ci uszczelkę z pod głowicy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: e36 1.6
Kod silnika: m43
Drogi Bobby Vintage :mur: nie zrobiłem jeszcze płukanki ponieważ czytając 61 str. natrafiłem tylko na posty osób którym podobnie jak miałe PROBLEM CYKANIA NA CIEPŁYM SILNIKU :zabawa: i nie doczytałem czy płukanka takim osobom przyniosła rezultat :/ .
Dlatego pytam o zdanie ludzi którzy uporali się z tym problemem przy jego występowaniu na ciepłym motorze. Kupując olej nie mialem świadomości że moge wplątać się przez to w nowe koszta :zalamany: , gdybym trafił na forum wcześniej jeżdził bym na LM i chwalił jak nie jest bardzo fajny ale sie wjeba..... w castrol z tesco :zabawa: .

Poruszam Temat zjawiska na ciepłym silniku bo zastanawiam sie czy przejść od razu do podmiany i wtedy płukanka. Czy może na początek płukanka jak nie będzie rezultatu to podmiana i płukanka ale wołał bym uniknąć dwukrotnej płukanki i kupywania zamiast 4 litrów 8l oleju.
Prosiłbym o jakieś rady osób mają M43 i uporały się z probemem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: e36 1.6
Kod silnika: m43
Biorę to pod uwage. :niepewny: Tylko zastanawiają mnie dwie rzeczy:
-jezeli wydmychało by mi uszczelkę robiąc 1tys km w tydzien a takie mam przebiegi to ciśnienie idące przez wydmuchaną częśc z pewnością wywaliło by mi jakiegoś węża (przerabiałem problem uszczelki i objawyy w innym aucie i mam z tym troche dświawdczenia) gdyby zaś zamiast ciśnienia np uciekał by mi płyn zauważył bym ubytki których tez nie widzę. W oleju również nie dostrzegam płynu który mółby przez niesprawną uszczelke się przedostać.
- kolejny fakt to nie schądzące cisnienie jezełi stawiam na noc auto o 20 a o 7 rano wyczuwam w nich cinienie które siłą rzeczy przez noc poinno zejśc to coś tu niegra dlatego wymieniłem terostat i w poniedziałek korek lecz bez większych efektów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 7 listopada 2013, 16:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Według BMW (podaję na podstawie materiałów z TIS) przyczyną hałasowania szklanek w silnikach m50/52 mogą być zużyte elementy pompy oleju - chodzi o zawór upustowy, tulejkę oraz oring. Może się pojawić również nieszczelność pomiędzy smokiem a pompą (poluzowane śruby smoka, ew. zużyta uszczelka smoka).
Chodzi o elementy 6, 7, 8, 9, 12:
Obrazek

Pompa zaciąga powietrze, olej się pieni, ciśnienie maleje i hydroregulatory hałasują.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL