BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 19:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
!kuchar napisał(a):
Szczerze mówiąc bałbym się tyle płukać.


Też bym się bał płukać tyle czasu. Tym bardziej, że nie widzę sensu aby to robić, ponieważ zakładam, że to z czym nie poradzi sobie płukanka z czasem rozpuści dobry syntetyk. No ale niech już o tym wypowiadają się znawcy, bo jak dla mnie nadgorliwość jest nadal gorsza od faszyzmu... :zabawa:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2013, 15:01 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 19:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bo dokladnie tak jest. rozpuscic to moze spod dekla szlam i w misce. 15 minut nic nie daje a pluczac 2h mozna narobic niezlego bigosu. robic takie rzeczy mozna na wlasna odpowiedzialnosc. zaden serwis tak nie robi. 15 minutowa plukanka to kpina. no pewnie ze olej przez rok dwa odczysci wiecej niz jaka kolwiek zapuszczona plukanka na taki czas. olej rozpuszcza stopniowo i duzo lepiej chodzi glownie o pierscienie tloki. plukanka tego nie zrobi. jedyna opcja to jezdzenie na api sn z wieksza iloscia srodkow myjacych. kiedys sie robilo jeśli bardzo zaszlamione, to lalo sie nie więcej niż SE (CC), jak trochę zaszlamione to SF (CD), jak czysta, to jak najwyższą SJ SM klasę). jak nalejecie SN to nie trzeba zadnych plukanek bo to bezsens. tylko filtr sie zmienia 2-3 czesciej. olej czysci tak szybko ze szkoda zachodu na plukanki. kiedys sie w to bawilem ale jak zobaczylem kilka rozebranych silnikow latajacych na konkretnych olejach to przestalem na to wydawac kase. silnik czyszcza obroty, dogrzewanie polaczone z dobrym olejem po 2 latach jest lustro. tylko tzreba wiedziec co lac i nie kupic gnoju. pao ma kilka przewag i jeden wiekszy minus, ale w naszych silnikach to bzdura czy pao czy hc. kazdy zlewa olej na pewno wczesniej niz po 20 tys km. szkoda kasy. testowalem millersa za niecale 200zl przez pol roku. nie widze roznicy porownujac go z innymi najnowszymi olejami do diesli ktore wyszly 2-3 lata temu. natomiast widze dosc duze roznice w pracy silnikow po stosowaniu olejow z wieksza iloscia dodatkow myjacych, co potwierdzalo sie z czystoscia po ich rozebraniu. jak silnik stoi mozna lac motule, quakery, midlandy, millersy, valvoline, LM i stosowac plukanki a i tak bedzie nagar w silniku. polecam ostrą jazdę (na goracym silniku) i dobry olej w wysokiej klasie dobrany wg katalogu i ze specyfikacja BMW LL01 LL04 tam gdzie jest to potrzebne

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 grudnia 2013, 00:08 przez pawelos666, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 20:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Też bałbym się tak długo płukać i gazować podczas płukania, jeżeli producent tego zabrania. Z palca sobie tego nie wyssali...
No i lepsze jest wrogiem dobrego.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 00:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Bobby Vintage napisał(a):
Ja zawsze płuczę minimum pół godziny płukanką LM`a, 15 min to za krótko żeby ruszyć albo chociaż zmiękczyć mocny nagar.

ktora lejesz na tak dlugo bo sa 2?(tak samo jak w valvoline, jedna na 10min druga HD na 30)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 12:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
cav87 napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Ja zawsze płuczę minimum pół godziny płukanką LM`a, 15 min to za krótko żeby ruszyć albo chociaż zmiękczyć mocny nagar.

ktora lejesz na tak dlugo bo sa 2?(tak samo jak w valvoline, jedna na 10min druga HD na 30)


Różnie, zazwyczaj tą http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 marca 2014, 14:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
W pierwszym poście został zalany Elf Excelium LDX 5W40. A co gdy kumpel ma zalany 10W40. Ponoć nie może przejść na 5W40. Silnik nic nie bierze oleju. Tylko słychać szklanki. Można w końcu po płukaniu zalać 5W40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 marca 2014, 16:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Tak, może wlać 5W40.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 marca 2014, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 302
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Co z zakupem tego oleju na allegro? Czy ktoś testował? Ostatnio oleje na allegro jakieś przewalone.

http://allegro.pl/olej-elf-excelium-ldx-5w40-4l-sklep-bialystok-i3978833662.html

A nie chcę wywalić kasy w błoto.

Ceramizer jaki polecacie?

http://allegro.pl/liqui-moly-ceratec-ceramizer-ochrona-silnika-0-3l-i4019461888.html

http://allegro.pl/ceramizer-do-silnika-cs-nanopad-4x-poradnik-i3964673159.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 marca 2014, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Olej możesz znaleźć na allegro, a kupić na miejscu. Raczej problemów z olejem nie powinno być.

Ja bym wybrał cerateca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 marca 2014, 14:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Bobby Vintage napisał(a):
RobertTOEZ napisał(a):
Dalej mam Ravenol VMO 5W40-ma dopiero i aż 1200km. Drugi z olejów, który wytrzymał w tym silniku ponad 1000km i ponad miesiąc :rotfl: :rotfl: .


Będę go testował przy kolejnej wymianie oleju :) Jakie ma plusy na innymi ?


Wymieniles juz na tego Ravenol'a ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
o to ciekawe ELF nie jest dobry? :wstyd: aha... to LDX jest np slaby? nie wiedzialem... :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: no tak bo przeciez nie jest niemiecki :wstyd: :rotfl:

opony michelin sa francuskie też pewnie dziadostwo co? :wstyd: :] aham...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666 napisał(a):
o to ciekawe ELF nie jest dobry?

a kto tak napisal ? :D

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 12:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Pawelos to powiedz co uważasz o Ravenolu 5W40 ;) Zamierzam go zalać przy najbliższej wymianie bo z Motula nie jestem zadowolony - głośna praca silnika. Wewnątrz silnika jest czysto, często cisnę pod czerwone pole :cool:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 13:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Bobby, masz ciężką prawą nogę?, trudno ją oderwać od prawego pedału?! :hyhy:
To nie ma co żałowac kasy i LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40:
Zawartość syntetyka w syntetyku(jeśli aktualne):
http://www.worldpac.com/tagged/LMSyntho ... 633915.pdf
I dla pewności to te w fioletowych(nie wiem co mi odwaliło że napisałem wcześniej w różowych-to wszystko przez te fajki :rotfl:) plastikach:
http://www.ceneo.pl/7579011
Albo Total Quartz 9000 5W40 Energy(to już jest dobre HC).
Ravenol 5W40 VMO może nie wytrzymać gdy Cię "poniesie" w gorące letnie południe ;) , to jest raczej olej do opanowanej jazdy z chwilowym zapomnieniem w trochę bardziej delikatnych silnikach.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
Panowie czego wy sie boicie??
Zalac pelen syntetyk do??
Osobiscie kazde auto jakie mialem, a mialem ich sporo zalewalem pelnym syntetykiem Castrola GTX Magnatec, a mechanicy mowili, ze cos wyplucze, ze sie zarznie, ze to, ze tamto. Teraz mam starego TDS-a 1.8 o zabujczej mocy ~90PS i tez zalalem go pelnym syntetykiem, a chodzil na mineralnym i poskutkowalo to tym, ze silnik sie wyciszyl, zaczal lzej chodzic i po wymianie nie leci juz smola a tylko czarny spalony olej. Dobry olej, zalecany przez producenta i wszystko bedzie ok. Te specyfikacje wymyslili inzynierzy po studiach a nie pselko mechanicy, ktozy mowia
- Lej pan mineralny, bo silnik ma nalatane i zaraz go chu... strzeli.

Gowno prawda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
bzyku_2002, kto karze lać mineralne ?
bzyku_2002 napisał(a):
pelnym syntetykiem Castrola GTX Magnatec

jak dobrze pamietam jest to półsyntetyk/HC.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2143
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
pacjent 318i 1998r 170 tys km
odpalany po nocy wszystko ok czasami po 30km czasami po 20km zaczyna się cykanie wraz ze wzrostem obrotów cykanie szybsze cyka czasmi 4km czasami 1km i ustaje dalej cisza o co kaman?
olej jakis stary gęsty wymiana oleju na 10w40, filtra, płukanka pomoże jest sens??

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Jeśli:
Tomasz1505 napisał(a):
olej jakis stary gęsty

i nie wiesz w dodatku co ? to po co jeździsz na tym ?

Zrób płukanke, wylej to wlej półsyntetyk/hc 5w40 albo 10w40 i sprawdź co będzie. Sens jest.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 marca 2014, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Bobby Vintage napisał(a):
Pawelos to powiedz co uważasz o Ravenolu 5W40 Zamierzam go zalać przy najbliższej wymianie bo z Motula nie jestem zadowolony - głośna praca silnika. Wewnątrz silnika jest czysto, często cisnę pod czerwone pole
total 5w40 quartz on zabezpiecza przy katowaniu. nie pisze tego ze lubie jakos ten olej czy firme, tylko katowalismy na nim samochody po pare minut na odcince...i to nie takie obroty jak sa przy seryjnych BMW...tylko po 8000 obr polecam go przez kilka lat uzywalem :] druga sprawa ze ladnie czysci, lepkosc ma duza w wysokich temp. to ma istotne znaczenie jak katujesz ten nadaje sie do "katu" sprawdza sie, malo co ma taka lepkosc w 100 oC

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 marca 2014, 08:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2143
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
Cytuj:
i nie wiesz w dodatku co ? to po co jeździsz na tym ?

wyobraź sobie ze nie wiem auto 1 dzień w pl nie ma kartki auto znajomego
pytanie czy jest sens czy coś to da? zmienie na 10w gęściejszy trochę od 5w

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL