BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 02:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
olej po 10 do 15 tys traci swoje wlasciwosci dlatego pieknie jest do 15 tys km. juz przy 30-35 jest smola nawet w nowym silniku po 2-3 latach

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
grabolek363 napisał(a):
Ams-a nie lej do bmw! Ja mam wlasnie ten 5w40 i jest duuzo gorzej niz bylo na catrolu 10w60 na ktorym auto kupilem... Chcialem wlac millersa xf dalem sie namowic na ams i po 7k chce zmienic bo szkoda mi silnika na amsie zaczela sie hydraulika odzywac na zimnym po odpaleniu, czego nie bylo na tym gestym Castrolu ODZIWO :O


Spedziłem kilka nocy czytając opinie o Amsoilu na forach VAG i Alfy, Skody (akurat tam sporo ludzi używa Amsoila w różnych silnikach)...
W różnych samochodach ludzie na tym jeżdżą. Jestes pierwszą osobą, która napisała, ze na Amsoilu góra pracuje głośniej...ciekawe. Zbierając opinie od olejowych speców twierdzili, ze nie może być gorzej jak na Millersie a pewnie będzie lepiej - o ile to możliwe. Może Twój silnik po prostu się z nim nie dogadał :hyhy:

Jak wleje u siebie oraz u ojca także w m54 to napiszę kilka słów po jakimś czasie.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
!kuchar, może nagraj dźwięk przed i po

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 15:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
rorafalki, nie ma opcji by uchwycić różnice w dźwięku na filmie :) Ja podejrzewam, że przechodząc z Millersa na Amsoila różnica będzie znikoma (i tylko dlatego, ze silnik i tak chodzi cicho a Millers to Trident a nie XF) i nie da się tego wyłapać nagrywając filmik :) Po zmianie Valvo -> Millers może i było trochę ciszej ale serio ciężko to stwierdzić. Z drugiej strony AMS jest drogi, marka jakby bardzo "premium" i można wymagać tego żeby było lepiej i słyszeć to - mam nadzieje :hyhy:

W 320d jak wlałem Motula po Castrolu to odrazu różnica była ale jednak M47N to był traktorek. W benzynie trzeba jeździć na starym oleju albo na jakimś kiepskiej jakości żeby usłyszeć różnice - no chyba, że AMS na prawde jest jakąś rewelacją. Kupiłem go po to żeby silnik miał jak najlepiej a kultura pracy co najmniej pozostała bez zmian :D

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Ostatnio edytowano 20 marca 2014, 15:14 przez !kuchar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Jak silnik flet to pozostaje doktor i giełda :rotfl:
znajomy na tym lata 1.8T ok 600hp.
Obrazek
i nic nie klepie,a silnik wart tyle co M3 silnik czyściutki itd...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 16:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
No właśnie dałem się namówić w PETROSTARZE w Wawie na to wyszło 400zł za wymianę z filtrem mann-a i płukanką i nie jestem zadowolony, bo ewidentnie zaczęły się popychacze odzywać na AMS Europeand Car Formula 5w40... Jestem zdziwiony, bo własnie ponoć jest bardzo fajny na zimny start, a było lepiej na 10W60, może po prostu się nie dogadał... Na fejsie też jakiś serwis wrzucił foto silnika z subaryny, który mocno się nie dogadał z AMS-em...
Tu foto:
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 1196_n.jpg
I temat:
https://www.facebook.com/carsportpl/pos ... ment_reply

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Ciężko uwierzyć, że to wina oleju....Silniki w tych Subaru maja chyba różne ukryte kwiatki bo już nie pierwszy raz widzę takie zdjęcie z egzemplarza tak jak tutaj: STI 2.5 pełna seria , nie upalany (ktoś kupił STI i woził dzieci do szkoły :) - juz pomijam fakt, ze te silniki uwielbiają się przegrzewać....zresztą nie tylko te turbo bo wolnossące boxery 2.5 użytkowane kompletnie normalne a wręcz spokojnie w dodatku ze skrzynia AT nie dojeżdżają do 200kkm z fabryczą uszczelka pod głowicą - kolega miał taka sytuacje).

KubaMpakiet napisał(a):
!kuchar napisał(a):
Olej Mobil1 0W40 SuperSyn to olej poliestrowy (pao+estry) czyli całkowicie syntetyczny (nie HC czy jak kto woli półsyntetyczny) o bardzo dobrych parametrach w dodatku z tbn ponad 11...

Byl kiedys, teraz jest HC z malym dodatkiem PAO, co nie zmienia faktu ze to dobry olej :hyhy:

Jesteś pewny ? A moze był, później nie był a teraz jest ?
Zerknij na temp. płynięcia tego oleju. Który HC ma tyle ? Też myślałem, ze to HC ale kolega z forum kosmetykaaut (gdzie jest obszerny temat 'olejowy') twierdzi, ze to PAO, zna się chyba na rzeczy bo ciekawe informacje przekazuje o olejach silnikowych.


Ja mam inne pytanie. Pawelos siedzisz w temacie i pisałeś o olejach do M54 (że spokojnie tu wystarczy 5W30/40 bo te silniki wiecej nie wymagają, juz nie chce pisać o szczegółach...). Wiesz coś o M62/M62Tu ? Pytam z ciekawości bo większość osób tutaj z forum stosuje w 540i oleje 10W60, gdzie producent zaleca tam to samo co do R6. Czy te silniki maja tendencje do grzania się ? Co ciekawe 'dobierz olej' na stronie Castrola wybiera do M62 olej 10W60 TWS :zdziwko:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
!kuchar napisał(a):
Ciężko uwierzyć, że to wina oleju....Silniki w tych Subaru maja chyba różne ukryte kwiatki bo już nie pierwszy raz widzę takie zdjęcie z egzemplarza tak jak tutaj: STI 2.5 pełna seria , nie upalany (ktoś kupił STI i woził dzieci do szkoły :) - juz pomijam fakt, ze te silniki uwielbiają się przegrzewać....zresztą nie tylko te turbo bo wolnossące boxery 2.5 użytkowane kompletnie normalne a wręcz spokojnie w dodatku ze skrzynia AT nie dojeżdżają do 200kkm z fabryczą uszczelka pod głowicą - kolega miał taka sytuacje).

KubaMpakiet napisał(a):
!kuchar napisał(a):
Olej Mobil1 0W40 SuperSyn to olej poliestrowy (pao+estry) czyli całkowicie syntetyczny (nie HC czy jak kto woli półsyntetyczny) o bardzo dobrych parametrach w dodatku z tbn ponad 11...

Byl kiedys, teraz jest HC z malym dodatkiem PAO, co nie zmienia faktu ze to dobry olej :hyhy:

Jesteś pewny ? A moze był, później nie był a teraz jest ?
Zerknij na temp. płynięcia tego oleju. Który HC ma tyle ? Też myślałem, ze to HC ale kolega z forum kosmetykaaut (gdzie jest obszerny temat 'olejowy') twierdzi, ze to PAO, zna się chyba na rzeczy bo ciekawe informacje przekazuje o olejach silnikowych.


Ja mam inne pytanie. Pawelos siedzisz w temacie i pisałeś o olejach do M54 (że spokojnie tu wystarczy 5W30/40 bo te silniki wiecej nie wymagają, juz nie chce pisać o szczegółach...). Wiesz coś o M62/M62Tu ? Pytam z ciekawości bo większość osób tutaj z forum stosuje w 540i oleje 10W60, gdzie producent zaleca tam to samo co do R6. Czy te silniki maja tendencje do grzania się ? Co ciekawe 'dobierz olej' na stronie Castrola wybiera do M62 olej 10W60 TWS :zdziwko:



V8 pracuje chyba ogolnie w wyzszych temp z tego co wiem to ponad 100stopni cieczy to norma...moze dlatego 10w60 castrol zaleca.. :dontgetit:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
!kuchar napisał(a):
Jesteś pewny ? A moze był, później nie był a teraz jest ?
Zerknij na temp. płynięcia tego oleju. Który HC ma tyle ? Też myślałem, ze to HC ale kolega z forum kosmetykaaut (gdzie jest obszerny temat 'olejowy') twierdzi, ze to PAO, zna się chyba na rzeczy bo ciekawe informacje przekazuje o olejach silnikowych.


https://oeldepot24.de/media/catalog/pro ... 8004_1.jpg

Mobil 1 0/w40 zawiera bazę grupy III dostępną przez HC,wiec jest hydrokrakiem.A to że w PL nazywają go FUlLY SYNTHETIC hmm.. w PL dużo rzeczy nazywa się inaczej,oczywiście na niekorzyść klienta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
m62 sie grzeje, m54 nie
stary po swiecach widac już mega roznice, ze m62 ma temperature w komorze, m54 chlipie olej tylko sie mu uszy trzesą

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
kobra21 napisał(a):
!kuchar napisał(a):
Jesteś pewny ? A moze był, później nie był a teraz jest ?
Zerknij na temp. płynięcia tego oleju. Który HC ma tyle ? Też myślałem, ze to HC ale kolega z forum kosmetykaaut (gdzie jest obszerny temat 'olejowy') twierdzi, ze to PAO, zna się chyba na rzeczy bo ciekawe informacje przekazuje o olejach silnikowych.


https://oeldepot24.de/media/catalog/pro ... 8004_1.jpg

Mobil 1 0/w40 zawiera bazę grupy III dostępną przez HC,wiec jest hydrokrakiem.A to że w PL nazywają go FUlLY SYNTHETIC hmm.. w PL dużo rzeczy nazywa się inaczej,oczywiście na niekorzyść klienta.


To, że jest napisane Fully synt. na całej większości olejów hc to ja wiem.

Dopytałem tamtego kolegi i tak jak napisałem na początku chodzi o Mobil 1 Super Syn 0W40 a to jest olej PAO: http://4x4icon.com/crossfire/oil_change ... LSS500.jpg
Nie wiem czy jest dostępny w Polsce...

Co do NewLife masz racje, to jest HC.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja wszystko rozumiem, ale silnika olejem nie uleczycie...
co nie oznacza, żeby lać badziewie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 22:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
w Zasadzie temat jest o "uciszaniu" :hyhy: ale rozwinął się na tyle, ze to największy temat "olejowy" na forum. Ja wlewam dobry olej bo tak lubie, chce miec pełnego syntetyka. Mi nic nie "gra" pod pokrywą :rotfl:

Słyszałem już silniki, którym by nie pomógł nawet RoyalPurple z turbo nie wiadomo jakimi dodatkami :rotfl:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
!kuchar napisał(a):
To, że jest napisane Fully synt. na całej większości olejów hc to ja wiem.

Dopytałem tamtego kolegi i tak jak napisałem na początku chodzi o Mobil 1 Super Syn 0W40 a to jest olej PAO: http://4x4icon.com/crossfire/oil_change ... LSS500.jpg
Nie wiem czy jest dostępny w Polsce...
Co do NewLife masz racje, to jest HC.


New life zastapil supersyn troche czasu temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a tak propo mobila, oleje z jedynką polecam :wstyd:

mobil super to jedno a mobil 1 to drugie nic tu nie zastapilo niczego

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2014, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, Napisałem to na poprzedniej stronie
!kuchar napisał(a):
Trzeba dodać, że Mobil1 a Mobil to chyba drobna różnica ?


bastaz napisał(a):
New life zastapil supersyn troche czasu temu.

No właśnie ale w USA chyba nadal jest dostępny pełnosyntetyczny supersyn

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 21 marca 2014, 07:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Cytuj:
No właśnie ale w USA chyba nadal jest dostępny pełnosyntetyczny supersyn


Wszedłem na amerykańskiego mobila i mają jedynie to:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 21 marca 2014, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jeszcze raz powtarzam że mobil dzieli sie na 2 i nic co ma 1 nie zastapilo Super

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 marca 2014, 07:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
przeglądam oferty z olejami valvoline i dziwi mnie trochę ich cena, http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 75898.html bo w sklepach motoryzacyjnych za 5L trzeba zapłacić 130- 140zl, zastanawiam się czy to możne przypadkiem jakieś podroby i temu taka niska cena a możne sklepy aż taka marża sobie narzucają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 marca 2014, 07:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie można brać wszystkich jedną miarką, ale niestety - na portalach typu allegro większość oliw (i nie tylko) to podróby

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL