BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 22:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
W polononezie to i wsteczny przy 60km/h wejdzie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:09 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
tommo21 napisał(a):
no fakt, w polonezie jakich nie ma dlatego pewnie wg. kolegi silnik jest odporniejszy.

no sprzęgło miałem akurat dobre bo przy redukcji z 3 czy4 na 2 dawało taki efekt ze fajnie się bokiem wchodziło bo koła z piskiem szły tak ze sprzęgło nie ślizgało ani nic takiego ale to tak tylko powiedziałem z resztą tak jak i z głowicami w bmw lubią pękać przy przegrzaniu a w Poldku nie słyszałem ani mi się nie zdarzyło nic takiego a był przegrzany nie raz jak się czujnik zaciął od wiatraka :rotfl: :rotfl: :rotfl: ale koniec mojego pierdzielenia nie na temat bo tak jak wcześniej pisałem uwielbiam bmw a to była tylko taka sugestia i nie ma co porównywać FSO do BMW :cisza:

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Ja chciałem zdążyć na zielony na początku próbowałem wrzucić 4 bieg lecz nie chciał wejść, wyluzowałem i wtedy wrzuciłem 2 :mur: :mur: :mur:

Zawsze szukałem powodu by wsadzić m52b28 i w tedy gdy mam taką okazję moja sytuacja nie pozwala wykonać takiego manewru na przekładkę 2,0 na 2,0 mam tylko sobotę i niedzielę mam nadzieję że dam radę wyrobić się z czasem.


Może zamiast m52b20 ma ktoś silnik od Poloneza :rotfl:

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
COUPE napisał(a):
BMW520gonzo napisał(a):
coś te m50 mają nie odporne silniki bez obrazy :cisza: bo uwielbiam bmw, ale dziwi mnie to bo w polonezie specjalnie nie raz jadąc 3 do spodu dawałem na 2 koła pisk ale nic się w silniku nie działo zajechałem go dopiero jak na zimnym dałem w piecyk i zatarło panewki ...

jakie nie odporne silniki??? Z 5 na 2 który silnik będzie odporny??? :znudzony:
Wiesz jakiego rzędu obrotów podczas takiej redukcji łapie silnik :]
Nie bez głupoty na silniki jest nakładane odcięcie na wysokich obrotach :] z co mówić kiedy skala maksymalnych obrotów jest przekraczana przyjmijmy przykładowo 2-krotnie lub więcej :przestraszony:



Kolega napisał 120 a na 2 biegu 90-100 pociągnie tak więc nie była to taka straszna redukcja ;)
Chyba raz mi się tak zdarzyło ale zdążyłem wbić sprzęgło ;]

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: 318is/e90 320i
Kod silnika: M44/N46chiptuning165
DaRo25 napisał(a):
i ja sie zdziwilem ostatnio .. wracam z karpacza przez kowary , pelno gorskich zakretow z gorki i pod gorke i krotkie odcinki prostej , widze za mna X5 jedzie , chcialem sie nieco sprawdzic na takich drogach :P i redukcja z 3 na 2 ,slysze odcinka :szok: przez co nieco spowolnilo ale refleks jeszcze mam i szybka zmiana na 3 i pozniej 4 .. pozniej modlilem sie by nic sie nie ukrecilo podczas tej niefortunnej redukcji . okazalo sie ze wszystko wporzadku za co pomodlilem sie kladac sie spac .

Jak może być odcinka przy redukcji? Większości jest przy napędzaniu, jakby była przy redukcji to silnik by przeżył, właśnie zabija się motor głównie podczas niefortunnej zmiany biegu wykręcając silnik na ponad 7000obr i po ptokach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 13 listopada 2011, 23:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
W moim przypadku silnik dostał takiego kopa że jak po chwili wbiłem 5 on po prostu zleciał z obrotów i zgasł.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 09:53 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
maniak1985 napisał(a):
sobotę i niedzielę mam nadzieję że dam radę wyrobić się z czasem.

na pewno dasz rade w końcu wszystko pasuje ja zmieniałem u siebie w e34 to w jeden dzień wymontowałem i włożyłem tyle ze m20. tak ze życzę powodzenia ... :piwo:

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 11:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Masters napisał(a):
Kolega napisał 120 a na 2 biegu 90-100 pociągnie tak więc nie była to taka straszna redukcja ;)
Chyba raz mi się tak zdarzyło ale zdążyłem wbić sprzęgło ;]

100 to raczej zawyżona prędkość na 2 biegu, chyba ze z dużej górki... :D
Co by nie było przy 120 to i tak za dużo, może gdyby choć trochę wysprzeglił w czas, to by się to inaczej skończyło ;)
MaxiA7 napisał(a):
Jak może być odcinka przy redukcji? Większości jest przy napędzaniu, jakby była przy redukcji to silnik by przeżył, właśnie zabija się motor głównie podczas niefortunnej zmiany biegu wykręcając silnik na ponad 7000obr i po ptokach :)

Normalnie jest i na pewno była :] ale to nie zmienia faktu ze to nie powstrzyma obrotów przy tak szybkiej redukcji (prościej mówiąc odcinka była, ale obroty przy tak szybkiej redukcji na nieodpowiedni bieg i tak wyszły ponad normę- to logiczne) Wiec odcinka w tym przypadku nie pomoże ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Jak to wszystko przeczytałem to się zdziwiłem bo nie dawno jadac e36 M40B18 z prędkością około 90km/h z 5 wrzuciłem 3 to tył zaniosło troche za mocno. Wyleciałem z drogi dachujac raz a teraz samochod nadal jeżdzi i dla silnika nic się nie stało ;) W razie jak potrzebne cześci będą to mam do M50B25 jak coś kombinować będziesz chciał ;)

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 12:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
gremlin napisał(a):
Jak to wszystko przeczytałem to się zdziwiłem bo nie dawno jadac e36 M40B18 z prędkością około 90km/h z 5 wrzuciłem 3 to tył zaniosło troche za mocno. Wyleciałem z drogi dachujac raz a teraz samochod nadal jeżdzi i dla silnika nic się nie stało ;) W razie jak potrzebne cześci będą to mam do M50B25 jak coś kombinować będziesz chciał ;)

Przy 90 jak dałeś z 5 na 3 to nic dziwnego ze się nic nie stało, bo nie powinno się nic stać dla silnika... Nie wiem tylko jakim cudem wyleciałeś i dachowałeś... :szok: Wychodzi na to ze ci kola zblokowało, ale czy to realne??? Rozumiem gdyby kola ci zblokowało w śnieg itp...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Właśnie mnie zdziwiło ze mnie zarzuciło bo ten silnik to nawet dużo mocy nie ma. Możliwe że zblokowało bo asfalt był mokry. Kiedys jak zmieniałem przy 90 km/h w bmw e34 M50B25 redukujac z 5 na 3 nic się nie stało ale przy dodaniu gazu to fajnie w fotel wcisneło ;)

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 22:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: Bieruń
Kod silnika: M52b28tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Dziwne jest dla mnie to że przy dość sporej prędkości bo na pewno nie byla mala skoro jechales na 5 dalo sie wrzucic 2 , wg mnie powinny byc jakies wieksze opory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
gremlin napisał(a):
Możliwe że zblokowało bo asfalt był mokry.

No chyba ze tak, ale to już trzeba chyba na slikach jeździć aby wpadać w takie turbulencje :P ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 14 listopada 2011, 23:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Dziś przeprowadziłem wstępne oględziny i tylko dwa tłoki dają kompresję reszta się nie spręża a w oleju czuć benzynę, nawet nie będę ściągał głowicy bo nie mam na to czasu po prostu zmienię silniki .

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 05:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przyznaj się że ta pomyłka była specjalna :D a by dać sobie powód zmiany motorku hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 19:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Szczurek1986 napisał(a):
Przyznaj się że ta pomyłka była specjalna :D a by dać sobie powód zmiany motorku hehe


Niestety NIE bo bardzo mi szkoda mojego starego silnika za parę tygodni jadę na święta do polski i sytuacja finansowa nie pozwala mi na nic innego jak zmienić silnik na taka samą jednostkę :zalamany:

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 222
Lokalizacja: Gd
maniak1985 napisał(a):
Dziś przeprowadziłem wstępne oględziny i tylko dwa tłoki dają kompresję reszta się nie spręża a w oleju czuć benzynę, nawet nie będę ściągał głowicy bo nie mam na to czasu po prostu zmienię silniki .


Skoro na dwóch garach jest wszystko Ok to wygląda na to, że rozrząd masz sprawny i wystarczy tylko zmienić lub naprawić głowice (o ile tłoki całe :] ).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 21:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
automat Panowie, automat :cwaniak: :cwaniak:

A poważnie mówiąc, to współczuje :kwasny: wsadzaj 2,8i :ok:


P.S. Coś za łatwo Wam wchodzą te "mylone" biegi, w dwóch innych autkach, które użytkuje po prostu nie ma możliwości wsadzić zbyt niskiego biegu gdyż drążek blokuje sie przed i nie wiem jaką siłe musiałbym użyć aby wbić go.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Hehe ja osobiście widziałem jak wszedł w polononezie wsteczny przy 60km/h ale nie powiem troszkę siły kumpel użył :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M52b20 Redukcja z 5 na 2 przy 120. Konsekwencje?
PostNapisane: 15 listopada 2011, 22:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Jeżeli komuś nie szkoda silnika to proszę bardzo u mnie wyglądało to tak jadąc na 5 widziałem że na skrzyżowaniu pali się zielone światło więc żeby zdążyć podjąłem się nie fortunnej redukcji najpierw próbowałem wrzucić 4 lecz mi nie wszedł (pewnie wrzucałem 2) po czym nacisnąłem sprzęgło wyluzowałem i wrzuciłem ponownie drugi bieg.

Mam u siebie założoną gałkę zmiany biegów od AC Schnitzer (tak zwany short shift) więc przyczynę tego błędu upatruję w swoim roztargnieniu i gałce.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL