BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 11:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pitekantrop napisał(a):
10W40 to olej jaknajbardziej prawidłowy nawet do nowego M40.


Nie e.
5W40 jest prawidłowy. 10W40 jest za gęsty.
Fabryka lała 5W40. jak robiłeś remont to wiek nie ma żadnego znacznenia - lejesz to co byłoa było 5w40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Fabryka lała 10W40. Zarówno w 1987 roku do E30 jak i w 1994 roku do E36.

10W40 jest pod względem gęstości idealny jak na nasz klimat. Latem 15W40 też się nadaje.

Zrozum, klasę SAE dobiera się wg tempratury otoczenia! W upalne lato możesz zalać nawet i 20W40 jak taki znajdziesz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 13:46 
pitekantrop napisał(a):
Fabryka lała 10W40. Zarówno w 1987 roku do E30 jak i w 1994 roku do E36.


Skąd to wiesz? Chciałbym poczytać informacje o tym.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 13:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pitekantrop napisał(a):
Fabryka lała 10W40. Zarówno w 1987 roku do E30 jak i w 1994 roku do E36.


No własnie nie.
Wystarczy sie zapytaćw ASO.

Poza tym M40 to wyjątek z wadą konstrukcyjną. Jak ma coś gęściejsze niż 5w40, to mimo że jest dopuszczane np 10w40 to stosowanie tego oleju powoduje uszkodzenia w rozrządzie - wymiana dźwigni, popychaczy, wałka, po jakimś czasie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 14:13 
co jak co, ale nie wierzę, by jakiś spec wymyślił, by lano półsyntetyk do nowego samochodu z segmentu D czy E :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 14:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Czarny_simr napisał(a):
co jak co, ale nie wierzę, by jakiś spec wymyślił, by lano półsyntetyk do nowego samochodu z segmentu D czy E :zdziwko:


czarny cofnij sie o 20 lat czy chocby do 1989roku jak wyszlo e36. pelen syntetyk to wtedy byl high-tec pełen...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 14:28 
Kornelio,

Kyokushin napisał(a):
Wystarczy sie zapytaćw ASO.


Jeśli jest inaczej, chętnie o tym poczytam :) z wiarygodnych źródeł...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Jeśli myślisz że jazda na półsyntetyku/minerale załatwi Ci głowicę to sie mylisz i to grubo. Głowicę załatwi nie wymienianie oleju na czas.

Firmowy minerał np. Mobil Super M 15W40 co 10 000 km i nic nie ma prawa się stać przez olej. Jesteś albo fanatykiem marki, albo jesteś przewrażliwiony, jak większość, ale się temu nie dziwię.

Chwyć KAŻDĄ instrukcję obsługi E30/E36, każdą książke napraw i w każdej będziesz miał dopuszczony olej 15W40, pod warunkiem że nie będzie używany w ekstremalnych mrozach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 18:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Ukasz sorki ale ja napisałem to co zrobiłem i uwazałem za najodpowiedniejsze w mojej sytuacji, a forum nie jest do krytykowania innych użytkowników. Robiłem remont ale nie generalny, wymiana wałka , popychaczy i dzwigienek to tylko rozrzad, moj silnik bierze troche oleju i dlatego tez wlałem 10w40 , mechanik ktory mi to robił na codzien robi w SERWISIE BMW tez mowiłem ze najlepjej SYNTETYK ale biorać pod uwage kondycje mojego silnika wlalismy POŁSYNTETYK.

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
hmmmm ja leje 10W40 castrola Do mojego M40 i smiga super nawet szedłem z niemiec 200km/h REKORD :D a do M50 5W40 TITANA i oba samochody super chodzą strasznie sie Kłucicie panowie ja czytałem np o M50 to Tylko 5w40! I akurat udalo mi sie znalesc taki samochod co od nowosci jezdzi na Tym samym oleju czyli 5w40 i dalej go leje ta sama marka wszystko! Najlepiej to dodajcie temat do Zrób to sam i napiszcie jakie oleje itd itd bo z Tymi Olejami to na forum masakra! Pozdrawiam

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
greengos
Cytuj:
mowiłem ze najlepjej SYNTETYK ale biorać pod uwage kondycje mojego silnika wlalismy POŁSYNTETYK.


Napisz to wytłuszczone podkreślone i drukowanymi.Zgadzam się :hyhy:

Cytuj:
a forum nie jest do krytykowania innych użytkowników


Wierz mi że niestety jest ;) ale się tym nie przejmuj,rób swoje. :)


pitekantrop
Cytuj:
Chwyć KAŻDĄ instrukcję obsługi E30/E36, każdą książke napraw i w każdej będziesz miał dopuszczony olej 15W40, pod warunkiem że nie będzie używany w ekstremalnych mrozach.



Masz na myśli tą tabelkę z klasami olejów ich optymalnymi temperaturami itp.?

Przeglądałem instrukcje,różne konfiguratory olejów i wszędzie wychodziło mi że w przypadku m40 olej 5w40 jest klasyfikowany jako Best a 10w40 jako Good. Jeśli wziąć specyfikę m40 to tak zgodzę się od nowości mogli lać 5w bo wąska magistrala bla bla bla.Tylko na logikę silnik po dużym przebiegu będzie przez 5w40 wypłukiwany,nagary inne świństwa bo ten olej ma takie właściwości i w przypadku kiedy silnik zaczyna żreć olej ( zaznaczam żreć ) 10w40 jest dobrym rozwiązaniem a jak ktoś ma wytarty wałek czy popychacze w rozsypce to i red bull nie pomoże.I tutaj w pełni świadomości zgadzam się z greengos
pitekantrop jeśli możesz podać źródła skąd masz takie a nie inne informacje to to będzie dostateczny argument bo w przeciwnym wypadku z takich a nie innych przyczyn dyskusja dalej nie będzie miała finału jak w wielu podobnych tematach.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
- Haynes Repair Manual E30

Obrazek

- Sam Naprawiam BMW E30

Obrazek

Obrazek

Sam naprawiam BMW E36:

Obrazek

- instrukcja obsługi E30

Obrazek

- instrukcja obsługi E36:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] klekot podczas rozruchu E36
PostNapisane: 20 lutego 2010, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Odkopie troszke stary temat...

Wiec tak, jakos 2 miesiace temu moj stary silniczek m40 zaczynal umierac, dorwalem inny i przelozylismy. Wszystko ok, ta zima jak widac byla ostra i przy ~-20 jak odpalalem bylo slychac klekot przez 3-4 sekundy, ale teraz on trwa dluzej jakos do rozgrzania silnika do temp ok 45-50 stopni.

Cos dzieje sie nie dobrego ?

Pozdrawiam

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL