BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakĂłw
udało sie dojechałem :) i okazało sie że nie ma szczotek od alternatora czyli naprawa bedzie mała :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No widzisz :) Czarny w sumie racja.... :wstyd:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 10:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
CiOoS napisał(a):
Ale właśnie niedawno padł mi alternator w tym samym momencie aku się podczas jazdy kompletnie wyładowało ( po zgaszeniu już nie mogłem zapalić) ale auto o dziwo nie zgasło.Bez oświetlenia i podswietlenia deski ale dojechałem normalnie pod dom :niepewny:


Cioos, pomięszaleś nieco...

Tobie padl akumulator - zwarly sie pewnie celki, ale alternator miales dobry.
Odpalileś z pychu pewnie, alternator zacząl sie kręcić i produkować prąd dla auta.
Niepotrzebnie gasileś oświetlenie, powiem Ci nawet, że wedlug mnie dla bezpieczenstwa powinieneś uruchomić WSZYTSKIE urządzenia elektryczne w aucie na full.
Dlatego tak, bo bez obciążenia alternator wytwarza za wysokie napięcie i może szlag trafić elektronike w aucie - dlatego zabrania się wyjmować akumulator podczas pracy silnika.


Jak padnie alternator to nie mamy jednego z trzech paliw do auta - wacha, powietrze, prąd.
Akumulator sluzy TYLKO do rozruchu, a w trakcie jazdy prąd dostarcza alternator.
Panowie, żadne tam czujniki :)
Po prostu uklad wtrysku zwyczajnie nie ma energi to wlewania wachy w silnik, ani na zaplon, ani na nic.

Wedlug mnie prąd jest najbardziej newralgicznym elementem w aucie podczas jazdy.
Wachy możemy dolać awaryjnie, powietrza nam nie zabraknie, ale prądu bardzo latwo może nam zabraknąć, albo jakieś eleketryczny element się popsuje....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Cioos, pomięszaleś nieco...



Boogie a wcale że nie :rotfl: :D

Słuchaj ja nic nie wyłączyłem bo samo sie wywaliło - dosłownie.I padł mi alternator bo było to mierzone potem miernikiem po zakupie nowego aku.Na nowym aku dojechałem do warsztatu i alternator nie dawał wogóle napięcia.Dlatego byłem ciekaw dlaczego pomimo wyładowanego aku prawie całkowicie dojechałem do domu.Po zgaszeniu silnika nie mogłem odpalić a kontrolki ledwo się tliły.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Święta racja.

najważniejsze to się dogadać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 02:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
..::CZARNY::.. napisał(a):
CiOoS, nawet w starych dieslach nie pojeździsz w nieskończoność... owszem, pojedzie najdalej, ale też jest jakiś czujnik/sonda nie pamiętam jak się nazywa, który potrzebuje prądu.
Ducato 2.5D zrobilem bez aku ~300km w miedzy czasie ze trzy razy go odpalając. Tak, tak, chodzi o to, ze ułamała sie klema na akumulatorze, do odpalenia inni dostawcy przytrzymywali ręką kleme przy aku i palił.

_________________
Link do galerii mojego BMW na BMW-Sport.pl
Link do galerii mojego BMW na TwojaFura.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL